instrumentenpaneel valt uit

Alle overige technische Laguna vragen

Topic author
Mavada
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

instrumentenpaneel valt uit

Bericht door Mavada »

Ik heb een laguna dti 1,9 met automaat. Sinds een jaar ongeveer valt mijn instrumentenpaneel regelmatig uit. De laatste tijd is het bijna altijd uit. Dan vallen de wijzers neer of ze blijven op een onzinnige waarde staan en de led-getallen bovenaan gaan donker.

De garagist heeft de tweede startonderbreker (erin geplaatst door de leasingmaatschappij van de vorige eigenaar) er uitgehaald omdat die misschien zou storing geven, maar zonder resultaat.

Hij stelt voor om het instrumentenpaneel te vervangen (ca. 700 euro plus werkuren). In een andere garage hoor ik prijzen vernoemen van 1400 euro (omdat het een pratend paneel is met boordcomputer) of iets van een 400 euro voor één dat niet praat.

Ik vind het raar dat men een onderdeel van 1400 euro niet kan herstellen. Als een flatschreen tv van die prijs kapot is vervang je dat toch ook niet.

Anderzijds lees ik ergens op het forum dat bij een andere forumbezoeker het vervangen geen oplossing biedt. Mijn garagist kan me daar ook geen garantie voor geven.

Weet er iemand of dit probleem echt aan het instrumentenpaneel ligt? En als dat zo is, kan ik dan het goedkope exemplaar laten plaatsen. Dat praten ga ik niet echt missen, voor mij volstaat een lampje als de benzine bijna op is :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut