HOE alternator vervangen 2.2DCI 2005
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 03 dec 2014 21:05
- Actief als: particulier
HOE alternator vervangen 2.2DCI 2005
Hallo ,
ik ben net nieuw op het forum ik heb een espace 2.2dci van 2005 al wel enkele problemen op korte tijd gehad
- een 4tal maanden geleden versnellingsbak stuk dus een andere laten monteren vorige week dashbord knipperde altijd en opeens alles zwart (dit is zeer snel en goed opgelost door iemand van het forum dacht ik )en sinds gisteren komt er op het dashbord laadstroom circuit defekten brand er een icoon stop en batterij !!
ik heb op de batterij gemeten dat de motor niet draaide en dat is 12.3v en met draaiende motor hetzelfde gaat zelfs lager dan
dus zoals ik wat kan lezen zou de alternator ,dynamo stuk zijn ?? of zijn er nog andere redenen denken jullie ,
is het zelf te doen voor een andere in te bouwen ? moet er veel gedemonteert worden
mvg
ik ben net nieuw op het forum ik heb een espace 2.2dci van 2005 al wel enkele problemen op korte tijd gehad
- een 4tal maanden geleden versnellingsbak stuk dus een andere laten monteren vorige week dashbord knipperde altijd en opeens alles zwart (dit is zeer snel en goed opgelost door iemand van het forum dacht ik )en sinds gisteren komt er op het dashbord laadstroom circuit defekten brand er een icoon stop en batterij !!
ik heb op de batterij gemeten dat de motor niet draaide en dat is 12.3v en met draaiende motor hetzelfde gaat zelfs lager dan
dus zoals ik wat kan lezen zou de alternator ,dynamo stuk zijn ?? of zijn er nog andere redenen denken jullie ,
is het zelf te doen voor een andere in te bouwen ? moet er veel gedemonteert worden
mvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: HOE alternator vervangen 2.2DCI 2005
Watergekoelde dynamo? Dan laten reviseren. Kost ong 150e..
Multiriem los,accu pool loskoppelen. Dynamo kan er net via bovenkant uit. Anders even bovenste motorsteun loshalen en motor iets opkrikken.
Krik tegen buitenste rand carter plaatsen met rubbee blokje ertussen. Je duwt er zo een deuk in tegen oliezeef.
Multiriem los,accu pool loskoppelen. Dynamo kan er net via bovenkant uit. Anders even bovenste motorsteun loshalen en motor iets opkrikken.
Krik tegen buitenste rand carter plaatsen met rubbee blokje ertussen. Je duwt er zo een deuk in tegen oliezeef.
Hide post links |
-
ja het is een watergekoelde dynamo ,heb al een andere voor een prijsje kunnen kopen ,alleen nog de oude eraf en de nieuwe erop zetten !!maar zoals ik kan lezen is het wel te doen alleen of is er speciaal gereedschap voor nodig of iets waar ik heel goed moet op letten ,
hulp door een kenner is altijd welkom natuurlijk en er staat ook wel een vergoeding tegenover ik ben van de regio antwerpen
mvg
hulp door een kenner is altijd welkom natuurlijk en er staat ook wel een vergoeding tegenover ik ben van de regio antwerpen
mvg
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Geenspeciaal gereeeschapnodig,best goed te doen.
Hide post links |
-
oke , alvast bedankt ,is er iemand die tijd heeft voor de alternator mee te steken tegen een vergoeding natuurlijk ik help ook mee stuur maar een pb of mailtje is redelijk dringend
grt patrik
grt patrik
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut