Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Zit met een vraagje en kan dit niet meteen vinden op het www.
Mijn nieuwe Hankook wintersetje heeft geen vermelding van "rotation" of pijlen oid
Er staat wel outside en dit is telkens de buitenkant van de velg/auto, tot daar alles OK echter....
Het profiel van deze band is niet symmetrisch en ik vind het raar dat aan de ene kant het profiel op een bepaald punt schuin naar voor dan wel schuin naar achter wijst als er gereden wordt.
Kan dit kwaad of heeft die schuine groef enkel nut om het water af te voeren.... Maar dan wel net andersom tegenover de wielen aan de andere kant van de wagen.
( wie kan er nog volgen )
Heb ff geen foto,... Nu wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Uiteraard is daar over nagedacht
Ik zou eerder denken dat er in dit geval dan linkse en rechtse banden zouden bestaan....
Ze staan btw reeds op stalen velgen.
Heb nog een extra vraagje @mechanic :
Is het in dit geval mogelijk om bij een volgende winter de banden die nu aan de linkerkant van de wagen zitten.... Deze de volgende keer rechts te monteren? ( dus LV wordt RA en RV wordt LA)
Of... Enkel zoals ik het reeds jaren doe : LV wordt LA het volgende jaar en rechts idem
Want dat eerste is ook te vinden op het www, hoewel ik ooit eens heb gelezen dat eens een band links zit, deze altijd links moet blijven... Omdat door om te wisselen van rijrichting de metalen karkassen daardoor sneller konden "breken"??
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut