Grand Espace wilt niet starten
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 29 aug 2010 13:33
Grand Espace wilt niet starten
Halo allemaal:
2 weken geleden Grand Espace uit 2000 gekocht, 2.0 met 8 kleppen blok. LPG G3
Na het starten van de motor heeft 2 mtr. gereden en viel uit.
Heeft niet raar gelopen 2 weken of iets dergelijk. Goed op benzine en gas.
Start niet meer, start motor draait, distributie riem is OK.
Bougies vonken niet.
Lampje van start onderbreker gaat ook keurig uit.
bobine ? computer ? uit laten lezen ?
alle reacties welkom.
Alvast bedankt.
2 weken geleden Grand Espace uit 2000 gekocht, 2.0 met 8 kleppen blok. LPG G3
Na het starten van de motor heeft 2 mtr. gereden en viel uit.
Heeft niet raar gelopen 2 weken of iets dergelijk. Goed op benzine en gas.
Start niet meer, start motor draait, distributie riem is OK.
Bougies vonken niet.
Lampje van start onderbreker gaat ook keurig uit.
bobine ? computer ? uit laten lezen ?
alle reacties welkom.
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Hallo,
Het is mogelijk dat de BDP sensor kapot is. Dan doet de Espace 3 helemaal niets meer op de startmotor na. Ik ga er hierbij vanuit dat je na het omdraaien van je contact je benzinemotor even hoort en dat je startblokkering is opgeheven. Verder voor de zekerheid nog even de brandstofschakelaar onder de motorkap controleren of die niet is uitgesprongen. Als dat allemaal werkt zou ik me richten op de BPD sensor stekkerverbinding. Kijken of die schoon is en contact maakt. Werkt het dan nog niet kijken of die vervangen moet worden. Kosten ongeveer € 150,00 exclusief arbeidsloon. Dat laatste valt wel mee en is zelf ook goed te doen maar volgens mij is de stekkeraansluiting veranderd en past een nieuwe BDP sensor er niet op en moet je dat aanpassen (!?)
Mvg
Jan-Willem
Het is mogelijk dat de BDP sensor kapot is. Dan doet de Espace 3 helemaal niets meer op de startmotor na. Ik ga er hierbij vanuit dat je na het omdraaien van je contact je benzinemotor even hoort en dat je startblokkering is opgeheven. Verder voor de zekerheid nog even de brandstofschakelaar onder de motorkap controleren of die niet is uitgesprongen. Als dat allemaal werkt zou ik me richten op de BPD sensor stekkerverbinding. Kijken of die schoon is en contact maakt. Werkt het dan nog niet kijken of die vervangen moet worden. Kosten ongeveer € 150,00 exclusief arbeidsloon. Dat laatste valt wel mee en is zelf ook goed te doen maar volgens mij is de stekkeraansluiting veranderd en past een nieuwe BDP sensor er niet op en moet je dat aanpassen (!?)
Mvg
Jan-Willem
Hide post links |
-
Dan je wel Jan Willem.
BDP sensor is volgens mij goed, was alleen een beetje vies. ziet er goed uit, geen draad breuken.Stekker schoon en vochtvrij.
Benzine pomp draait bij contact en brandstofschakelaar heel, alle zekeringen heel.
Vorige week versnellingsbak onderuit gehaald laten reviseren en ingebouwd, geen problemen, draaide prima.
Had lekkage bij de flens pakking van de uitlaat, bout was kapot, uitlaat spruitstuk (de inlaat spruitstuk gaat ook mee) laten zakken, bout uitgeboord , bout gezet, nieuwe pakking en 2 dagen probleemloos gereden.
Alle stekkers gecheckt, massa aan de bak voor de zekerheid schoongemaakt, alle draden gecontroleerd op breuken, niets gevonden.
Ben bang dat ik moet door de renault laten uitlezen. Dan begin het duurder te worden.
Ideeën ?
Bedankt
Marcelo
BDP sensor is volgens mij goed, was alleen een beetje vies. ziet er goed uit, geen draad breuken.Stekker schoon en vochtvrij.
Benzine pomp draait bij contact en brandstofschakelaar heel, alle zekeringen heel.
Vorige week versnellingsbak onderuit gehaald laten reviseren en ingebouwd, geen problemen, draaide prima.
Had lekkage bij de flens pakking van de uitlaat, bout was kapot, uitlaat spruitstuk (de inlaat spruitstuk gaat ook mee) laten zakken, bout uitgeboord , bout gezet, nieuwe pakking en 2 dagen probleemloos gereden.
Alle stekkers gecheckt, massa aan de bak voor de zekerheid schoongemaakt, alle draden gecontroleerd op breuken, niets gevonden.
Ben bang dat ik moet door de renault laten uitlezen. Dan begin het duurder te worden.
Ideeën ?
Bedankt
Marcelo
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Denk dat je hem toch even best laat uitlezen. Kan nu van alles zijn he. Uitlezen zal toch niet zo duur zijn?
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 21 nov 2011 11:18
Hallo Marcelo,
Er zit inderdaad niets anders op dan hem laten uitlezen. (overigens kan je aan de BDP sensor niet zien of de sensor kapot is. Bij mij was het precies hetzelfe verschijnsel; na een meter rijden viel die uit; sensor kapot).
Succes!
Mvg
Jan-Wllem
Er zit inderdaad niets anders op dan hem laten uitlezen. (overigens kan je aan de BDP sensor niet zien of de sensor kapot is. Bij mij was het precies hetzelfe verschijnsel; na een meter rijden viel die uit; sensor kapot).
Succes!
Mvg
Jan-Wllem
Hide post links |
-
Re: Grand Espace wilt niet starten
klein update !
2 BDP sensoren uitgeprobeerd, start ook niet. Bobine? computer?
2 BDP sensoren uitgeprobeerd, start ook niet. Bobine? computer?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Ik zou hem toch gewoon even laten uitlezen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent....
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Uitlezen en diagnose stellen kostte bij mijn dealer een kleine 100 Euro. Vind ik niet bepaald goedkoop... maar wel belangrijk om te doen! Want zo blijf je geen meter rijden.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
Updatje, bobines vervangen, nu wel vonk, maar start nog niet, nu wel einde raad, garage heeft tijd pas volgende week om het uit te lezen, wilde dit weekend op vakantie....grrrrrrr
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Volgende week tijd?
Is een kwestie van nog geen 15 minuten.
Om een snelle diagnose te stellen.
Andere dealer in de buurt.
De meeste minute's zijn op zaterdag open.
Is een kwestie van nog geen 15 minuten.
Om een snelle diagnose te stellen.
Andere dealer in de buurt.
De meeste minute's zijn op zaterdag open.
Hide post links |
-
update:
Opgelost !!!!
Een plus draad van de eerste injector was kaal en maakte kortsluiting.
Gas computer open gemaakt en een van de diodes(cyl 1) was door verbrand, ook stukje van de print plaat.
Print plaatje gezocht, nergens te vinden, het moet besteld worden meneer !!
Naar de elektronica winkel gegaan, nieuwe diode voor €1,60 gekocht, gesoldeerd, print plaatje hersteld.
Draaien en JA !!! starten
Rijdt prima, alleen houd een beetje in op lage toerental op gas. Op benzine prima.
Suggesties?
Alvast dank voor jullie reakties.
Opgelost !!!!
Een plus draad van de eerste injector was kaal en maakte kortsluiting.
Gas computer open gemaakt en een van de diodes(cyl 1) was door verbrand, ook stukje van de print plaat.
Print plaatje gezocht, nergens te vinden, het moet besteld worden meneer !!
Naar de elektronica winkel gegaan, nieuwe diode voor €1,60 gekocht, gesoldeerd, print plaatje hersteld.
Draaien en JA !!! starten
Rijdt prima, alleen houd een beetje in op lage toerental op gas. Op benzine prima.
Suggesties?
Alvast dank voor jullie reakties.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
geweldig, gefeliciteerd! ik vind het zo grappig dat je met een beetje lef en verstand een heel eind kunt komen.
en ik denk dathet printje dat besteld moest worden heeeeel wat duurder is dan de diode die je gekocht hebt.
heb zelf eens een injector schoongemaakt zonder ultrasoon apparaat zoals gelijk gezegt werd door de dealer, gewoon een 12 volt adapter aangesloten op de injector en vanaf de tegengestelde richting als hoe normaal de brandstof loopt een luchtspuit (compressor heb ik wel) erop gezet, wel even een stukje keukenrol of torxrol eromheen zodat je kan zien wat eruit gekomen is. er kwam een schilfer vuil uit. injector weer gemonteerd en rijden maar.
Soms is verzond verstand beter dan de garage.
en ik denk dathet printje dat besteld moest worden heeeeel wat duurder is dan de diode die je gekocht hebt.
heb zelf eens een injector schoongemaakt zonder ultrasoon apparaat zoals gelijk gezegt werd door de dealer, gewoon een 12 volt adapter aangesloten op de injector en vanaf de tegengestelde richting als hoe normaal de brandstof loopt een luchtspuit (compressor heb ik wel) erop gezet, wel even een stukje keukenrol of torxrol eromheen zodat je kan zien wat eruit gekomen is. er kwam een schilfer vuil uit. injector weer gemonteerd en rijden maar.
Soms is verzond verstand beter dan de garage.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-