"Inspuitsysteem Defect"
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
"Inspuitsysteem Defect"
Waarschijnlijk is een onderwerp als dit al een aantal keer behandeld, maar ik heb de juiste oplossing tot zover nog niet kunnen vinden.
Het probleem is als volgt:
Op het display verschijnt de melding "Inspuitsysteem defect".
Dit gebeurt op allerlei soorten momenten.
De ene keer als je op de snelweg zit en even inhoudt voor een bocht oid, daarna weer op het gas gaat.
Je voelt dan meteen dat je bijna geen vermogen meer hebt en de auto komt ook heel langzaam op toeren.
Het probleem deed zich het eerst voor, vorig jaar tijdens de reis naar Spanje, waar hij na elk tolstation de melding weer gaf.
Eventjes de vluchtstrook op en de auto opnieuw starten was genoeg om weer door te kunnen tot het volgende tolstation.
Nu echter, lijkt het probleem zich steeds vaker voor te doen en zelfs met een koude motor krijg je bij het invoeren van de pas soms al gelijk dezelfde melding.
Wat af en toe lijkt te werken is bij het starten meteen even volgas te geven en dan weer terug laten keren naar stationair.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kunnen we samen een oplossing bedenken.
Het probleem is als volgt:
Op het display verschijnt de melding "Inspuitsysteem defect".
Dit gebeurt op allerlei soorten momenten.
De ene keer als je op de snelweg zit en even inhoudt voor een bocht oid, daarna weer op het gas gaat.
Je voelt dan meteen dat je bijna geen vermogen meer hebt en de auto komt ook heel langzaam op toeren.
Het probleem deed zich het eerst voor, vorig jaar tijdens de reis naar Spanje, waar hij na elk tolstation de melding weer gaf.
Eventjes de vluchtstrook op en de auto opnieuw starten was genoeg om weer door te kunnen tot het volgende tolstation.
Nu echter, lijkt het probleem zich steeds vaker voor te doen en zelfs met een koude motor krijg je bij het invoeren van de pas soms al gelijk dezelfde melding.
Wat af en toe lijkt te werken is bij het starten meteen even volgas te geven en dan weer terug laten keren naar stationair.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kunnen we samen een oplossing bedenken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
Wat mijn opvalt op dit forum is dat er zoveel mensen zijn die zelf hun probleemen op willen lossen.
Voor kleine dingetjes is dit een ideale oplossing maar als je deze meldingen in je display krijgt rij je toch direct naar een Renault dealer ???
Succes,
Peter
Voor kleine dingetjes is dit een ideale oplossing maar als je deze meldingen in je display krijgt rij je toch direct naar een Renault dealer ???
Succes,
Peter
Hide post links |
-
Ik heb vandaag nog met een dealer gebeld en die vertelde me dat er vanalles mis kan zijn wat deze melding kan veroorzaken.
Het enige wat ze kunnen doen is het systeem uitlezen en hopen dat er iets uit komt rollen.
Dit is echter al een keer gebeurd door de Renault Dealer in Zoetermeer en daar is toen niks uitgekomen.
Dit geintje kostte me echter wel 50 euro excl. btw.
Daarom bedacht ik me dat het misschien een beter idee is om even een forum te raadplegen voordat ik mezelf (misschien om niks) wederom op kosten ga jagen.
Het enige wat ze kunnen doen is het systeem uitlezen en hopen dat er iets uit komt rollen.
Dit is echter al een keer gebeurd door de Renault Dealer in Zoetermeer en daar is toen niks uitgekomen.
Dit geintje kostte me echter wel 50 euro excl. btw.
Daarom bedacht ik me dat het misschien een beter idee is om even een forum te raadplegen voordat ik mezelf (misschien om niks) wederom op kosten ga jagen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 25 apr 2025 20:49
- Actief als: particulier
hier is inderdaad niet zo 1 2 3 een oplossing voor. Blijft toch advies langs een dealer te rijden voor uit te lezen! Ondanks dat he geld kost,maarja..dat weet je als je een renault koopt.
Hide post links |
-
Ik heb van een ander forumlid een priveberichtje gehad.
Hij adviseerde mij om het luchtmassameter te vervangen.
Omdat ik eerst even wou kijken hoe de staat van dit onderdeel was, heb ik het eerst schoongemaakt, ontvet en de contactpuntjes schoongemaakt en sindsdien de melding niet meer gekregen.
Ik heb ook nog even gecheckt of dit onderdeel inderdaad de melding kon veroorzaken en dit bleek het geval.
Stekker eruit, pas erin, "Inspuitsysteem defect".
Pas eruit, stekker erin, pas erin, "OK".
Pas eruit, stekker eruit, pas erin, "Inspuitsysteem defect".
Het lijkt dus veroorzaakt te worden door het luchtmassameter.
Afgelopen woensdag (14 mei) heb ik het luchtmassameter schoongemaakt en sindsdien geen melding "Inspuitsysteem defect" meer gekregen.
Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.
Hartelijk bedankt allemaal!
Slotje!
Hij adviseerde mij om het luchtmassameter te vervangen.
Omdat ik eerst even wou kijken hoe de staat van dit onderdeel was, heb ik het eerst schoongemaakt, ontvet en de contactpuntjes schoongemaakt en sindsdien de melding niet meer gekregen.
Ik heb ook nog even gecheckt of dit onderdeel inderdaad de melding kon veroorzaken en dit bleek het geval.
Stekker eruit, pas erin, "Inspuitsysteem defect".
Pas eruit, stekker eruit, pas erin, "Inspuitsysteem defect".
Het lijkt dus veroorzaakt te worden door het luchtmassameter.
Afgelopen woensdag (14 mei) heb ik het luchtmassameter schoongemaakt en sindsdien geen melding "Inspuitsysteem defect" meer gekregen.
Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.
Hartelijk bedankt allemaal!
Slotje!
Hide post links |
-
- Net ingestapt
inspuitsysteem defect
Ook mijn auto heeft sinds enkele weken een inspuitsysteem defect. Tevens minder vermogen en bij accelereren een enorme zwarte rookwolk.
De ERG klep, Turbo regelklep, en de Turbo sensor zijn al vervangen, maar nog steeds de storing.
Bij een andere Renault garage wilt men de Turbo vervangen a 3600 euro.?????
Heeft iemand een advies over wat er aan de hand kan zijn en evt goed resultaat van een reparatie
bvd. Sophie
De ERG klep, Turbo regelklep, en de Turbo sensor zijn al vervangen, maar nog steeds de storing.
Bij een andere Renault garage wilt men de Turbo vervangen a 3600 euro.?????
Heeft iemand een advies over wat er aan de hand kan zijn en evt goed resultaat van een reparatie
bvd. Sophie
Hide post links |
-
Luchtmassameter vervangen á 136 euro heeft de truuk gedaan bij mij, 1.9dci
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
inspuitsysteem defect
Hallo, wij hebben per 2007 een 2e hands grand espace gekocht, afkomstig uit de lease, benzinemotor. Al in de eerste madn kregen e het bericht 'inspuitsysteem defect' icm de melding over eps, motor en een noodmodus waarbij het toerental niet boven 2000 rpm komt. (noodmodus). Via BOVG garantie is dit gerepareerd; "het bleek het gashuis te zijn". In de historie zagen we toen echter dat elke plm 10-15.000 km er een reparatie aan het inspuitsysteem was geweest. En inderdaad het volgende jaar, 15.000 km verder hadden we weer dat defect. Gashuis laten vervangen (met garantie op het onderdeel!) software opnieuw geladen en klaar was kees. Tot nu, weer ca 13.000 verder, het zelfde klacht weer verschijnt. Met name rijden in de noodmodus (permanent 2000 rpm) is erg vervelend en gevaarlijk.
Wat ons betreft is het een bug in de software. Herkent iemand deze Espace gekte?
Wat ons betreft is het een bug in de software. Herkent iemand deze Espace gekte?
Hide post links |
-
- Net ingestapt
inspuit systeem defect
Hallo
ik heb in juni /2008 een grand espace 2.2 dci initiale automaat , 3 weken na de aankoop krijg ik een melding (inspuit systeem defect ) ben bij 3 renault dealers geweest en ze kwamen alle 3 met het zelefde conclusie dat er een kabel soms los schit en dat ik geen zorgen hoeft te maken en ik kan gerust blijven rijden .
dit jaar in mand 07 en onderweg naar zuid spanje , bij bordeau in frankrijk hoord ik een raar geluid dat uit de motor kwan , direkt gestopt , de auto met de takelwagen naar een renault garage in poitiers .
Ik vertelde de monteur over het inspuitsystem melding .
hij ging direct nar de Verstuivers , en ja hoor een er van was kapot ( vandaar de melding) en door dat kapot Verstuiver is de krukas en de dijfstang naar de maan , kosten 4000 euro .
Als ik u was zo ik de Verstuivers laten controleren
mvg
ik heb in juni /2008 een grand espace 2.2 dci initiale automaat , 3 weken na de aankoop krijg ik een melding (inspuit systeem defect ) ben bij 3 renault dealers geweest en ze kwamen alle 3 met het zelefde conclusie dat er een kabel soms los schit en dat ik geen zorgen hoeft te maken en ik kan gerust blijven rijden .
dit jaar in mand 07 en onderweg naar zuid spanje , bij bordeau in frankrijk hoord ik een raar geluid dat uit de motor kwan , direkt gestopt , de auto met de takelwagen naar een renault garage in poitiers .
Ik vertelde de monteur over het inspuitsystem melding .
hij ging direct nar de Verstuivers , en ja hoor een er van was kapot ( vandaar de melding) en door dat kapot Verstuiver is de krukas en de dijfstang naar de maan , kosten 4000 euro .
Als ik u was zo ik de Verstuivers laten controleren
mvg
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 nov 2017 09:33
Bij melding inspuiting defect je niet om de tuin laten lijden door de dealer, laten ze het anders keihard op papier zetten dat het geen kwaad kan!
Collega van mij(megane 1.5dci) heeft 3 keer een compleet nieuw inspuitsysteem laten monteren!! en dat binnen 150.000km
Collega van mij(megane 1.5dci) heeft 3 keer een compleet nieuw inspuitsysteem laten monteren!! en dat binnen 150.000km
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
Hallo,
Zoals in mei aangegeven hebben we elk jaar (elk 15.000-25.000) het probleem "inspuitsysteem defect". Tweemaal was het probleem het gasklephuis en 2x is dit op garantie vervangen (1x bovag, 1x garantie op onderdeel).
Nu, de derde keer wilde ik exact weten wat de oorzaak ik. Dealer heeft hem uitgelezen toen de storing er in zat (uitlezen dus alleen mét storing, auto dus NIET uitzetten). Enkele dagen later is een afspraak gemaakt en is alles doorgemeten - en waarschijnlijk ook schoongemaakt?! De storing zat er dit keer niet in, en "dus"er is ook niets gevonden. Echter, alles loopt nu wel weer op rolletjes. De melding inpuitsysteem-defect hebben we sindsdien niet meer gehad.
Een niet-dealer (voor een ander akkefietje) wist mij te vertellen dat het gasklephuis (en uberhapt alles in autos van tegenwoordig) erg gevoelig is voor vervuiling. Hij denkt dat het schoonmaken van het gasklephuis al kan helpen. Dus wij laten nu jaarlijks het gasklephuis reinigen, eens kijken of dit gaat werken!
Hoop dat deze tip iemand verder kan helpen.
PS: En waarom vinden we elke keer zelf het wiel uit (zie bericht hieronder):omdat we geen lease-auto rijden en Renault wel erg duur is zijn reparaties, zeker als elke jaar de zelfde defect op spookachtige wijze weer op je display verschijnt.
Zoals in mei aangegeven hebben we elk jaar (elk 15.000-25.000) het probleem "inspuitsysteem defect". Tweemaal was het probleem het gasklephuis en 2x is dit op garantie vervangen (1x bovag, 1x garantie op onderdeel).
Nu, de derde keer wilde ik exact weten wat de oorzaak ik. Dealer heeft hem uitgelezen toen de storing er in zat (uitlezen dus alleen mét storing, auto dus NIET uitzetten). Enkele dagen later is een afspraak gemaakt en is alles doorgemeten - en waarschijnlijk ook schoongemaakt?! De storing zat er dit keer niet in, en "dus"er is ook niets gevonden. Echter, alles loopt nu wel weer op rolletjes. De melding inpuitsysteem-defect hebben we sindsdien niet meer gehad.
Een niet-dealer (voor een ander akkefietje) wist mij te vertellen dat het gasklephuis (en uberhapt alles in autos van tegenwoordig) erg gevoelig is voor vervuiling. Hij denkt dat het schoonmaken van het gasklephuis al kan helpen. Dus wij laten nu jaarlijks het gasklephuis reinigen, eens kijken of dit gaat werken!
Hoop dat deze tip iemand verder kan helpen.
PS: En waarom vinden we elke keer zelf het wiel uit (zie bericht hieronder):omdat we geen lease-auto rijden en Renault wel erg duur is zijn reparaties, zeker als elke jaar de zelfde defect op spookachtige wijze weer op je display verschijnt.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 12 nov 2013 12:39
Re: "Inspuitsysteem Defect"
mensen , eindelijk de oplossing gevonden voor degene die met een inspuitings defect kampen.
heb er een hele poos over gedaan om t te vinden maar ik heb m.
mijn auto is ook talloze keren naar de garage gegaan en wat me opviel is dat als ze de storingen eruit hadden gewist, de auto t weer een hele poos deed, zonder dus echt iets te vervangen.
je kunt die computer uitlezer ook zelf aanschaffen 50-400 euro en dan de storingen zelf wissen.
natuurlijk komt die storing terug, maar een eenduidige oplossing heeft de dealer ook niet.
scheelt heel veel onderzoekskosten dus urengeld.
kijk ff op google onder t kopje; uitlezen renault . je wordt aan vers
chillende aanbieders gelinkt .
natuurlijk is t niet ideaal maar tot zover is er geen beter/goedkoper alternatief.
hoop dat jullie er iets aan hebben.
heb er een hele poos over gedaan om t te vinden maar ik heb m.
mijn auto is ook talloze keren naar de garage gegaan en wat me opviel is dat als ze de storingen eruit hadden gewist, de auto t weer een hele poos deed, zonder dus echt iets te vervangen.
je kunt die computer uitlezer ook zelf aanschaffen 50-400 euro en dan de storingen zelf wissen.
natuurlijk komt die storing terug, maar een eenduidige oplossing heeft de dealer ook niet.
scheelt heel veel onderzoekskosten dus urengeld.
kijk ff op google onder t kopje; uitlezen renault . je wordt aan vers
chillende aanbieders gelinkt .
natuurlijk is t niet ideaal maar tot zover is er geen beter/goedkoper alternatief.
hoop dat jullie er iets aan hebben.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 20 apr 2025 20:21
- Contacteer:
Zoiets heb ik ook gehad, maar er bleek toch wel wat loos.timbeverwijk schreef:wat me opviel is dat als ze de storingen eruit hadden gewist, de auto t weer een hele poos deed, zonder dus echt iets te vervangen.
Wis niet stomweg de code, noteer hem in elk geval en google hem eventueel.
Op een bepaald moment volstond het stomweg wissen van de foutmelding niet meer, de motor bleef slecht lopen en de foutmelding bleef komen.
In ons geval was het een overlijdende injector, die zelfs éénmaal uitgenomen en getest, in orde leek te zijn, totdat je bleef testen.
Bleek dat die het maar 18 keer achter elkaar deed (dat is slechts een zucht voor een motor) en daarna moest die even helemaal stroomloos blijven, om daarna weer (afhankelijk hoe lang je gewacht had) weer 18 keer (max) te kunnen werken.
Die OBD-II lezers hoeven mijn inziens ook niet persé voor Renault te zijn. Heb zelf een vrij universele zelfstandig werkende gekocht (kabeltje <--> computer kan ook namelijk), en daarmee lees ik het gros van de auto's uit.
Google'n op specifiek 'uitlezen Renault' is dus niet nodig.
Hier is de link waar ik mijn speurtocht naar de defecte injector beschrijf:
eobd-foutcode-p0202-p0203-p020x-verstui ... 14731.html
Daarin de link naar een fraaie OBD-II lezer, die bij mij de klus deed. Niet de duurste, niet de goedkoopste. Zeker ook niet de beste, maar een leuk ding waar ik nog wel met mijn gebruik een tijdje plezier van kan hebben.
http://www.chinavasion.com/china/wholes ... ic_Scanner
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 12 nov 2013 12:39
Hey matthijs ,
tnx voor je reactie,
de melding inspuitings defect, bedekt vele storingen , airco sensor / gas/brandstof / uitlaat etc etc..
daarom is t belangrijk om de echte defecten zoals jij beschrijft er wel uit te halen doormiddel van de codes uit te lezen.
en op te zoeken. wat ik met mn post wil bereiken is dat mensen niet direct naar eyen garage gaan met deze storing, maar zelf kunnen resetten. zolang er voor deze storing geen eenduidige oplossing is, is mijn idee het beste alternatief wat veel geld scheelt
tnx voor je reactie,
de melding inspuitings defect, bedekt vele storingen , airco sensor / gas/brandstof / uitlaat etc etc..
daarom is t belangrijk om de echte defecten zoals jij beschrijft er wel uit te halen doormiddel van de codes uit te lezen.
en op te zoeken. wat ik met mn post wil bereiken is dat mensen niet direct naar eyen garage gaan met deze storing, maar zelf kunnen resetten. zolang er voor deze storing geen eenduidige oplossing is, is mijn idee het beste alternatief wat veel geld scheelt
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-