gasklep storing

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
henkbaas
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 09 jun 2011 06:47
Actief als: particulier

gasklep storing

Bericht door henkbaas »

ik heb zo'n 7 maanden geleden een Renault Laguna 1.8-16V DYNAMIQUE gekocht
ik kreeg 5 weken geleden voor het eerst de storing
inmidddels is het gasklephuis vervangen ,bedrading is omgelegt ,tempratuur sensor is vervangen,
stekkers zijn schoon gemaakt van de bedrading en de computer en mijn gaspedaal is vervangen
ik heb het probleem niet als ik koud mijn outo start (bijv in de morgen)
als ik een tijdje gereden heb en dan bijv moet tanken en start binnen een paar
minuten mijn moter weer start gaat mijn gasklep gecontroleerd gas geven als ik dan ong 15 min
wacht heb ik geen storing meer bij de garage weten ze niet meer wat ze kunnen doen
ook de renault dealer weet geen optie's meer is er iemand die mij kan helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djamoro
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 21 sep 2011 22:25

Re: gasklep storing

Bericht door djamoro »

Wij hebben nu ook dat euvel.Als ik wil starten dan gaat hij ongecontrolleerd hoog in toeren.
Niet altijd,maar nu 3x in 2 weken tijd.Als hij dat heeft,haal ik de accu los voor een sec.of 10 en heeft hij het niet meer.
Morgen hoor ik meer van de dealer.Vorig jaar had ik het ook en toen hebben ze de kaartlezer vervangen en niks geen problemen meer tot nu dan.Ik hoop dat dat het weer is heb ik nog garantie.Het blijft electronica.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
henkbaas
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 09 jun 2011 06:47

Bericht door henkbaas »

dat heb ik ook gehad ze hebben toen mijn gaspedaal schoon gemaakt en toen was dat verholpen
ze hebben zo'n 1.5 week geleden mijn computer ingepakt zodat hij geen eventuele storingen van buitenaf
kon krijgen zinsdien heeft het probleem zich niet meer voor gedaan hopen dat het deze keer weg blijft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

riejo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 05 okt 2011 09:55

Bericht door riejo »

hallo henkbaas, nu lees ik dat jouw computer(ecu) ingepakt is,kan je mij vertellen wat dat inhoud met wat voor materiaal dat gedaan wordt.ik heb het zelfde euvel.dit is nieuw voor mij het inpakken/afschermen ecu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 9173

Bericht door Verwijderd 9173 »

Mag ik je vragen wat dit alles bij jou gekost heeft, dit geintje?

Wij hebben nu ook dat we het gasklephuis moeten gaan vervangen. Dit zal een dikke 500 euro gaan kosten.
maar dan zijn we er nog niet geloof ik. Want wat ik begreep is dat we daarna bedradingsset, gasklepc...meter en met een dikke pech, maar waar we wel vanuit moeten gaan ook de computer moeten gaan vervangen. De garagehouder zei dat het niet mogelijk is om revicie onderdelen erin te laten zetten? Maar ECU Repair te Helmond verkoopt volgens mij wel ook voor deze auto's gasklephuizen...
Totale kosten 1700 euro. En dan komt de APK er nog bij a 400 euro.

We zitten echt even met onze handen in het haar. En weten niet wat te doen. De auto laten repareren (en een oplossing voor het bedrag zoeken) Maar welke kosten kan je nog meer verwachten bij een Renault Laguna Grand Tour 1.8 uit eind 2001(140.000 km gereden)

Of de auto op een of andere manier zien te verkopen? Maar wat is de auto nu waard...? Wat kan je er nog voor krijgen?
En welke auto dan ervoor terugkopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 9173

Bericht door Verwijderd 9173 »

Helemaal niemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djamoro
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 21 sep 2011 22:25

Bericht door djamoro »

Onze auto is 2 keer uitgelezen door verschillende garages en 2x kwamen er weer andere dingen uit.
De dealer hier is begonnen met de bougies om te wisselen voor originele.
Als dat niet hielp konden we dit doen en dat doen,maar de zekerheid dat het hielp wist hij niet.
De kosten die daarmee gemoeid waren kon hij niet zeggen,maar een kabel en omwikkelen en een andere computer enz kon wel erg duur worden.
Wij hebben gelukkig de keus gemaakt om de auto te verkopen en niet om er een paar honderd of misschien wel een paar duizend euro's in te steken.
We hebben nu een megane uit 2005 en dat rijd super.
Succes met je probleem en neem de juiste keuze als ze niet meer weten waar ze moeten zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

riejo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 05 okt 2011 09:55

Bericht door riejo »

mijn auto heeft ook de gasklep storing maar ik heb nu ondekt dat als ik de auto stil zet in de versnelling, koppeling en rem ingetrapt.koppeling oplaten komen.dan slaat de motor af.dan heb ik geen last van de storing .kan dan gewoon weer starten.het is niet de oplossing maar het werkt wel.althans bij mijn auto.

ik heb de auto anderhalf jaar. nu is het zo, dat ik de startknop langer ingedrukt moet houden,zodat de motor aanslaat.voorheen startte de motor na 1 druk op de knop.heb gelezen dat het aan de kaartlezer kan liggen dat er een lipje inwendig is afgebroken,dat ga ik tzt onderzoeken. messchien is er een verband met de gasklep storing.

overigens heb ik de gasklepstoring nadat ik de auto 3 mnd in mijn bezit had.
bij aankoop was de gasklep al vervangenen en de stekker, draad omgelegd van gasklep naar ecu,draad gaspedaal naar ecu.

zelf vervangen bougies en penbobines,luchtfilter en stekker gasklephuis.
alle stekkers onder de motorkap schoongemaakt.

het is prettig dat ik nu de storing kan vermijden als de motor warm is, bij het tanken,voor een brug die open staat enz.
het is ook prettig dat er heel voor oplossingen voor allerhande probleempjes voor de auto op internet staan.

dus ik rij hem niet de noordzee in of tegen een boom.gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bobdebieder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 nov 2013 09:03

Bericht door Bobdebieder »

Hallo Henk,
Ik lees niet of jouw probleem ooit opgelost is. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Alleen heb ik een een automaat dus kan hem niet af laten slaan. Het komt eens in de 2 weken voor, maar is erg vervelend. Ook is bij mij het gasklephuis vervangen maar dit heeft het niet opgelost.
Groet,
Bob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community