inhouden van motor

Stel hier de vragen die met techniek te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
renault19'91
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jan 2009
Laatste bezoek: 05 nov 2010 21:51
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen

inhouden van motor

Bericht door renault19'91 »

Allereerst is de clio vandaag bij ons opgehaald dus heb nog maar 1 auto.
De 19 is toch ruimer en verbruikt bij goed gebruik van het gaspedaal iets minder maar dat terzijde.

sinds kort is het zo dat de auto inhoud als ik gas geef.
ook is het zo dat als ik bijv. snel ff wil inhalen dat ie langzaam op snelheid komt.
Kan dit door de rotor/verdelerkap komen want het contragewichtje hiervan is afgebroken, of
is het misschien een verstopt filter.
want het lijkt wel of ie de lucht of iets dergelijsk niet kwijt kan en dus inhoud.
wat kan het zijn en is het makkelijk op te lossen.

Het gaat om een R19 van '91 1.4 GTR Met c3j Motor.

Gr Julien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renault19'91
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jan 2009
Laatste bezoek: 05 nov 2010 21:51
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen

Bericht door renault19'91 »

Kwam er ook achter er een slang vacuum gezogen was (was met draaiende motor)
Kan iemand mij vertellen waar deze van is en of dit wel goed is(denk zelf van niet).
Heb de slang met een pijl en een rode streep aangegeven.


Gr julien
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De slang die dichtgezogen wordt is je kachelslang.
Even je koelsysteem ontluchten, al is het maar voor de zekerheid dat er geen lucht in zit.

Verder ben je goed op weg met de ontsteking te controleren.
Maar een deel wat afgebroken is, dat is nooit goed, het zit er niet voor niks op.
Vervangen dus en ook gelijk de verdeelkap.
En als je dan toch bezig bent, wanneer zijn de kabels vervangen?
Als dat niet bekend is, vervang die ook gelijk en vergeet je bobinekabel niet.
Wordt het nu niet beter, bekijk dan ook eens de bougies en vervang die als ze er al flink wat kilometers op hebben zitten.
Blijft het probleem dan nog, ga dan eens verder zoeken in de richting van de lucht en brandstoftoevoer.
Ofwel, vervang ook het luchtfilter en het brandstoffilter eens.
Nu je dan toch alles al gehad hebt is het ook een kleine moeite om ook even je olie te verversen en een fris oliefilter te plaatsen.
Kleppen stellen vind de motor na verloop van tijd ook erg lekker.
Eigenlijk is de auto gewoon aan een grote onderhoudsbeurt toe.

Als dit alles recent al is uitgevoerd, dan blijven alleen de verdeler en de kabels over maar dan is het probleem na de eerste ingreep al weg.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Toch ziet die kachelslang er eerder uit als de slang die naar de rembekrachtiger gaat.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Ja, inderdaad, verkeerd gekeken :oops:
Dan is ontluchten niet nodig.
Misschien wel handig om de betreffende slang te vervangen voor een echte vacuumslang.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renault19'91
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jan 2009
Laatste bezoek: 05 nov 2010 21:51
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen

Bericht door renault19'91 »

Ja die slang komt wel uit op dat ding achter het reservoir van de remvloeistof.
Kan ik deze zo vervangen zonder hem er daarna te ontluchten of moet dat dan altijd gebeuren?
en wat kost zo'n slang +/-


Gr julien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
renault19'91
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jan 2009
Laatste bezoek: 05 nov 2010 21:51
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen

Bericht door renault19'91 »

nog ff terugkomen op het kleppen stellen is hier speciaal gereedschap voor nodig (zo jah , wat??)
en is het makkelijk te doen??

Gr julien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2009
Laatste bezoek: 10 dec 2011 20:17

Bericht door jur »

hoi,
ik heb ook een c3j motor en heb de kleppen al een keer gesteld.
dat gaat alsvolgd;

stellen bij koude motor!

het enige speciale gereedschap dat nodig is, is een voelermaat. (metalen schijfjes van 0,01 tot 1 mm dikte.)
verder een schroevendr. + ringsleutel 10 dacht ik.

verwijder bougies en kleppendeksel. (bij het weghalen van het kleppendeksel goed kijken of opmeten op welke hoogte de moeren zitten. als er onder het deksel geen busjes zitten(wat bij mij het geval was) dan draai je al snel te ver aan waardoor het deksel indeukt.

volgorde van stellen:
zet een voorwiel op de krik. draai aan een wiel. bij het tuimelen van de kleppen (inlaat en uitlaat gelijkertijd open) van de 4 de cil. kan de eerste cil. gesteld worden en andersom. ook zo met de tweede en derde cil.

speling van de inlaat is 0,15mm en uitlaat 0,20mm (met de voelermaat)

veel plezier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1051
Lid geworden op: 22 feb 2008
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

renault19'91 schreef:nog ff terugkomen op het kleppen stellen is hier speciaal gereedschap voor nodig (zo jah , wat??)
en is het makkelijk te doen??

Gr julien
Heb je de punten ook gecontroleerd die Antonio eerder noemde in dit topic?

Punto's hebben hier ook vaak last - indien bij warme motor - van en dan is wat Antonio zei bougies vervangen plus alle kabels en dat benzine filter afdoende.

Bij koude motor had ik inhouden, toen was een flesje injectiereiniger de oplossing (soort kerosine dat je in je tank gooit).
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht