Externe GPS antenne

Plaats reactie

Topic author
Verwijderd 2386

Externe GPS antenne

Bericht door Verwijderd 2386 »

Kort geleden een VelSatis (2002) gekocht. Maar m'n interne GPS antenne komt niet door de zonwerende voorruit heen. Op zoek naar externe antennes kom ik alleen magnetische antennes tegen met 'n kabelt :shock: je eraan. Het zal toch niet zo zijn dat je in je (luxe) VelSatis rondrijdt met een kabeltje dat door een open raampje naar binnen moet. De dealer kon mij er geen sluitend antwoord op geven. Weet iemand hoe dat zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier

Bericht door Renier »

Geen nood, hierin is gelukkig door Renault voorzien. :D
Je kan gewoon zo'n "magnetische" antenne kopen, hij kan ook binnen in ede auto worden gebruikt.

Naast de binnenspiegel zit het "tolgat", hier is de warmtewerende folie niet aanwezig. Bij mijn Megane zit hij rechts naast de binnenspiegel, in het donker gestippelde stuk. Als je goed kijkt zie je waarschijnlijk een rechthoekig stuk zitten waar de folie niet zit. Daar plak je dus aan de binnenkant van het glas je antenne. Kabeltje kan je netjes wegwerken langs de dakbekleding en de raamlijsten.

Let op: plak je antenne wel met de goede kant naar boven, dus met de bovenkant tegen het glas aan. Anders zit hij ondersteboven en doet hij het stukken minder goed, dat heb ik zelf proefondervindelijk ondervonden.

Om de antenne tegen het glas te plakken heb ik dubbelzijdige plaktape gebruikt, Bison Superfix. Klein stukje en hij zit muurvast, ook in de zon blijft hij zitten. En zo weer te verwijderen.

http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=1 ... e4eb0151dc

Succes ermee.

Zal binnenkort nog even een foto posten, m'n provider werkt nu even niet mee :(
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut