Geluidsniveau Bose
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 mei 2018 12:26
- Actief als: particulier
Geluidsniveau Bose
Automatische aanpassing aan snelheid van geluidsniveau: zou dat moeten werken? Dealer weet het niet.
Heb de indruk van niet, zeker niet als comfortniveau is gekozen bij motorgeluid. Als je voor een rood licht staat en de motor slaat af, klinkt schijnbaar alles ineens luider. Dat is veel minder als motorgeluid OFF staat. Auto maakt dan jammer genoeg op de snelweg stuk meer lawaai, maar muziek klinkt wel beter. Het lijkt alsof de comfortmodus ook bepaalde muziekfrekwenties wegfiltert, wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn.
Iemand ervaring hiermee? Heb speciaal getest met digitale muziek, want met DAB die overschakelt naar FM weet je het niet, en FM-zenders zijn een ramp.
Heb de indruk van niet, zeker niet als comfortniveau is gekozen bij motorgeluid. Als je voor een rood licht staat en de motor slaat af, klinkt schijnbaar alles ineens luider. Dat is veel minder als motorgeluid OFF staat. Auto maakt dan jammer genoeg op de snelweg stuk meer lawaai, maar muziek klinkt wel beter. Het lijkt alsof de comfortmodus ook bepaalde muziekfrekwenties wegfiltert, wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn.
Iemand ervaring hiermee? Heb speciaal getest met digitale muziek, want met DAB die overschakelt naar FM weet je het niet, en FM-zenders zijn een ramp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 07 mei 2020 19:19
Re: Geluidsniveau Bose
Ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Rij nu een leen Talisman en DAB gaat bij Q-Music en 538 om de minuut van digitaal naar analoog. Is gewoon niet te doen.
Mijn eigen talisman heeft dit op die plekken niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn eigen talisman heeft dit op die plekken niet.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
Nog verschil tussen estate en sedan?
Mijn sedan heeft er geen last van
Mijn sedan heeft er geen last van
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 29 dec 2018 13:37
Ik heb ook problemen met het Bose systeem, ben vanaf November 2016 bezig om het automatische geluidsregeling voor mekaar te krijgen, dit werkt niet, dealer heeft geen antwoord, Renault Nederland heeft een antwoord dat het probleem nu bij Renault Frankrijk ligt. Het kan nog maanden duren of het komt helemaal niet in orde...Onduidelijk verhaal en dat voor extra €700,-. Ik heb inmiddels mij rechtsbijstand op de zaak gezet, want ik vind als het duidelijk beschreven staat in het instructieboekje dat het moet werken en het werkt niet, is in mijn ogen misleidend en neigt naar oplichting.
Ik ben zeer tevreden over de mooie Renault Talisman Estate, behalve het geluidsysteem en de afhandeling van Renault.
Ik ben zeer tevreden over de mooie Renault Talisman Estate, behalve het geluidsysteem en de afhandeling van Renault.
Renault Talisman Estate Intens TCe 150 EDC
8,7 scherm met Bose geluidsinstallatie
City pack
City pack
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 18 jul 2017 11:54
Volgens het instructie boekje zou automatisch volume regeling actief moeten zijn met een Bose installatie, maar ik kan de optie ook niet vinden (eigenlijk kan ik meerder audio opties uit het instructie boekje niet vinden) ...
Persoonlijk heb ik geen probleem met de audio. Het enige is dat als ik door de A2 tunnel bij Leidsche Rijn ga, dat DAB stopt en overschakeld naar FM die ook erg slecht in de tunnel is. Maar dat had ik met andere auto's ook, dat ligt aan de tunnel en de radio frequentie.
Wat ik soms wel heb is dat als de auto gestart wordt, dat DAB geen signaal heeft. Als ik dan een andere DAB kanaal selecteer en dan weer terug ga naar de vorige, werkt het ineens wel. Dus vaak na het starten van de auto, moet ik eerst van DAB kanaal wisselen voordat de radio het doet ...
Persoonlijk heb ik geen probleem met de audio. Het enige is dat als ik door de A2 tunnel bij Leidsche Rijn ga, dat DAB stopt en overschakeld naar FM die ook erg slecht in de tunnel is. Maar dat had ik met andere auto's ook, dat ligt aan de tunnel en de radio frequentie.
Wat ik soms wel heb is dat als de auto gestart wordt, dat DAB geen signaal heeft. Als ik dan een andere DAB kanaal selecteer en dan weer terug ga naar de vorige, werkt het ineens wel. Dus vaak na het starten van de auto, moet ik eerst van DAB kanaal wisselen voordat de radio het doet ...
Talisman Sedan dCi 110 EDC Intens - Bose 8.7" - 19" Alizarine - pack cruising, park assist, winter intens - Blanc Nacre
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2021 14:43
Ik heb het gevoel dat als ik instap in de Talisman dat het net is of het geluid luider staat als toen ik hem vorige keer had weggezet. Zijn hier nog ervaringen mee. Snelheids afhankelijk volume heb ik ook nog geen instelling voor tegen gekomen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 23 dec 2023 16:38
Snelheid afhankelijk volume zit er niet op bij de Talisman.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Hide post links |
-
Het zit er wel op volgens Bose, lees het intructie boekje maar door...
City pack
City pack
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 07 mei 2020 19:19
Probleem heb ik ook steevast. Kun jij dan met het wieltje aan het stuur wel van zender switchen? Ik niet namelijk.franky4all schreef:Volgens het instructie boekje zou automatisch volume regeling actief moeten zijn met een Bose installatie, maar ik kan de optie ook niet vinden (eigenlijk kan ik meerder audio opties uit het instructie boekje niet vinden) ...
Hide post links |
-
Ja, het wieltje kan dat, het soms niet vinden van een dab zender heb ik af en toe..
City pack
City pack
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 23 dec 2023 16:38
Dat boekje blijkt de bijbel dan niet te zijnhbnillesen schreef:Het zit er wel op volgens Bose, lees het intructie boekje maar door...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 19 jun 2019 20:39
Ik heb op dit forum gelezen dat de automatische volumeregeling is verdwenen met een (oude) Rlink2 update...
Hide post links |
-
- lid
Yep heb ik ook te horen gekregen. Daarom vind je de instelling ook niet meer terug. En die boekjes... Tja. Die zijn dikwijls nog van de eerste druk en ondertussen wijzigt er een en ander.
Ook staat er steeds vermeld in het begin van het boekje:
*naargelang uitvoering of land van bestemming.
Ook staat er steeds vermeld in het begin van het boekje:
*naargelang uitvoering of land van bestemming.
Never trust in dust.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 24 nov 2020 08:26
Geluidsniveau Bose
Hier geen probleem met dab, rij verschillende keren meer dan 100 km, en nog nooit signaal verloren (behalve de kennedytunnel, maar dat is normaal. )
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC
Renault Talisman Grandtour Initiale Paris ENERGY TCe 200 EDC
Hide post links |
-
- lid
Ik ook niet daniel. Niet waar ik woon en ook niet in het Brusselse. Ontvangst is gewoon goed en beter van kwaliteit dan FM zenders. Jammer dat er nog vele zenders niet digitaal uitzenden, zoals Q-music bvb...
Never trust in dust.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-