Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Het raam rechts voor van mijn Renault (Mégane Break, 1.6 16v, automaat, bj.2002, 603k gelopen) liep vandaag uit de sponning bij het sluiten omdat een kunststof "clipje" wat hem normaal in het raamrubber geleidt volledig was afgebroken. Ik kon 'm nog wel dicht krijgen door 'm met de hand naar rechts te duwen terwijl hij omhoog kwam. Maar ideaal is het niet, graag zou ik het gerepareerd hebben voor mijn vakantie over een week
Ik weet dat er een "clipje" in dat gat hoort, omdat in 2016 dit ook eens bij links voor is gebeurd, alleen toen was alleen 1 v/d vleugels gebroken. Omdat destijds het raammechaniek ook stuk liep en ik toch al bij de sloop eentje haalde, had ik de complete ruit vervangen door 1 v/d sloop.
Maar nu bij rechts voor is het mechaniek nog goed en wil ik graag het "clipje" vervangen. Ik weet echter niet hoe dat onderdeel heet en of het überhaupt los te verkrijgen is en/of zelf te monteren?
Ter indicatie, zo'n "clip" zat er in de ruit links voor (deze is voor de helft gebroken). Zo'n onderdeel moet ik nu dus hebben voor in de ruit rechts voor:
Ik had 'm vorige maandag al bij een Renault dealer laten bestellen omdat iemand zij dat hij daar wel te krijgen was, zou net geen €5,- incl BTW kosten per stuk. Helaas was hij vrijdag nog niet geleverd en ben ik nu 2 weken op vakantie met de auto.
Fendy schreef: ↑27 aug 2023 13:43
Als ik goed gezocht heb heet het bij Renault een 'stelplaat'
Het onderdeelnummer zou 7700838242 moeten zijn denk ik. Als dit een pre-facelift model is dan...
Hij lijkt er wel heel erg op Als het na de vakantie nog niet wordt geleverd, zou ik deze bestellen. Mijn '02 is na de facelift. Maar bij het onderdeel staat '95-'04, dus waarschijnlijk is het hetzelfde onderdeel
mechanic schreef: ↑27 aug 2023 18:57
Op dr sloop staan vast nog ergens wat megane's van dit type.
Op de sloop in de buurt stond maar 1 van dit model en hij was gestapeld. Voor mij praktisch niet te doen om dit eruit te halen. Daarvoor zou ik vanaf een ladder (hoogtevrees ) het deurpaneel en raam moeten demonteren. En het was een elektrisch raam wat volledig dicht zat, voor zover ik weet zou er dan spanning op het motortje moeten worden gezet om 'm naar beneden te krijgen voor demontage.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forumleden,
Ik heb een Renault Arkana van september 2023. In de zomer heb ik issues met mijn verwarming.
Deze blijft koud blazen tot en met 25.5 graden, de volgende stand is HI en dan gaat hij heel warm blazen dus een aangename temperatuur...
beste mensen,
waar kan ik een tweedehands paravan (net onder de voorruit) vinden. die van mij is verrot door vocht. een nieuwe kost 250 euro wat ik dus te veel vond. de paravan vangt het vocht/ water op en voer deze naar de beide zijkanten af.
MVG...