hoge motordruk?
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
hoge motordruk?
Ik heb een blijvend probleem met mijn grandscenic 2.0 16v uit 2008.
Een jaar geleden is er een klepveer gebroken. Sindsdien loopt de motor stationair niet soepel, bij gelijkmatig optrekken schokt de auto en soms houdt de motor in, met name in de derde versnelling.
Recent maakte hij een fluitend geluid. Het bleek dat het oliepeilstokje uit het blokgeduwd was. Bij afdraaien van de olievuldop met draaiende motor hoorde je ook een hoge toon.
De garage was zeer bezorgd en gaf aan dat het een verhoogde motordruk betrof ik moest de auto laten staan en laten repareren.
Na 3 weken in reparatie blijkt alles toch weer goed te zijn. Het geluid hoort zo zeggen ze nu. De euvels blijven.
Na rijden sist de motor nog na en bij verwijderen van het peilstokje met draaiende motor hoor ik nog steeds een hoge toon. Wel hebben ze bij de garage het peilstokje goed vast gezet zodat deze er niet meer uitgedrukt kan worden. Met aardig wat kracht kan je hem zelf wel eruit halen.
Horen andere eigenaren bij en 2.0 liter 16v bij het verwijderen van het oliepeilstokje ook een hoog geluid? Of heeft iemand een idee wat ik nu moet?
Een jaar geleden is er een klepveer gebroken. Sindsdien loopt de motor stationair niet soepel, bij gelijkmatig optrekken schokt de auto en soms houdt de motor in, met name in de derde versnelling.
Recent maakte hij een fluitend geluid. Het bleek dat het oliepeilstokje uit het blokgeduwd was. Bij afdraaien van de olievuldop met draaiende motor hoorde je ook een hoge toon.
De garage was zeer bezorgd en gaf aan dat het een verhoogde motordruk betrof ik moest de auto laten staan en laten repareren.
Na 3 weken in reparatie blijkt alles toch weer goed te zijn. Het geluid hoort zo zeggen ze nu. De euvels blijven.
Na rijden sist de motor nog na en bij verwijderen van het peilstokje met draaiende motor hoor ik nog steeds een hoge toon. Wel hebben ze bij de garage het peilstokje goed vast gezet zodat deze er niet meer uitgedrukt kan worden. Met aardig wat kracht kan je hem zelf wel eruit halen.
Horen andere eigenaren bij en 2.0 liter 16v bij het verwijderen van het oliepeilstokje ook een hoog geluid? Of heeft iemand een idee wat ik nu moet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 aug 2012 20:19
- Actief als: particulier
Re: hoge motordruk?
hallo,
ik vroeg me af of u probleem al is opgelost?
ik heb er zelf ook 1 uit 2004 gekocht en deze piept ook uit de oliepeilstok.
maak me er nogal zorgen om maar de garage waar ik hem heb gekocht zegt dat het niks is.
woensdag gaat hij er weer heen, maar graag hoor ik u ervaringen..
bedankt alvast
gr peter
ik vroeg me af of u probleem al is opgelost?
ik heb er zelf ook 1 uit 2004 gekocht en deze piept ook uit de oliepeilstok.
maak me er nogal zorgen om maar de garage waar ik hem heb gekocht zegt dat het niks is.
woensdag gaat hij er weer heen, maar graag hoor ik u ervaringen..
bedankt alvast
gr peter
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 14:53
klinkt als een lekke koppakking, overdruk in het blok, zou maar eens een druk test laten doen, hoe ziet het koelwater eruit en hou ruikt het, koelwater heeft normaal wel een eigen geur en is redelijk helder, als het troebel is zit er olie door.
Hide post links |
-
- repeating visitor
hallo,
bedankt voor u reaktie,
ik heb niet veel verstand van auto's en zie niet veel vloeistoftanks zitten onder de motorkap.
de ruitensproeier, olie en deze op de foto, is dat waar u het over heeft?
de oliepeilstok geeft trouwens aan dat er bijna 2/3 meer in zit dan toegestaan. (kan komen omdat de auto iets scheef staat)
ze zeggen dat te veel olie ook een fluitend geluid uit de opening kan veroorzaken las ik ergens.
mvg, peter
bedankt voor u reaktie,
ik heb niet veel verstand van auto's en zie niet veel vloeistoftanks zitten onder de motorkap.
de ruitensproeier, olie en deze op de foto, is dat waar u het over heeft?
de oliepeilstok geeft trouwens aan dat er bijna 2/3 meer in zit dan toegestaan. (kan komen omdat de auto iets scheef staat)
ze zeggen dat te veel olie ook een fluitend geluid uit de opening kan veroorzaken las ik ergens.
mvg, peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid
Zoals ik op de foto zie lijkt het het koelvloeistofreservoir, ivb min max aanduiding. lijkt helder, teveel motorolie is zowiesi erg slecht voor de motor, gaat overal in zitten, of dit fluiten veroorzaakt weet ik niet.
Hide post links |
-
- Lid
toch blijf ik erbij, als er overdruk is, dus wanneer een peilstok eruit vliegt, er iets mis zou kunnen zijn met de koppakking, heb dit zelf ook meegemaakt. olie en peilstok vlogen eruit. zou daat eens mee naar de garage gaan om een test te doen.
Hide post links |
-
- repeating visitor
even ter extra info ik ben bij renault geweest en het blijkt een bekend probleem te zijn in de carter ventilatie,
bijna alle 2.0 hebben dit probleem er is een nieuwe set voor uitgebracht om dit op te lossen.
ik heb het laten doen en het geluid is nu weg tijdens het starten- reiden.
bijna alle 2.0 hebben dit probleem er is een nieuwe set voor uitgebracht om dit op te lossen.
ik heb het laten doen en het geluid is nu weg tijdens het starten- reiden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Er is altijd enige overduk in het carter, dit komt o.a. door lichte lekkage langs de zuigerveren.
Normaal zal dit worden opgevangen door een goed functionerende carterventilatie(de dampen worden weer geleid naar de inlaat). Er is idd een modificatie geweest voor de 2.0 motoren. Na de modificatie moet het over zijn.
mvg
WillemS
Normaal zal dit worden opgevangen door een goed functionerende carterventilatie(de dampen worden weer geleid naar de inlaat). Er is idd een modificatie geweest voor de 2.0 motoren. Na de modificatie moet het over zijn.
mvg
WillemS
Hide post links |
-
- repeating visitor
beste willems,
het is dus ook normaal dat als je zonder olipeilstok er in de motor hebt lopen het geluid wel weer terug is?
of hord het dan ook stil te zijn?
gr peter
het is dus ook normaal dat als je zonder olipeilstok er in de motor hebt lopen het geluid wel weer terug is?
of hord het dan ook stil te zijn?
gr peter
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Na de modificatie hoort het geluid weg te zijn, uiteraard met de peilstok op z'n plaats.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Deze modificatie betreft alleen de 2003/2004 modellen van de 2.0 16V motor en staat beschreven in het volgende topic:
viewtopic.php?f=200&t=6640&p=32583#p32583
viewtopic.php?f=200&t=6640&p=32583#p32583
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-