Espace III schokbrekers/veren vervangen, hoe moet dat?

Plaats reactie

Topic author
Michael_S
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 07 dec 2010 20:38
Actief als: particulier

Espace III schokbrekers/veren vervangen, hoe moet dat?

Bericht door Michael_S »

Helemaal nieuw op het forum en al meteen een vraag!

Mijn Espace III V6 uit 1998 heeft de beide voorveren gebroken, die dus vervangen moeten worden.
Ik zou niet weten hoe dat moet, vandaar mijn vraag of er iemand is die dat wel weet en me enigzins op weg zou kunnen helpen?

Ik ben niet helemaal een leek, bij mijn voorgaande auto's deed ik dat altijd zelf (hele veerpoot er uit e.d.) maar een Espace zit zo specifiek in elkaar (of moet ik zeggen magnifique) dat het me verstandig leek om maar eens bij een ervaringsdeskundige te rade te gaan.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Espace III schokbrekers/veren vervangen, hoe moet dat?

Bericht door WillemS »

De veerpoot is ong. dezelfde konstruktie tenzij je luchtvering hebt.
De bovenzijde is via de motorruimte te bereiken door links en rechts de deksels te verwijderen.
De ruitenwissermechaniek zit wat in de weg.
Onderaan zit de veerpoot met 2 24mm bouten/moeren goed vast, en de stabilisatorstangetjes 16mm+ inbus.
Zorg wel dat je echt GOEDE veerspanners hebt, of laat het doen.
SUC6

P.s. bestel wel de juiste veren voor een V6 (deze zijn zwaarder uitgevoerd) let op de kleurcode op de veren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28

Bericht door RPS »

Op zich is dit redelijk makkelijk te doen.
als het budget het toelaat zou ik gezien het werk wat je nu gaat doen gelijk de schokbrekers vervangen.