Grote problemen mogelijk met E-tech.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 mar 2021
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 09:36
- Actief als: particulier
Grote problemen mogelijk met E-tech.
Stukje overgenomen van het Engelse Captur forum.
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 35505.html
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 35505.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 19 dec 2024 09:58
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ik heb mijn Captur plug-in hybride recent uit Duitsland gehaald en dat heeft even geduurd omdat er inderdaad een complete versnellingsbak is gemonteerd. Hopelijk heb ik dan alle ellende al gehad.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 nov 2014
- Laatste bezoek: 08 dec 2024 16:29
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Ik heb dat stuk even door Google Translate gehaald:
Renault 1.6 hybride betrouwbaarheid. Boxproblemen op mogelijk 157.000 modellen.
Het originele 1.6 E-Tech hybridesysteem, dat in juni 2020 werd gelanceerd op de Clio en vervolgens op de Mégane, Captur en Arkana, stuit op betrouwbaarheidsproblemen die zo ernstig zijn dat het noodzakelijk is om de versnellingsbak te vervangen. Renault heeft een speciale technische werking opgezet, vergezeld van ondersteuning.
Gezien de complexiteit van het hybridesysteem van Renault was er reden om de robuustheid ervan in de loop van de tijd in twijfel te trekken. Duidelijk is echter dat de 1.6 E-Tech, sinds 2020 verkrijgbaar in hybride en plug-in hybride, geen naam heeft gemaakt op dit vlak, behalve door de gebruikelijke herprogrammering en een handvol terugroepacties. Maar al enkele maanden hoorden we vanuit de werkplaatsen over een probleem van tractieverlies.
Een klein lek met ernstige gevolgen
En ze worden bevestigd, aangezien de diamantfabrikant op 21 mei 2024 een zogenaamde curatieve gele OTS (speciale technische operatie) heeft geïmplementeerd. Dit laatste, dat we hebben verkregen, specificeert dat klanten kunnen klagen over een “verlies van tractie bij het starten van de noodzaak om het voertuig te slepen” en/of de aanwezigheid van “het bericht over oververhitting van de elektromotor” kunnen melden. De oorsprong van het probleem is minimaal, maar heeft ernstige gevolgen. Het houdt feitelijk verband met een lek in de O-ring van de holle primaire as van de elektromotor. Als gevolg hiervan komt olie in deze laatste terecht, waardoor een of beide van de bovengenoemde afwijkingen ontstaan.
Twee soorten interventies
1 - Afhankelijk van de anomalie zal de after-sales oplossing niet dezelfde zijn: in het geval van het verschijnen van het bericht “oververhitting van de elektromotor”, wat de foutcode DTC 0A9098 genereert, demonteren de werkplaatsen de temperatuursensor. Als er olie uit de poort lekt, is de instructie om de O-ring van de holle primaire as te vervangen en de elektromotor schoon te maken. Let op: als het alleen om een olielek gaat tussen de versnellingsbak en de elektromotor zonder foutcode, is deze OTS en de bijbehorende ondersteuning niet van toepassing. Idem als de connector van de temperatuursensor corrosie vertoont.
2 - In het geval van verlies van tractie van het voertuig bij het starten met de aanwezigheid van de DTC 16D861-foutcode, bestaat de technische oplossing uit het vervangen van de volledige doos. En uit ons bezoek aan een Renault-werkplaats in de regio Parijs bleek dat de ingreep niet marginaal was, aangezien drie versnellingsbakken defect waren.
Welke ondersteuning?
Dit olielek probleem treft alle modellen (Clio, Captur, Mégane en Arkana) uitgerust met het 1.6 E-Tech systeem, hybride (140/145 pk) en plug-in hybride (160 pk), geproduceerd vanaf 26 augustus 2019 tot en met van 2 februari 2024. Dit vertegenwoordigt een totaal van 157.595 voertuigen in Frankrijk die mogelijk door dit defect zouden kunnen worden getroffen. De Dacia Jogger lijkt er geen last van te hebben. Geconfronteerd met dit probleem heeft de Renault-groep geen terugroepactie ingevoerd, maar een curatieve actie die bestaat uit het verwerken van de klacht van de klant wanneer deze de werkplaatsen van het netwerk passeert.
In deze context zijn reparaties gedekt voor voertuigen jonger dan 7 jaar en minder dan 150.000 km.
Renault 1.6 hybride betrouwbaarheid. Boxproblemen op mogelijk 157.000 modellen.
Het originele 1.6 E-Tech hybridesysteem, dat in juni 2020 werd gelanceerd op de Clio en vervolgens op de Mégane, Captur en Arkana, stuit op betrouwbaarheidsproblemen die zo ernstig zijn dat het noodzakelijk is om de versnellingsbak te vervangen. Renault heeft een speciale technische werking opgezet, vergezeld van ondersteuning.
Gezien de complexiteit van het hybridesysteem van Renault was er reden om de robuustheid ervan in de loop van de tijd in twijfel te trekken. Duidelijk is echter dat de 1.6 E-Tech, sinds 2020 verkrijgbaar in hybride en plug-in hybride, geen naam heeft gemaakt op dit vlak, behalve door de gebruikelijke herprogrammering en een handvol terugroepacties. Maar al enkele maanden hoorden we vanuit de werkplaatsen over een probleem van tractieverlies.
Een klein lek met ernstige gevolgen
En ze worden bevestigd, aangezien de diamantfabrikant op 21 mei 2024 een zogenaamde curatieve gele OTS (speciale technische operatie) heeft geïmplementeerd. Dit laatste, dat we hebben verkregen, specificeert dat klanten kunnen klagen over een “verlies van tractie bij het starten van de noodzaak om het voertuig te slepen” en/of de aanwezigheid van “het bericht over oververhitting van de elektromotor” kunnen melden. De oorsprong van het probleem is minimaal, maar heeft ernstige gevolgen. Het houdt feitelijk verband met een lek in de O-ring van de holle primaire as van de elektromotor. Als gevolg hiervan komt olie in deze laatste terecht, waardoor een of beide van de bovengenoemde afwijkingen ontstaan.
Twee soorten interventies
1 - Afhankelijk van de anomalie zal de after-sales oplossing niet dezelfde zijn: in het geval van het verschijnen van het bericht “oververhitting van de elektromotor”, wat de foutcode DTC 0A9098 genereert, demonteren de werkplaatsen de temperatuursensor. Als er olie uit de poort lekt, is de instructie om de O-ring van de holle primaire as te vervangen en de elektromotor schoon te maken. Let op: als het alleen om een olielek gaat tussen de versnellingsbak en de elektromotor zonder foutcode, is deze OTS en de bijbehorende ondersteuning niet van toepassing. Idem als de connector van de temperatuursensor corrosie vertoont.
2 - In het geval van verlies van tractie van het voertuig bij het starten met de aanwezigheid van de DTC 16D861-foutcode, bestaat de technische oplossing uit het vervangen van de volledige doos. En uit ons bezoek aan een Renault-werkplaats in de regio Parijs bleek dat de ingreep niet marginaal was, aangezien drie versnellingsbakken defect waren.
Welke ondersteuning?
Dit olielek probleem treft alle modellen (Clio, Captur, Mégane en Arkana) uitgerust met het 1.6 E-Tech systeem, hybride (140/145 pk) en plug-in hybride (160 pk), geproduceerd vanaf 26 augustus 2019 tot en met van 2 februari 2024. Dit vertegenwoordigt een totaal van 157.595 voertuigen in Frankrijk die mogelijk door dit defect zouden kunnen worden getroffen. De Dacia Jogger lijkt er geen last van te hebben. Geconfronteerd met dit probleem heeft de Renault-groep geen terugroepactie ingevoerd, maar een curatieve actie die bestaat uit het verwerken van de klacht van de klant wanneer deze de werkplaatsen van het netwerk passeert.
In deze context zijn reparaties gedekt voor voertuigen jonger dan 7 jaar en minder dan 150.000 km.
Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris 2021
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 okt 2024
- Laatste bezoek: 13 dec 2024 21:03
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Misschien domme vraag maar ben op autotechniek A technisch, maar geld dit bovenstaande ook nog voor de Renault SYMBIOZ esprit Alpine full hybrid 145, deze auto wordt volgende week geleverd aan ons, zodat ik dit eventueel kenbaar kan maken bij aflevering of eerder nog
Alle merken al bijna gehad, en nu een Renault Symbioz e-tech full hybrid gekocht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 nov 2014
- Laatste bezoek: 08 dec 2024 16:29
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Het bericht is van 15 augustus, ik neem aan dat de Renault SYMBIOZ al langer leverbaar is?
Anders had dit model ook wel vermeldt gestaan in dat bericht. Als je zekerheid wil zou ik Renault Nederland even bellen.
Anders had dit model ook wel vermeldt gestaan in dat bericht. Als je zekerheid wil zou ik Renault Nederland even bellen.
Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris 2021
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 05 jul 2017
- Laatste bezoek: 21 dec 2024 10:54
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Weet iemand of je dat langs de buitenkant kan zien ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 nov 2014
- Laatste bezoek: 08 dec 2024 16:29
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Hoe bedoel je dat?
Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris 2021
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 05 jul 2017
- Laatste bezoek: 21 dec 2024 10:54
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Die lekkage die de grote problemen veroorzaakt.
Een technicus zei me eerder vandaag dat het langs de buitenkant niet te zien is.
Een technicus zei me eerder vandaag dat het langs de buitenkant niet te zien is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 dec 2024
- Laatste bezoek: 02 dec 2024 15:59
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Mijn renault captur E-tech heeft ook olielekkage in de versnellingsbak en ben bezig met garantie via mijn renault dealer die contact heeft gehad over dit bekende probleem bij renault Nederland met de vraag gaan we er wat aan doen of wachten we tot hij kapot gaat. Antwoord daarop wij doen er niks mee als hij kapot gaat dan wordt het vergoed door renault Nederland. Daardoor rij ik nu in een onbetrouwbare auto. En zojuist hoorde ik dat renault Nederland deze garantie regeling weer wil intrekken, wat inhoud dat als de versnellingsbak en elektromotor vervangen moet worden door deze olielekkage dit schrik niet €14285,- gaat kosten.
Ik heb deze auto sinds 1 september en is van april 2021 met 94000km op de teller.
We hebben ook nog wettelijke garantie Bij aankoop van een auto van €20.000, mag die niet zo gauw kapot gaan.
Heeft iemand ervaring met wettelijke garantie?
Gr. Sim
Ik heb deze auto sinds 1 september en is van april 2021 met 94000km op de teller.
We hebben ook nog wettelijke garantie Bij aankoop van een auto van €20.000, mag die niet zo gauw kapot gaan.
Heeft iemand ervaring met wettelijke garantie?
Gr. Sim
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 21 nov 2014
- Laatste bezoek: 08 dec 2024 16:29
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Heb je een goede rechtsbijstandsverzekering?
Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris 2021
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Mégane 1.5 dCI Hatchback 2012
Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 feb 2022
- Laatste bezoek: 11 dec 2024 20:40
- Actief als: particulier
Re: Grote problemen mogelijk met E-tech.
Dat vertaalde bericht ook eens doorgestuurd naar de dealer, met de vraag of er preventief niets aan gedaan werd, dus niet, we moeten blijkbaar maar wachten tot het zich voordoet, ben ook benieuwd wat dat doet voor de inruilwaarde, straks geven ze minder omdat er een mogelijk serieus defect in zit ):
Renault Captur 2 Plug-in Hybrid 160
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1076 Weergaves
-
Laatste bericht door JanWillem123
-
- 3 Reacties
- 1151 Weergaves
-
Laatste bericht door Gizmokekadjar
-
- 5 Reacties
- 902 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 55 Reacties
- 4685 Weergaves
-
Laatste bericht door kds450
-
- 3 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door gandalfnl
-
- 8 Reacties
- 1199 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip