2003 :
Benzine :
Elders op het forum probleem al beschreven maar na een beetje rondlezen hier lijkt het exact hetzelfde probleem te zijn als een ander die het al beschreven had: ik ga er van uit dat er een of meerdere bobines niet meer goed zijn. Uit de onderhoudshistorie blijkt dit bij mijn auto ook al vaker voorgekomen te zijn. Nu heb ik hem een week of twee geleden laten uitlezen bij een allround garage maar deze computer kon geen storing vinden. Conclusie: naar de dealer of doorrijden tot het erger wordt. Ik las alleen hier wel dat slechte verbranding tot een defecte katalysator kan leiden en dat dit dus nog weer een veel duurder grapje wordt... de dealer bezoek ik alleen bij hoge nood vanwege het feit dat ze vorig jaar doodleuk mijn auto uit elkaar gingen schroeven nadat ik ze verteld had dat het storingslampje niet meer brandde en ze honderden euros later belden met de mededeling dat ze geen storing op kunnen sporen wanneer het storingslampje niet brandt

De symptomen: koud starten geen probleem, warmgereden in stilstand voor stoplicht etc. stotteren en wisselende toerenteller, bij optrekken op snelweg etc inhouden/knijpen bij meer gas. Ons tot nu toe gevonden idee: neveltest, dan schijn je te kunnen zien welke bobine er stroom lekt? En via bougie contact maken met massa om door te meten? Iemand ervaring hiermee of nog andere ideeën over hoe we kunnen testen welke bobine(s) er kapot is (zijn)?
Daarnaast gaat sinds enkele dagen ook mijn kofferklep niet meer van het slot met CV. En aangezien je deze niet met sleutel kunt openen is dat nogal onhandig. Zekeringen zijn in orde. Draadbreuk/motortje? Deze laatste hoor je ook niet meer bij ver-/ontgrendelen. Hoe te testen?