Foutmelding stuurhulp defect
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 20 dec 2013 21:23
- Actief als: particulier
Foutmelding stuurhulp defect
Ik heb sinds drie weken een 2004 Scenic II en vanmiddag en melding gekregen:
Stuurhulp defect
met andere woorden, de stuurbekrachtiging is helemaal dood. Hij start en verder doet alles het prima alleen doet de stuurbekrachting helemaal niets meer. Wie of wie heeft tips of heeft de melding ook gehad?
ik hoop niet dat dit het begin is van....?
Stuurhulp defect
met andere woorden, de stuurbekrachtiging is helemaal dood. Hij start en verder doet alles het prima alleen doet de stuurbekrachting helemaal niets meer. Wie of wie heeft tips of heeft de melding ook gehad?
ik hoop niet dat dit het begin is van....?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 25 apr 2025 20:49
Re: Foutmelding stuurhulp defect
Je hebt waarschijnlijk een stuurkolom die intern een storing heeft. Mogelijk is die met herprogrammeren te verhelpen, maar eigenlijk draait het altijd op een andere stuurkolom uit. Reviseren kan ook, maar het extra werk met monteren heb je er met een nieuwe vaak al uit.
Zit niks anders op dan een bezoekje aan een dealer helaas. Stuurkolommen zijn nieuw erg prijzig, een 800-1000e.
Zit niks anders op dan een bezoekje aan een dealer helaas. Stuurkolommen zijn nieuw erg prijzig, een 800-1000e.
Hide post links |
-
Beste Mechanic,mechanic schreef:Je hebt waarschijnlijk een stuurkolom die intern een storing heeft. Mogelijk is die met herprogrammeren te verhelpen, maar eigenlijk draait het altijd op een andere stuurkolom uit. Reviseren kan ook, maar het extra werk met monteren heb je er met een nieuwe vaak al uit.
ik was hier al bang voor.
wat baal ik hiervan, ik heb de auto net drie weken !!!
is dit gewoon een geval van pech of had de vorige koper dit aan kunnen weten?
ik heb nog geen 1000 km gereden met mijn auto en het is al raak.
hij heeft 66.000 km gereden, dit kan toch niet
ik voel me echt kl@te
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Heb je garantie, ga dan terug naar de verkoper.
Heb je de zekering al gecheckt?
SUC6
Heb je de zekering al gecheckt?
SUC6
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Ik zou me ook niet bepaald lekker voelen, maar tot er een goede diagnose is gesteld is het nog even gokken zo.
Als de auto niet bij een particulier is aangekocht is de kans op garantie mogelijk aanwezig, maar een vorige eigenaar had dit niet kunnen weten.
Even naar een dealer gaan en laten controleren. Heb zelf al een aantal maal een gebruikte kolom gemonteerd, let wel op dat het onderdeel nummer exact hetzelfde is en of de verstelling ook hetzelfde is. Omdat de vraag hierna niet klein is, zijn de prijzen van gebruikte kolommen ook niet heel klein maar altijd goedkoper dan een nieuwe.
Als de auto niet bij een particulier is aangekocht is de kans op garantie mogelijk aanwezig, maar een vorige eigenaar had dit niet kunnen weten.
Even naar een dealer gaan en laten controleren. Heb zelf al een aantal maal een gebruikte kolom gemonteerd, let wel op dat het onderdeel nummer exact hetzelfde is en of de verstelling ook hetzelfde is. Omdat de vraag hierna niet klein is, zijn de prijzen van gebruikte kolommen ook niet heel klein maar altijd goedkoper dan een nieuwe.
Hide post links |
-
de diagnose is inderdaad dat de stuurkolom moet worden vervangen.
de garage waar ik de auto heb gekocht gaat er alles aan doen om het op een goede en passende manier op te lossen. Dat is iig een positief punt.
Echter heb ik bij een andere (Renault) garage te horen gekregen dat de reparatie 2250 euro zou gaan kosten, dwz nieuwe kolom en arbeid. Je snapt dat de moed mij dan echt in de schoenen zakt, waar komt dit waanzinnig hoge bedrag vandaan? Kan het niet zo zijn dat het een simpel probleem is? (stekker los oid) en hoe ontstaat dit probleem.
Ik ben bijna radeloos zo erg als ik dit vind...
verder nog tips waar een goede (gebruikte) stuurkolom kan worden gevonden?
de garage waar ik de auto heb gekocht gaat er alles aan doen om het op een goede en passende manier op te lossen. Dat is iig een positief punt.
Echter heb ik bij een andere (Renault) garage te horen gekregen dat de reparatie 2250 euro zou gaan kosten, dwz nieuwe kolom en arbeid. Je snapt dat de moed mij dan echt in de schoenen zakt, waar komt dit waanzinnig hoge bedrag vandaan? Kan het niet zo zijn dat het een simpel probleem is? (stekker los oid) en hoe ontstaat dit probleem.
Ik ben bijna radeloos zo erg als ik dit vind...
verder nog tips waar een goede (gebruikte) stuurkolom kan worden gevonden?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Het onderdeel zal rond de 1000 zitten, en het is een arbeids intensief klusje waar je bij een scenic toch wel een halve dag voor mag tellen. Dan kom je met wat inlezen e.d in mijn ogen nog niet aan 2250euro maar als een dealer dat meldt zal het wel zo zijn.
Je mag bij zo'n auto toch verwachten dat er enige vorm van garantie opzit, maar de garage doet ook alles voor een passende oplossing. Indien ze niet de gehele kosten voor zich nemen is het netjes als ze een groot gedeelte betalen.
De storing zit in de rekeneenheid in de stuurkolom zelf, die is zoals ik zei te repareren maar dat kost met de extra tijd aan werk meer als een nieuwe. Pas eentje gedaan, kreeg de stuurhoek niet meer ingelezen..
Via internet zullen er op sloperijen genoeg te vinden zijn, spreek wel garantie af!
Je mag bij zo'n auto toch verwachten dat er enige vorm van garantie opzit, maar de garage doet ook alles voor een passende oplossing. Indien ze niet de gehele kosten voor zich nemen is het netjes als ze een groot gedeelte betalen.
De storing zit in de rekeneenheid in de stuurkolom zelf, die is zoals ik zei te repareren maar dat kost met de extra tijd aan werk meer als een nieuwe. Pas eentje gedaan, kreeg de stuurhoek niet meer ingelezen..
Via internet zullen er op sloperijen genoeg te vinden zijn, spreek wel garantie af!
Hide post links |
-
bedankt mechanic,
Arbeidskosten zullen wel kloppen, maar de dealer heeft aangegeven dat de kolom 1600 euro ex btw kost...
Vandaar de 2250 euro. Ik heb uiteraard geen idee van de prijzen, maar 1000 euro of 1760 euro maakt nog al een verschil.
Ik wacht af op maandag/dinsdag en weet ik meer wat de garage kan doen waar ik de auto heb gekocht.
Bedankt voor de input en het meedenken.
Arbeidskosten zullen wel kloppen, maar de dealer heeft aangegeven dat de kolom 1600 euro ex btw kost...
Vandaar de 2250 euro. Ik heb uiteraard geen idee van de prijzen, maar 1000 euro of 1760 euro maakt nog al een verschil.
Ik wacht af op maandag/dinsdag en weet ik meer wat de garage kan doen waar ik de auto heb gekocht.
Bedankt voor de input en het meedenken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in