Groot reservewiel ipv thuiskomertje bij 7-zitter?
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 12 apr 2012 12:50
- Actief als: particulier
Groot reservewiel ipv thuiskomertje bij 7-zitter?
De knoop is doorgehakt: we gaan voor de 1.6 dci. Volgende twistpunt: 5- zitter of 7-zitter?
Prijsverschil is te verwaarlozen, het probleem zit hem in het reservewiel. Bij een 7-zitter kan je slechts een thuiskomertje bestellen, dat dan volgens de handleiding onder de wagen hangt en wordt neergetakeld. Ik vraag me af of je hier een groot wiel zou kunnen aanhangen? Hoe ver zou dit uitsteken?
Prijsverschil is te verwaarlozen, het probleem zit hem in het reservewiel. Bij een 7-zitter kan je slechts een thuiskomertje bestellen, dat dan volgens de handleiding onder de wagen hangt en wordt neergetakeld. Ik vraag me af of je hier een groot wiel zou kunnen aanhangen? Hoe ver zou dit uitsteken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Re: Groot reservewiel ipv thuiskomertje bij 7-zitter?
Thuiskomertje zou z'n werk toch ook moeten doen? Hoeveel keren had je het afgelopen jaar een lekke band? Ik houd hout vast, bij mij is het geleden van 2002. En ik deed echt veel kilometers. Toen was m'n vrouw een overstekend trottoir tegengekomen en was de band stuk. Ik zou geen extra geld uitgeven en moeite doen voor een 'groot' reservewiel...
Ga gewoon voor de 7-zitter:) Proficiat alvast met de komende aankoop
Ga gewoon voor de 7-zitter:) Proficiat alvast met de komende aankoop

Hide post links |
-
Op 5 jaar tijd: 2x.
Gelukkig had ik telkens een groot reservewiel. 1x was op 25 km van mijn deur, dus zou geen probleem geweest zijn. Eén keer was op vakantie op een zondag, maandag werken. Zou wel een groot probleem geweest zijn.
Gelukkig had ik telkens een groot reservewiel. 1x was op 25 km van mijn deur, dus zou geen probleem geweest zijn. Eén keer was op vakantie op een zondag, maandag werken. Zou wel een groot probleem geweest zijn.
Hide post links |
-
Oh en dank u voor de gelukwensen. 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, graag gedaan. Aankoop van een wagen is toch altijd een leuke gebeurtenis he:)
Ik zou echt voor de 7 plaatsen gaan. Als je hem ooit gaat verkopen zal je een veel grotere doelgroep hebben en dus meer terugkrijgen...
Als ik me niet vergis zijn de 'thuiskomers' van Renault van dezelfde omtrek als de originele wielen en kan je er toch een heel eind mee rijden.
Is maar een idee, kan je niet beter een set winterwielen kopen en mocht je lek rijden, heb je thuis dan toch wielen van een normale maat liggen... Ga je op vakantie zou je eventueel zo'n wiel kunnen meenemen (als je nog ruimte hebt tenminste).
Ik heb in m'n wagen zo'n reparatiesetje liggen (koord met haakje) en een kleine compressor. Dit omdat ik zelf geen reservewiel meer kan monteren. Misschien kan dit voldoende zijn? Zijn maar ideetjes he.
Ik zou echt voor de 7 plaatsen gaan. Als je hem ooit gaat verkopen zal je een veel grotere doelgroep hebben en dus meer terugkrijgen...
Als ik me niet vergis zijn de 'thuiskomers' van Renault van dezelfde omtrek als de originele wielen en kan je er toch een heel eind mee rijden.
Is maar een idee, kan je niet beter een set winterwielen kopen en mocht je lek rijden, heb je thuis dan toch wielen van een normale maat liggen... Ga je op vakantie zou je eventueel zo'n wiel kunnen meenemen (als je nog ruimte hebt tenminste).
Ik heb in m'n wagen zo'n reparatiesetje liggen (koord met haakje) en een kleine compressor. Dit omdat ik zelf geen reservewiel meer kan monteren. Misschien kan dit voldoende zijn? Zijn maar ideetjes he.
Hide post links |
-
Ik denk dat je wel gelijk hebt wat betreft die restwaarde. En in de zeldzame gevallen dat je die plaats 6 en 7 nodig hebt, kan dat wel erg handig zijn: voetballende zonen, schoonouders mee op trip,...
Ik zat ook te denken aan een winterband als reservewiel, gezien ik van plan ben 8 velgen aan te schaffen (kwestie dat al dat wisselen niet goed is voor de bandjes). Plaats in de wagen is er niet meer dan, maar misschien wel onder. Als dat het geval is, bv. het steekt wel uit (esthetisch) maar blijft tot boven de ophanging, twijfel ik niet meer voor de 7-zitter. Vandaar dit onderwerp.
Ik zat ook te denken aan een winterband als reservewiel, gezien ik van plan ben 8 velgen aan te schaffen (kwestie dat al dat wisselen niet goed is voor de bandjes). Plaats in de wagen is er niet meer dan, maar misschien wel onder. Als dat het geval is, bv. het steekt wel uit (esthetisch) maar blijft tot boven de ophanging, twijfel ik niet meer voor de 7-zitter. Vandaar dit onderwerp.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik weet niet of een normaal reservewiel er uberhaupt wel zal inpassen. Denk dat de beugels niet groot genoeg eijn. Zal je in de garage eens moeten bekijken op de brug. Denk niet dat iemand dit hier zo zal weten.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
Meestal past een volwaardig wiel niet in de houder van een thuiskomer, het volwaardige wiel is te dik (te brede band). Maar die optie van een winterband op velg meenemen als reserveband tijdens de vakantie vind ik nog geen gek idee. Overigens is een los reservewiel op velg ook regelmatig te vinden op bv Marktplaats, dus dat zou ook nog kunnen, mocht je je winterbanden ergens in de opslag doen.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jun 2012 12:47
Goedemorgen,
Na het lezen van dit onderwerp, vraag ik me ook af of een 'normaal' reservewiel / winterband nou wel of niet onder de GS past?
Heeft er iemand een volwaardig reservewiel onder zijn GS hangen en wat zijn de ervaringen hiermee?
Groet,
André
Na het lezen van dit onderwerp, vraag ik me ook af of een 'normaal' reservewiel / winterband nou wel of niet onder de GS past?
Heeft er iemand een volwaardig reservewiel onder zijn GS hangen en wat zijn de ervaringen hiermee?
Groet,
André
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut