Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor wanneer je wat hulp kan gebruiken of wilt aanbieden.
Forumregels
Let op, geen commerciele aanbiedingen hier, die zullen zonder bericht worden verwijderd.
Ontvangt u commerciële reactie's en niet van een sponsor, laat het ons dan weten.
Model/uitvoering : Megane Scenic 2.0 Bouwjaar :1999 Brandstof :benzine Er zit een storing (4G of G4) in de automaat van mijn Megane Scenic 2.0 van 1999. De storing zit in het hydraulisch brein van de automaat. Mijn vraag is of er leden zijn die a. ervaring hebben met zo'n storing/reparatie en b. genegen zijn om mij hierbij te helpen. Ik woon in Hilversum, ben lid van een sleutelclub en heb derhalve de beschikking over voldoende gereedschap en een brug. Wie wil/kan? [verberg]06-12997044[/verberg]
Wellicht handig om de wagen te laten uitlezen door de Renault garage, en alle foutcode's te noteren.
Adh. daarvan kan overwogen worden de automaat eerst eens goed te spoelen en zien of het probleem dan nog bestaat.
Let op dat de addaptieve waarden wellicht opnieuw moeten worden aangebracht.
mvg WillemS
Beste Willem, de wagen is uitgelezen bij een Renaultgarage. Opmerking was "storing in bak, 4G, oliedruk". Ik ga informeren of spoelen een optie is. Ik hou jullie op de hoogte. alvast bedankt voor je reactie.
Mvg aliblabla
Oliedruk storing ? Kijk eerst even de oliedruk sensor na, die heb ik (bij een totaal andere automatische bak) ook al een keer stuk gehad.
Zie : ar4-automaat-stuk-is-niet-altijd-stuk-t896.html
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hoi Mathijs, oliedruksensor is niet verdacht. Automaat doet het niet echt slecht maar geeft problemen die m.i. heel goed te verklaren zijn door vervuiling. Bedankt.
Hoi Mathijs, oliedruksensor is niet verdacht. Automaat doet het niet echt slecht maar geeft problemen die m.i. heel goed te verklaren zijn door vervuiling. Bedankt.
Hallo,
je probleem is de drukregelklep in de bak .4G is druk te laag .
Je wagen geeft een klop tijdens rijden en gaat in noodloop .
Gekend probleem en je hebt daar toch een clip en speciaal gereedschap nodig voor afstelling van schakelaar en temperatuuraflezing voor olieniveau op 60°C.
Bij een scenic kan het zijn dat dat je wat ruimte moet maken aan de radiator om het zwarte deksel met 4 bouten los te maken .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Is er iemand hier in Regio Zwolle, iets verder mag ook, die mij kan/wil helpen om het een en ander aan te passen in mijn Renault Megane IV 1.3TCe Bose van 2018?
Bochten verlichting, zodat mistlamp oplicht in de bochten
En dag rij verlichting uit...
ik ben Antoinettes, ik heb deze week een Renault Megane scenic uit 2007 gekocht, echter zit er geen radio in wel de rest van het navigatie systeem, ik er al achter gekomen welk serie nummer de radio moet hebben ( 8200562764 ) mijn...
Goedemiddag 🤗
Ik heb vorig jaar een Renault twingo uit 2002 gekocht en dit is zowel een schakel als automaat.
Ik kan dat zelf instellen.
Maar nou bokt hij soms en soms slaat hij van zelf als ik op automaat rijd over naar schakel.
Ik heb m’n accu na...
Ik twijfel tussen de Renault Austral tce mhev esprit alpine 160 met 21.000km op de teller ofwel de Renault Arkana R.S. Line e-tech hybrid 145 met 27.000km op de teller, is wel het oude model van 2022.
Gisteren heb ik een berichtje geplaatst over een blower die het niet deed. Vandaag hebben we de weerstand vervangen! Stekker aansluitingen waren gesmolten en zwart! Na alles weer in elkaar gezet te hebben zitten we met het volgende...
Sinds vanmorgen kreeg ik plots de storing inspuiting controleren
De auto laten uitlezen en er stond code DTC05714F
Remsignalen, te sterke motor vertraging
Wat houd dit in ??