Sinds zo'n 1.5 maand zijn ik en mijn vriendin de trotse eigenaar van een Renault Megane RS 224PK. 2.0 Turbo.
Heerlijke auto niets over op of aan te merken.
Nou hebben we samen besloten dat we het wel leuk vonden om de RS maar eens wat meer power te geven.
Dus een paar dagen later, stage 2 gechipt. 272 pk. Allemaal leuk en aardig maar nou komt het; op de meest rare momenten komt er te staan "inspuiting controleren". Bij dealer uit laten lezen waar uit kwam dat de turbo druk te hoog stond.
(raar want volgens het bedrijf dat de auto gechipt heeft hebben ze een vrij rustige setup gebruikt, gewoon op euro 95.
na het uitlezen bleek er een sensor kapot te zijn, of in ieder geval daar kwam de foutmelding van tevoorschijn. Dus leuk en aardig, sensor vervangen (123 euro). En je raad het natuurlijk al, melding kwam weer tevoorschijn

Dus zodoende vandaag terug geweest naar bedrijf dat de auto gechipt heeft en druk wat omlaag laten zetten. Maar ho maar, melding kwam weer tevoorschijn.
Nu ben ik zelf een beetje technisch en snap ik er eigenlijk helemaal niets meer van. soms kun je vol gas 1,2,3,4e verscnelling gassen en spring de auto bij 190 in de noodloop. Of rij je 100 in z'n 5 en wil je gassen; voila, noodloop.
Tevens horen we dat de auto best wel een sissen geluid maakt onder zware belasting. Ik ga er van uit dat het niet de tuning is maar dat het iets is wat nu onder druk komt te staan wat al geringe tijd lekt of kapot is?
Nou hoop ik dat iemand ons wat meer duidelijkheid kan bieden.

auto heeft nu 68.000 gelopen en heeft denk ik voordat wij hem kochten meer dan een half jaar stil gestaan. (ex auto directeur stam renault). Altijd goed onderhouden. Is het een slangetje dat onder bepaalde druk een klein beetje lekt, vandaar ook het sissende geluid of wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt