Hallo Allemaal,
Wij rijden al 5 jaar in onze zeer praktische Kangoo. Hij heeft ons al heel wat problemen gebracht die ik gelukkig zelf veelal heb kunnen verhelpen. Nu zijn we met de Krokus naar Tjechië geweest en met winterbanden en volledige bepakking (2 volwassenen en 3 kinderen) lekker doorgereden (140-150km/pu) Niks geen problemen totdat we thuis weer normaal en onbepakt gingen rijden. De achterkant/as hobbelt nu. Er zit geen verschil in snelheden waarbij je dit voelt. Ik vermoed dat het can achteren komt omdat het stuur stabiel blijft. Ik heb inmiddels al het nodige aan de voorkant gehad om te kunnen zeggen dat ik een aantal dingen kan uitsluiten (aandrijfassen aan weerzijde vervangen, rubbers aan stabilisatie stangen vervangen, fusee kogels vervangen)
De winetrbanden zijn inmiddels al weer enige weken geleden vervangen voor de zomerbanden en kan nu niet precies zeggen of het met de winterbanden ook hetzelfde was.
De zomerbanden en natuurlijk ook winterbanden worden afwisselend opgeslagen op een zogenoemde 'felgenbaum'. Dus ze zijn niet door de opslag vervormd.
Zou het kunnen liggen aan de remtrommel? Waarom ik dit denk is omdat we nadat de auto twee dagen heeft stilgestaan de rechterachter trommel blokkeert. Wanneer je dan normaal wegrijd trekt hij hem gewoon uit de blokkering en merk je tijdens en het rijden en remmen niks bijzonders. Het zou kunnen dat de remklauw in de trommel niet teruspringt als ik de handrem eraf haal. Ik zet de handrem er altijd op.
Wie o wie kan mij helpen met een aantal tips.
Even voor de duidelijkheid, de wielbouten zitten allemaal vast, ik heb ze zojuist nog gecheckd.
Bedankt alvast voor de tips!
Hobbelende achterkant Kangoo 2001 1.6 16v Privilege
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 mei 2012 22:35
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
Re: Hobbelende achterkant Kangoo 2001 1.6 16v Privilege
om te beginnen moeten de achterremmen in orde zijn. dus haal de remtrommel eraf en controleer de trommelremmen.
vooral het aanslagpunt van de handrem, zelfstelling, en lekkage remcillinders. kijk ook of de voering niet geglazuurd is.
verder gaat er met de achteras van een kangoo weinig mis omdat het een starre as is. bekijk ook de schokdempers eens goed.
vooral het aanslagpunt van de handrem, zelfstelling, en lekkage remcillinders. kijk ook of de voering niet geglazuurd is.
verder gaat er met de achteras van een kangoo weinig mis omdat het een starre as is. bekijk ook de schokdempers eens goed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-