Inpsuiting Controleren na tunen.

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Beste Renault Experts,

Sinds zo'n 1.5 maand zijn ik en mijn vriendin de trotse eigenaar van een Renault Megane RS 224PK. 2.0 Turbo.
Heerlijke auto niets over op of aan te merken.

Nou hebben we samen besloten dat we het wel leuk vonden om de RS maar eens wat meer power te geven.
Dus een paar dagen later, stage 2 gechipt. 272 pk. Allemaal leuk en aardig maar nou komt het; op de meest rare momenten komt er te staan "inspuiting controleren". Bij dealer uit laten lezen waar uit kwam dat de turbo druk te hoog stond.
(raar want volgens het bedrijf dat de auto gechipt heeft hebben ze een vrij rustige setup gebruikt, gewoon op euro 95.

na het uitlezen bleek er een sensor kapot te zijn, of in ieder geval daar kwam de foutmelding van tevoorschijn. Dus leuk en aardig, sensor vervangen (123 euro). En je raad het natuurlijk al, melding kwam weer tevoorschijn :cry2: .

Dus zodoende vandaag terug geweest naar bedrijf dat de auto gechipt heeft en druk wat omlaag laten zetten. Maar ho maar, melding kwam weer tevoorschijn.

Nu ben ik zelf een beetje technisch en snap ik er eigenlijk helemaal niets meer van. soms kun je vol gas 1,2,3,4e verscnelling gassen en spring de auto bij 190 in de noodloop. Of rij je 100 in z'n 5 en wil je gassen; voila, noodloop.

Tevens horen we dat de auto best wel een sissen geluid maakt onder zware belasting. Ik ga er van uit dat het niet de tuning is maar dat het iets is wat nu onder druk komt te staan wat al geringe tijd lekt of kapot is?

Nou hoop ik dat iemand ons wat meer duidelijkheid kan bieden. :D
auto heeft nu 68.000 gelopen en heeft denk ik voordat wij hem kochten meer dan een half jaar stil gestaan. (ex auto directeur stam renault). Altijd goed onderhouden. Is het een slangetje dat onder bepaalde druk een klein beetje lekt, vandaar ook het sissende geluid of wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2688
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Pleiades »

Stage 2? Heb je dan ook een andere intercooler en uitlaat? En euro 95 met een stage 2 mapping lijkt me helemaal onwaarschijnlijk...

Heb je een uitdraai van de dyno? Het kan zo zijn dat je auto gaat pingelen door het lage octaangetal, dat kan je op een dyno uitdraai wel redelijk zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Nee geen andere intercooler en uitlaat. En onwaarschijnlijk is het niet. Ze gebruiken deze setup wel vaker maar niet met dit probleem. Kan het ook zijn dat bijv. een slang gescheurd is waardoor de auto een sissend geluid maakt en daarom op de meest rare momenten de turbo druk boven de begrenzer schiet en in noodloop gaat? Auto loopt verder uitstekend zowel stationair als rijdend. Soms kunnen we vol gas rijden en trekt de auto op als een malle, maar soms dan houdt de auto in plotseling en schiet in de noodloop met de melding inpsuiting controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Waar heb je m laten chippen? Hoop geen ziptuning?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Nee. Ik vraag alleen om een oplossing of tips niet waar ik hem heb laten chippen. Zit al een tijdje op andere forums te kijken en ik ben niet de enige met het probleem. Ben alleen nieuwschierig of iemand dit eerder heeft gehad of weet wat te doen. Er zijn honderden tuning bedrijven. Maar ter info; laten chippen in huizen bij tuningservice. Het lijkt mij dat het ook niet te maken heeft met de tuning maar er wat onder druk is komen te staan dat al kapot was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Het heeft wel degelijk te maken waar je hem hebt laten chippen. Bij Ziptuning komt het namelijk wel vaker voor dat hij in noodloop gaat (Renault, Audi, VW, SEAT etc...). Wat de ze dan doen is naar allerlei componenten wijzen die zogenaamd de oorzaak zijn, de klant onnodig op kosten jagen en het probleem zich gewoon blijft voordoen omdat het gewoon aan hun tuning ligt. Vervolgens wordt de tuning ongedaan gemaakt, krijg je het geld van de tuning terug, heb je onnodig allerlei kosten gemaakt en onderdelen vervangen welke gewoon goed waren.

Zoals Pleiades als zegt: stage 2 en afstellen op 95 zijn 2 dingen die niet samen gaan. Ook heeft stage 2 alleen zin als er dingen zoals een turbo, inlaat, downpipe, roetfilter eruit, uitlaat of intercooler zijn vervangen. Stage 2 gebeurd ook op een dyno en niet vanaf een bureau... achter een bureau weet je namelijk niet wat een auto doet of kan.

Probeerde je van dienst te zijn, maar blijkbaar kom je er zelf wel uit. :thumb:
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Bedankt voor je info, maar ik geef aan dat ik hem niet bij ziptuning heb laten chippen. Zo zijn er honderden bedrijven die vast niet altijd goede diensten leveren. Maar dat blazend geluid onder de motorkap wanneer je rijdt, waar komt dat dan vandaan? Het kan toch niet aan de tuning liggen als je soms gewoon vol gas kan rijden en de melding er af en toe op springt op rare momenten? En nee ze gebruikte ook een redelijk standaard setup. Ik heb zelf aangegeven een redelijk rustige setup te willen omdat het een daily driver blijft en ik niet met 98 of 102 ga rijden dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Zie hier de foto van stam Renault dealer toen ze de auto aan de stekker hebben gehangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door WillemS »

Neem van mij aan dat dit waarschuwingen zijn !! Chippen naar 272 pk kan alleen goed gaan als ook de intercooler en uitlaat aangepast zijn, en ja 95 ipv 98 of 102 octaan ? de pingelsensor wordt helemaal gek en motormanagement gaat in noodloop.
Dit alles gebeurt om je motor te beschermen tegen de gebruiker.
Succes verder, je komt er wel uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Maar ik snap niet hoe het zo kan zijn dat de auto op willekeurige momenten in de noodloop schiet? Ligt het 100% zeker aan het tunen en niet aan iets dat lekt of iets wat gescheurd is? Want waar komt dat blazende geluid dan vandaan tijdens het rijden.
Ik heb namelijk geen zin om weer 200 kilometer te rijden als blijkt dat wanneer ik hem naar een professioneel tune bedrijf breng en hem voor 500+ laat chippen hij dadelijk nog steeds in de noodloop schiet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2688
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Pleiades »

Er komt bij een Megane RS 225 wel een blazend turbo geluid uit de middendemper, dat hoort zo. Als je een sissend geluid zou horen onder de motorkap zou de turbodruk wegvallen of niet hoog genoeg opbouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Dat blazen kan van alles zijn. Een turbo hoor je een blazend geluid maken wanneer deze begint op te spoelen. Dan heb je nog je dump valve, deze zorgt ervoor dat de turbo in zijn werk gebied blijft, de turbo de gewenste druk van de ecu levert. Je hebt ook je leidingwerk van de turbo naar je intercooler, de intercooler en vervolgens naar je inlaat. Als een turbo vervuild is kan hij ook in noodloop gaan, hij bouwt dan te snel zijn druk op. Je dump valve kan niet 100% werken dat hij te laat open gaat en dus op druk eraf gaat.

Maar dit vermogen op 95 willem draaien is vragen om problemen. Je ontsteking gaat zo veel terug regelen dat hij begint in te houden. Je hebt dan ook kans op ongecontroleerde verbranding in je motor, wat tot schade kan leiden.

Als je een auto laat tunen, helemaal stage 2, dan moet de motor gewoon op 98 draaien. En stage 2 zonder verdere aanpassingen betekent dat de rest helemaal uitgeput wordt en meer te lijden heeft (de turbo bijvoorbeeld ).
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Het zou dus beter zijn om de auto naar stage 1 te laten terug voeren? Dit zou normaal gesproken dan geen problemen moeten opleveren? Ik ga morgen of overmorgen terug naar de tuner. Ik snap dat de turbo een blazend geluid maakt, maar sinds de tuning blaast de turbo meer dan normaal. Het inhouden hebben we ook gemerkt. Ik ben jullie dankbaar voor de info en zal aan de tuner vragen om de auto naar stage 1 terug te tunen. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Met tunen wordt de turbo druk verhoogd, de turbo zal je dan meer horen. Hij zal ook wat eerder opspoelen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Het geeft natuurlijk geen garantie dat het bij stage 1 niet gebeurd als er een lekkage is of als er iets niet 100% werkt. Meten is weten... bij een goede tuner wordt hij rijdend uitgelezen en op een bank afgesteld, dan komen de meeste dingen aan t licht.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

We hebben eerst al de turbo druk sensor vervangen en toen hebben we hem uit laten lezen bij een stam dealer, die zeiden dat de turbo in de begrenzer schoot. Zal dus wel met stage 2 te maken hebben? auto heeft geen problemen gehad voor het chippen dus hoop dat het met stage 1 verholpen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door WillemS »

Ik zou de wagen gewoon weer terugbrengen naar fabrieksspecificaties.
Zo'n kanon is in handen van een onbekwame bestuurder al gauw een "boomklever".
Succes en rij voorzichtig.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Laat even weten zodra je langs geweest bent of het geholpen heeft. Succes
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Mijn vriendin gaat morgen terug hou jullie op de hoogte. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Sinds gisteren besloot het motormanagement lampje maar eens te gaan branden. Ik ga morgen de storing uit laten lezen dan weet ik of het echt aan de tuning ligt of dat er ergens iets fout is. Anders gaan we vrijdag terug, maar voordat we 300km gaan rijden wil ik het toch een zeker weten ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door WillemS »

Hoop voor je dat motorschade onder de garantie valt bij die "tunert"
nogmaals succes.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Vanwaar motorschade? Sinds ik 98 heb getankt komt het probleem veel minder voor en de motor loopt verder prima. Alleen het lampje brand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2688
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Pleiades »

Ik vind dat een beetje een voorbarige conclusie. Een motorstoringslampje op zichzelf kan op korte termijn niet veel kwaad. Anders stond er ook wel groot STOP in beeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

merijn.messemaeckers schreef:Vanwaar motorschade? Sinds ik 98 heb getankt komt het probleem veel minder voor en de motor loopt verder prima. Alleen het lampje brand.
Geen V power tanken, dat is eigenlijk 95. Bp ultimate rijdt super bij dat soort auto's Afbeelding Tankte met mijn Leon Topsport ook altijd 98, hij loopt bovenin dan veel lekkerder door. Hij was ook op 98 afgesteld. Mooi dat t minder is geworden, ben benieuwd naar de uitkomst.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

nee ik tank geen Vpower. Gewoon 98 bij de ESSO in de buurt. Zou het daar aan kunnen liggen? zat namelijk kwart 95 in en kwart 98 bijgegooid. Zou me niks verbazen als hij er gewoon een euro 98 afstelling in heeft gegooid. Zou dit er voor kunnen zorgen dat de motor soms in noodloop schiet met euro 95?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Ze komt zo naar mijn werk toe om de auto uit te laten lezen door een collega van mij. Hopelijk weten we straks meer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2688
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Pleiades »

Vpower is 97, maar dat mogen ze niet zo noemen van de Nederlandse overheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Klopt maar na vermogen metingen op de rollenbank bracht t weinig verschil t.o.v. 95. BP Ultimate 98 of Gulf Challenger 100 merk je wel.
Jammer dat ze in Nederland geen VPower Racing verkopen met octaan 100
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1492
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 25 apr 2025 06:12
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door larsdijkstra 16v »

kan Gulf Challenger ook in mijn 19 16v? gebruik vaak 98 nu
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

larsdijkstra 16v schreef:kan Gulf Challenger ook in mijn 19 16v? gebruik vaak 98 nu
Geen idee... Heb een Golf GTI 2.0 16v gehad en die liep altijd op 98. Daar liep hij veel beter op dan 95. Nooit 100 getankt met de Golf. Mijn Leon wel wel, maar die was ook een stuk jonger.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Mensen het probleem os verholpen.... Enorm bedankt voor alle tips, maar het was een kwestie van de druk terug voeren van 2447 naar 2300 mbar en de storingen wissen. Wat een raket op wielen. :) auto loopt u op 95 en trekt als een gek! Helaas kregen we gisteren een lekke band dus toch weer €200 foetsie..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Als dit de tuning is die hij altijd voor RS-en gebruikt, waarom ging hij bij jou dan in noodloop? Ik zou dan toch gaan kijken wat de reden van de noodloop is.... Als het een tuner is met verstand van tunen, lijkt me dat hij niet op het randje van de veiligheidsspecs van de auto gaat zitten. Of zijn software deugt niet of er klopt toch iets niet aan de RS?...

Normaal lezen ze de auto na het chippen rijdend uit, dan had je dit al kunnen zien.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
merijn.messemaeckers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2015
Laatste bezoek: 19 aug 2017 07:23
Actief als: particulier

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door merijn.messemaeckers »

Voor €300 mag je niet klagen. Is een keuze die je maakt. Auto rijdt uitstekend nu. Springt niet meer in noodloop, en hoe vaak tunen zo'n bedrijf nou een Megane RS...? Maar ach om nou €300 of 1000+ neer te leggen... Ik vindt het prima zo! Het probleem is opgelost en waar de fout zat is niet meer terug te halen. Hij rijdt nu in ieder geval fantastisch!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1466
Lid geworden op: 29 jun 2015
Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Inpsuiting Controleren na tunen.

Bericht door Thomas84 »

Vaak geldt bij dit soort dingen, goedkoop is duurkoop. Alle standaard waarden iets verhogen. Heb dit soort acties al vaak verkeerd zien gaan wat uiteindelijk veel geld kostte. Hoop dat t jou bespaard blijft.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht