Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ben Philippe uit Belgie en heb een vraag.
Mijn vrouw rijdt sinds kort met een renault Megane Scenic 1.6 e RT automaat 1998.
Het weekend gepasseert heb ik bij een controle ( doe ik wekelijks ) gezien dat er gewoon water op zit en geen ( gele ) koeling.
Hoe kan ik het water er deftig allemaal aflaten en het goede anti - vries erop doen??
Alvast bedankt enne,het wagentje rijdt echt super!!! ( ikzelf rij geen Renault maar dat zullen jullie later wel zien )
mechanic schreef:De onderste radiateurslang losnemen en dop van de.expansietank losnemen. Evt met perslucht alle resten eruit blazen.
Origineel gebruikt Renault glaceol rx type D welke groen van kleur is. Tijdig verversen is het advies.
Hey daar,echt bedankt voor de tip!!! Maar je zegt groene koelvloeistof? Ik hoor ook dat gele ook mag ( Renault - Dacia ) of moet ik beter de groene nemen? Grrrr,waarom ook zoveel kleuren en types??? Dat ze es een universeel type maken voor alle wagens!!! Zou een hoop geknoei schelen.
De universele koelvloeistof is degene die je o.a bij de bouwmarkt,action kunt kopen.
Als je systeem helemaal leeg is,kun je prima een universele kvs gebruiken. Vul dan enkel bij met dezelfde,en ververs elke 2jaar bij een wat oudere auto als deze. Om verstoppingen te voorkomen.
Aanvulling: Uiteraard na het compleet leeglaten en vullen van het koelsysteem dient er ontlucht te worden.
De nippel zit thv thermostaathuis in een koelslang. Deze vaak.nog plastic nippel breekt snel!! Best vervangen door een messing nippel.
Glaceol RX type D komt in verschillende kleuren. Origineel vsn Renault is Roze/rood.
Maar er is ook Geel en Groen. Ik gebruik Kroon Coolant SP16 deze voldoet ruimschoots aan de Renault specificaties en is geel van kleur.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo forumleden,
Ik heb sinds kort een Captur 2 uit 2023, een paar weken geleden zaten wij in de auto in de channel trein naar de UK, dat duurt een klein half uur, je blijft dan in de auto. De auto (motor) was uitgeschakeld, maar omdat we niet...
Hallo allemaal.
Mijn garage Renault Bochane heeft mijn Renault Kadjar uit 2015 geüpdatet van versie 3.3 naar versie 7.0.
Nu werkt er helemaal niets meer ( geen geluid meer op de radio, achteruitrij camera en parkeersensoren doen het niet etc.)
Heeft...
Hallo, ik heb een probleem met mijn Renault Espace 3 uit 2000.
Het dashboard gaat helemaal mis met allerlei geluiden en alles knippert, de auto staat en loopt, en zodra die warm wordt is het dashboard stil.
Nu dachten we eerst dat het met de body...
Sinds een maand of 10 heb ik een Renault Traffic II Camper op mijn naam die ik geerft heb van mijn broer. Helaas heeft de camper problemen en na meerdere handige handen is het denk ik tijd mijn vraag via het forum te stellen om te...
Mijn Zoe ZE50 dateert van april 2020 en is binnenkort toe aan zijn 5-jarige onderhoudsbeurt. Ik keek net even op onderhoud.renault.nl/prijzen en zag daar tot mijn grote schrik dat er voor die beurt naast All-in Renault Z.E. service a à €169 ook een...
Beste Renaultrijders, ik vraag hier hulp voor iets wat ik ook niet precies weet…. Dit klinkt raar; het volgende is aan de hand. Ik heb een Espace 2.0T aut uit 2003. De voiture heeft 140000 (NAP!!) op de teller en ik ben 2e (RDW!) eigenaar. Ik heb...
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action...