gasklephuis
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17 dec 2008
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
gasklephuis
Model/uitvoering : _laguna 1.8 16v aut lgp/benz
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _lpg/benz
VB
hallo mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 daar heb ik 2 weken geleden het gasklephuis gereinigd(na demontage) en met ontvetter(spuitbus) schoongemaakt want het was helemaal zwart binnenin,draaibaare klep en ronde boog waar de klep in scharniert,sindsdien draait de motor te veel toeren(voor de reiniging) 800 a 900 t/min nu na reiniging 1100 a 1200 toeren,dat is vlgns mij teveel want het is een automaat en ik merk dat bij inschakelen van P of N naar R of Drive de bak een klik geeft,was nooit eerder daarvoor ook bij afremmen bij een rood verkeerslicht klikt de bak bij het terugschakelen,was voorheen ook NIET het geval.
Het gasklephuis schoongemaakt omdat de motor soms wat inhield of schokte,doet hij na reiniging NIET meer!!!
Nu kan ik 2 dingen doen,gasklephuis losmaken en controleren(weer schoonmaken,waarschijnlijk niet nodig,het gasklephuis kan men niet afstellen,want er zit volgens mij hier of op de motor geen stelschroef voor stationair,of voor de zoveelste keer een ander gasklephuis kopen(2e hands) vlgns mij het 3e exemplaar al inmiddels,want de km stand staat op 470 000 km
aut bak 2 jaar vervangen en revisie en ook motor bij 333.000 vervangen voor jonger exemplaar
Ik heb dit verschijnsel nog nooit meegemaakt,dus als iemand dit al eens heeft meegemaakt,graag reactie,de laguana rijdt en schakelt verder prima,zuigt geen valse lucht ofzo en ook luchtfilter en spec lpg bougies zijn oke
weet iemand of je op een bep manier het toerental kan verlagen/verstellen,ook start de motor pas na 3 of 4 x ipv voorheen in 1 keer.
Bouwjaar : _2002
Brandstof : _lpg/benz
VB
hallo mijn laguna 1.8 16v aut uit 2002 daar heb ik 2 weken geleden het gasklephuis gereinigd(na demontage) en met ontvetter(spuitbus) schoongemaakt want het was helemaal zwart binnenin,draaibaare klep en ronde boog waar de klep in scharniert,sindsdien draait de motor te veel toeren(voor de reiniging) 800 a 900 t/min nu na reiniging 1100 a 1200 toeren,dat is vlgns mij teveel want het is een automaat en ik merk dat bij inschakelen van P of N naar R of Drive de bak een klik geeft,was nooit eerder daarvoor ook bij afremmen bij een rood verkeerslicht klikt de bak bij het terugschakelen,was voorheen ook NIET het geval.
Het gasklephuis schoongemaakt omdat de motor soms wat inhield of schokte,doet hij na reiniging NIET meer!!!
Nu kan ik 2 dingen doen,gasklephuis losmaken en controleren(weer schoonmaken,waarschijnlijk niet nodig,het gasklephuis kan men niet afstellen,want er zit volgens mij hier of op de motor geen stelschroef voor stationair,of voor de zoveelste keer een ander gasklephuis kopen(2e hands) vlgns mij het 3e exemplaar al inmiddels,want de km stand staat op 470 000 km
aut bak 2 jaar vervangen en revisie en ook motor bij 333.000 vervangen voor jonger exemplaar
Ik heb dit verschijnsel nog nooit meegemaakt,dus als iemand dit al eens heeft meegemaakt,graag reactie,de laguana rijdt en schakelt verder prima,zuigt geen valse lucht ofzo en ook luchtfilter en spec lpg bougies zijn oke
weet iemand of je op een bep manier het toerental kan verlagen/verstellen,ook start de motor pas na 3 of 4 x ipv voorheen in 1 keer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 28 aug 2011
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:46
- Actief als: particulier
Re: gasklephuis
Kijk eens op de website van Ecu repair centre Helmond. Er staat een tel. nummer voor algemene vragen. Misschien dat je door de schoonmaakactie iets een klein beetje ontregeld hebt. Zij kunnen voor een relatief laag bedrag je gasklephuis reviseren (mocht het nodig zijn). Voordeel is dat je eigen gasklephuis na revisie niet opnieuw hoeft te worden ingeleerd.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17 dec 2008
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
Re: gasklephuis renault laguna
hallo forumlezers,enige tijd geleden mijn probleem op dit forum geplaatst inzake het gasklephuis van mn laguna 1.8 16v aut op lpg,na informatie links en rechts gevraagd over het wat hoog stationair draaien na starten en na een eind rijden >>zo'n 1050 a 1100 t/pm draaiende motor,wat niet prettig aanvoelt ivm de automaat wil ik vermelden dat ik het gasklephuis vervangen heb door een vrij nieuw exemplaar(70 eu, 2e hands welliswaar) motor draaide weer goed en een wat lager stationair toerental(onder de 1000 t/pm,nu een week geleden weer het euvel terug de motor draat na starten en een eind rijden weer te hoog toerental>>> 1100 t/pm weet iemand hier iets meer mee,want verder kan er zelf denk ik niets versteld worden aan een stationaire afstelling ofzo(of kan dit alleen de Renault garage doen?????)
het oude gasklephuis had ik vervangen omdat het helemaal zwart was binnenin en reiniging hielp niet meer
graag reactie als iemand hier iets meer over weet
grtn
VB
het oude gasklephuis had ik vervangen omdat het helemaal zwart was binnenin en reiniging hielp niet meer
graag reactie als iemand hier iets meer over weet
grtn
VB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16537
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: gasklephuis
Laat de auto eens uitlezen. Hoe is de stekker op de gasklephuis? Geven vaak problemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut