Grand Scenic 2012 EDC Probleem

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
edspider85
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 11 nov 2012 10:56
Actief als: particulier

Grand Scenic 2012 EDC Probleem

Bericht door edspider85 »

Grand Scenic 2012
1.5 EDC
Diesel 800km

Slecht schakellen tussen 1 & 2 bij optrekken bij ECO rijden, dat wil zeggen schakellen bij 2000rpm, en niet het gas pedaal tot onder duwen. Deze probleem is al van 100km al, de eerste keer binne en een SW update gedaan, na enkele KM terug het zelfde probleem, maar nu belt garage ons om te zeggen dat het EDC versnellings bak moet vervangen worden. Dit met +-1500km op de teller, Nu een test rit van 300 km en ja hoor het was weer van dat. Nu had ik het volgende erbij, bijna stil vallen tijdens het stoppen, tijdens het inhalen de wagen eerst inhouden en dan pakt hij zijn versnelling, snel optrekken doet hij het zelfde, dus van af stil staand.Tijdens file wat hier in ons klein belgie land veel van is onder de 25km/h ook slecht schakellen tussen 1 & 2. Bergen rijden ook van dat, konstant 120kp/h rijden en als de snelheid wat minderd en u geeft gas houdt hij in en dan pakt hij zijn versnelling. Nu is hij voor de 4 keer binnen geweest en ja hoor ze vinden niks.

Ok zeggen ze wij gaan het u opnieuw uitleggen hoe om met deze versnellingsbak te rijden............. AUB mensen, ik rij gemiddeld 25000km per jaar minstens, rij al sinds mijn 16 de, en heb ook met verschillende type wagens en versnellings bakken gereden. Zelf ben ij een diagnose technieker geweest bij een Duitse merk......

Het boven vermelde probleem is levens gevaarlijk vooral omdat ik er 60km per dag mee moet rijden..

Heeft iemand hier een oplossing of het zelfde mee gemaakt?.

Dank u

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
edspider85
repeating visitor
repeating visitor

Re: Grand Scenic 2012 EDC Probleem

Juist bericht gehad, ik moet uitleg krijgen hoe met deze EDC versnellingsbak te rijden. Ik heb onder tussen 8100 km gereden met het voertuig, meer als 100.000 km gedaan met verschillende automatische versnellings bakken. Ik vind dit niet aan vaar baar maar ja wat kun je daar aan doen ?????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
edspider85
repeating visitor
repeating visitor

Zo te zien kan niemand hier een antwoord op geven, na 16500km , heb ik nog steeds een probleen met de Scenic, vorige week nog schakelde de automaatniet. Wagen zat vast in zelfde versnelling voor 3km tegen 90/uur. Niemand vindt iets , ze zeggen dat het normaal is. Bij garage hebben ze zelfs geen mooite gedaan om het probleem uit te lezen.

Wel Renault THX, einde leasing einde Reneult...
Sorry mensen maar had teminste gehoopt dat er iemand hier een antwoord kon geven op mijn probleem. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 23 jan 2025 23:55

Bericht door Pleiades »

Garantie toch? Gewoon terugsturen naar de dealer, desnoods naar een andere dealer gaan. Heb zelf nooit problemen gehad met een EDC... Maar als de problemen die u noemt zo zodoende gevaarlijk zijn mag de leasemaatschappij u daar toch niet in laten rijden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15

Bericht door mechanic »

Zijn meer gevallen van bekend, dus de dealer moet in overleg met de technische helpdesk tot een goede oplossing komen.
Rijden meer dan alleen jou scenic edc rond die het wel goed doen.. Je hebt garantie, maar een zinnig antwoord is toch terug naar de dealer tot dat het opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ROADRUNNER24
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 nov 2012 23:37

Bericht door ROADRUNNER24 »

Hallo,

Van april dit jaar heb ik een EDC gekocht en ben redelijk tevreden met de wagen.
Met de airco heeb ik totaal geen probleem gehad tijdens mijn reis naar Italië met buitentemperaturen om "U" tegen te zeggen.
Het enige waar ik me druk in maak is het verbruik dat volgens de "Renault" norm rond de 5 liter zou bedragen.
Mijn wagen berbruikt gemengd gebruik 7 liter ?
Heeft iemand dezelfde vaststelling ?

mvg,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15

Bericht door mechanic »

Fabrieks opgave is onder de aller gunstigste omstandigheden gemeten, dus jou verbruik is niet on-acceptabel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
edspider85
repeating visitor
repeating visitor

Troost u, met de Grand Scenic en de Gewone Scenic verbruik blijft rond de 7l/100km, behalve op lang ritten en dan tegen max 110 dan rakt je aan een verbruik van 6l/110km.

Ben nu een gewoon Scenic aan het testen met EDC, deze heeft ook het zelfde probleem, schokken tussen 1ste en 2de versnelling als men traag optrekt ( in file of aanschuiven ).

Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem???.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut