Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Plaats reactie

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Actief als: particulier

Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Bericht door spacious »

hallo,

we zijn al een tijdje aan het kijken naar een mpv, niet perse een 7 persoons, en liever ook niet te standaard. Kijkend naar de renaults, waar ik eerst in een grote boog omheen liep vanwege de vermeende slechte reputatie, ben ik toch door oa. posts op dit forum erachter gekomen, dat er eentje wel goed bekend staat: de 3.5 v6! Dus die staat nu op nummer 1 van het lijstje. Het is de bedoeling om er niet heel veel km's per jaar mee te rijden waardoor het nog betaalbaar blijft.

ik heb een 2003 grand espace 3.5v6 op het oog in de Privilege uitvoering die zo'n 260k gelopen heeft. Altijd dealeronderhouden, dus vermoedelijk bij de 240k beurt de multiriem en bougies gedaan (dit moet ik nog even checken, rekeningen had verkoper ter inzage), ik begreep dat dit een van de kostbaardere ingrepen zijn. Van de ene kant wel veel gelopen maar een auto die 180k gelopen heeft, kan wellicht meer manko''s krijgen. Ik durf dat risico wel te nemen ook omdat de grootste afschrijving nu wel gedaan is door de vorige eigenaren.

ik wil de auto met een universele obd tool even uitlezen op foutcodes. Weet iemand waar de obd stekker zit en welke universele software het meest geschikt is? ik heb een bekabalde OBD2 ELM 327 en ook een bluetooth variant, dus pc of android is beschikbaar om software op te draaien. Clip heb ik (nog) niet, misschien als de auto wordt aangeschaft dat ik daar eens naar ga kijken.

Verheug me nu al op rijden in het ding terwijl ik hem nog niet live gezien heb, lekker met panorama dak, alle andere snufjes en natuurlijk niet te vergeten het lekkere blok wat erin ligt. Als de knoop wordt doorgehakt om hem te kopen, zal ik zeker hier nog te vinden zijn. Ook zaken zoals de audio, bt carkit en waarschijnlijk inbouwen van een aux in (had ik al ergens iets van gelezen), zullen dan dingen zijn die aangepakt moeten worden. Als iemand nog andere tips heeft waar je specifiek op moet letten, zijn die welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Re: Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen

Bericht door DHL »

Ik zag bij iemand op de pc die de clipgegevens rechtstreeks van internet gehaald had. Wel in het Engels...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

heb je evt meer info zoals link? weet jij waar de obd stekker te vinden is bij de espace IV? voor clip zal ik waarschijnlijk ook andere hardware nodig hebben, die ik nu nog niet heb, maar wat niet is kan nog komen ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 mar 2025 07:46

Bericht door Pleiades »

De obd stekker zit tussen de de voorstoelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Nee, de link heb ik niet. Heb het wel gezien bij hem op de pc. Hij had ook alles van Nissan, San yong (of hoe schrijf je dat?) en nog een aantal automerken. Ook zat er een programma bij waarmee je kon remappen. Maar de parameters die je moet instellen had hij niet, dus in feite was dit onbruikbaar...
Iig kan hij even diep gaan als de dealer (of nog verder denk ik, want geloof dat de clip niet in de mappen met parameters kan).
Misschien even googlen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seninha
lid
lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 08 aug 2016 07:33

Bericht door seninha »

Weet niet waar je woont maar heb zelf sinds kort een CLIP in huis.

Binnen 5 minuten kunnen we zien of er foutmelding aanwezig zijn of nog opgeslagen.
Heb van de week mijne even gecheckt en kwam 2 dingen tegen: parkeer sensor (was al bekend) en inspuiting.
Die laatste moet ik nog even onderzoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Foutmeldingen wijzen niet altijd op een defect hoor. Bvb parkeerrem komt dikwijls voor. Inspuiting ook dacht ik. Maar hier heb ik geen uitleg voor. Parkeerrem kan zijn dat hij extra moest bijspannen op helling of zo. De techniekers kennen zulke dingen hier wel:)
De mijne had laatst ook een aantal foutmeldingen echter zonder gevolg.
Ik woon in Belgie. Vriend van me heeft een clip van Renault zelf. En nu ook die sofware waarvan ik sprak. Hij was cotech in de garage waar ik verkoper was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

@all, Bedankt voor de reacties
@seninha, woon in noord limburg, regio venlo venray. Heb je die clip op internet besteld en zijn er ook goede neppers? Had al ergens gelezen dat je er voorzichtig mee moest zijn. Had trouwens begrepen dat de regensensor het niet zou doen, dus daar zal ik dan nog een keer naar moeten kijken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

Oef, dat is dus niet in de buurt :) Kom zelf uit Noord Holland :lol: :lol:

Heb de kabel online besteld (€125) .Het is een copie, dus GEEN echte.
Na bestelling had ik heb binnen 6 dagen in huis.

Wat het voorzichtig zijn betreft, dat had ik ook gelezen.Maar dat moet je volgens mij ook met een originele zijn.
Want als je niet weet wat je doet, dan kun je alles in de war gooien.

maar waar ik het voor ga gebruiken ben ik niet bang dat er iets fout gaat (fout meldingen af lezen en onderhoud interval aanpassen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

zo de espace is gekocht!

maar er zitten wel een paar nadelen aan heb ik al gemerkt...

1. als we straks weer over zouden moeten naar een 4 cilinder 1.8, minder luxe uitgevoerde auto, zal het even wennen zijn.
2. 18" lichtmetaal... mooi maar duur om er nieuw rubber onder te leggen als het nodig is

even zonder gekheid, het is een prachtige auto, vooral het panoramisch schuifdak en het rijcomfort is super. Paar kleine dingetjes zoals een beschadiging in het kunstof linker voorspatbord aan de onderkant. Niet heel storend, misschien nog een keer wat aan laten doen of zo laten. Regensensor doet het niet, vermoedelijk omdat carglass er een verkeerde ruit in heeft geplaatst. Hiervoor deed hij het wel. Hier zal ik carglass eens over bellen en kijken of ze dit ookal is hij van eigenaar veranderd, nog in orde kunnen maken. De auto heeft in elk geval redelijk recent groot onderhoud gehad zoals bougies en multiriem, stuurkogel, schokbrekers, banden voor, dus dat ziet er allemaal goed uit. Dingen die nog aangepakt moeten worden in willekeurige volgorde

• bt carkit werkt nu niet, zit een parrot in maar doet het niet. Waar zitten de aansluitingen?
  • regensensor die het niet goed doet, stekker checken bij spiegel en evt carglass bellen
  • alcantara zitting is een beetje pluizig, weet niet of dit nog wat op te knappen is
  • kunstof voorspatbord beschadiging, is niet erg als dit niet exact zelfde kleur is, dat kan net op die plek (onderkant)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

Gefeliciteerd met je aankoop.

Wat jou vragen betreft:
-Car-kit aansluiting zit in de midden console bij de automaat pook.
Even de kap lost halen en optillen.Daar zul je een ISO blok tegen komen.

-Stoelen.
Ik heb het zelfde probleem.Alcantara gedeelte is erg pluizig. Heb al geprobeerd om met een scheer mes deze te verwijderen. Is op zich te doen.Ben toen alleen niet verder gegaan ivm te koud weer.
Nu het beter weer is, ben ik van plan om dit alsnog aan te pakken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd8971

Bericht door Verwijderd8971 »

Het alcantara heb ik geschoren met een pluizen scheerapparaat wat oa bij blokker te koop is.
Je bent er wel een uurtje of 2 mee bezig maar dan heb je ook resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

zo'n pluizending zat ik ook idd al aan te denken om het alcantara mee op te knappen.

carkit: zal er van de week even naar kijken, had in andere posts gezien dat de radio zelf onder de passagiersstoel zou zitten en dat de hele stoel eruit zou moeten wil je hierbij kunnen...ik heb het vermoeden dat er gewoon een kabel los zit, de parrot laat niets op het display zien maar ik hoor wel de snelle piepjes van de carkit als ik de auto op contact zet. Misschien is dat het teken dat de stuurunit de controller niet kan bereiken.

weet niet precies welke radio erin zit en of er iets van wisselaar in zit. Er zat wel nog een carminat navi in, maar die zal wel hopeloos verouderd zijn. Misschien eens kijken of er een achteruit rij camera op is aan te sluiten, heb er ergens wel iets van gelezen van "een of ander kastje" maar moet niet te duur worden anders kan ik er net zo goed een nieuw scherm voor zetten. Er moet iig wel iets van een aux in op komen en heb links en rechts al wat gezien dat dat meestal geen probleem is (ook ws weer afhankelijk van type radio).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

gisteren even een stadslichtje vervangen van de Espace... slim hoor van renault, dat ze je naar de dealer laten gaan.
Uiteindelijk is het dus gelukt met de info van het forum: plastic paneeltje weg, gril deel verschuiven (hoewel dat niet helemaal makkelijk ging, het leek alsof het blokkeerde het laatste deel schuiven en als ik keek kon dat ook niet in zijn geheel netjes opschuiven, maar met trekken ging het eruit) en vervolgens de koplamp eruit. Uiteindelijk was het zo gepiept, zeker de volgende keer.

Dan heb ik nog de volgende punten die aangepakt moeten worden en waar ik nog wel wat tips bij kan gebruiken:
  • regensensor doet het niet, kan ik gewoon aan de spiegel trekken om te checken of de sensor wel is aangesloten? of moet dat op een of andere manier geschoven worden of een klepje verwijderen?
  • rempedaal piept, dit leek mechanisch maar na oppompen van de remdruk is het toch weg, dus toch iets met lucht uit die remcilinder? is dit normaal/kan ik er iets aan doen?
  • de beide verlichtingen in de handschoenenkastjes doen het niet, lampjes zijn goed (in elk geval vervangen door eentje doet goed lijkt ik moet ze nog doormeten), zekering: is dat diezelfde van de portierverlichting? Die is goed want de rest van de verlichting doet het en bij verwijderen ging de rest van de binnenverlichting ook uit.
  • plastic van de koplampen: vooral het bovenste deel ziet er niet meer mooi uit, heb al dingen gelezen van schuren/polijsten en meguiars plastx etc, is er iemand hier die dat al gedaan heeft met zijn plastic koplampen?
  • ik heb ook een paar roestbobbelplekjes onder een strip aan de buitenkant van het raam, in een andere post zag ik dat iemand dit bij een deurgreep had en dit succesvol bij de dealer had laten fixen
alvast bedankt voor jullie tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

Zo de espace gisteren twee dagen in bezit. Boem. werd aangetikt als gevolg van een auto die drie auto's eerder op een andere auto reed. Ik was de laatste in de rij, dus het ging niet meer heel hard gelukkig. Alleen de bumper (wat ik kan zien) heeft schade. De verzekeringspapieren waren nog niet binnen en de eerste schade zat er al op. Zal allemaal netjes hersteld worden, alleen weer wat gedoe.

hier een foto van een roestplekje onder het raamrubber aan de buitenkant. Ik begreep dat dit ook vaker bij de deurgreep voorkwam. Is dat dan ook iets wat mogelijk onder de garantie valt? Ik heb dat bij twee deuren, zal vast vaker voorkomen.

De autoradio is inmiddels gesignaleerd achter de wisselaar in het vakje links in de achterbak. Ook zit hier de mutebox/speaker aansluiting van de carkit. De carkit zelf zit ws in het vak ervoor, moet nog even kijken hoe ik dat paneel eraf krijg waar die vakken boven zitten..

verder natuurlijk onzettend veel fun met deze auto, zal weer even wennen zijn als ik straks in mijn handgeschakelde auto stap :) Deze WAS namelijk bedoeld voor korte trips met veel bagage en niet zo zeer voor mijn eentje woon-werk verkeer :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Of het onder de garantie valt.. dat weet ik eigenlijk niet. 12 jaar garantie, maar is dat niet op doorroesten van binnenuit en zou dit onder de lakfouten kunnen vallen? Lakfouten is maar enkele jaren garantie, weet niet precies meer hoelang dit was.
Nu je wagen binnenmoet voor die achterbumper, kan je geen akkoordje maken met de hersteller en die roestvlekjes dan laten wegwerken?
Bij aanrijdingen (bij jou zal het nu wel niet zo erg zijn) achteraan moet je steeds goed kijken wat er gebeurde achter het plastic van de bumper. Zo zag ik vroeger verschillende wagens waar je ogenschijnlijk niet veel aan zag, maar waarvan de koffer niet meer openging en het reservewiel gekneld zat in de uitsparing. Zo'n bumper komt terug naar de originele stand, hetgene erachter vervormd werd niet..
Maar aan zo'n kleine snelheid zal je je daar geen zorgen om moeten maken. en de Espace is een best sterke wagen:)

Je Carminat navigatie kan je steeds updaten met nieuwe kaarten. Kost niet veel, even rondkijken op Marktplaats.nl
Wel even nakijken, je hebt DVD en CD-versie. CD-versie moet je land per land kopen, DVD is gans Europa en kan je ook de flitspalen op hebben. Systeem kan best nog mee met de moderne systemen hoor:)
Snap niet waarom er ook nog eens een Parrotkit opzit. Ik dacht (maar kan mis zijn) dat navigatie steeds bluetooth communicatie had? Of was dit niet zo in de phase1?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Ah ja, denk er net aan, je handschoenkastjes, zette je de verlichting van de wagen aan toen je de verlichting in die kastjes nakeek? Zonder buitenverlichting branden deze immers niet in de handschoenkastjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

Haha klopt, kom er net toevallig zelf achter tornen de lampen aan waren. Kan je de lampen trouwens ook zo programmeren, VIA clip evt dat deze uit gaan als je hem handmatig aan hebt gezet en vervolgens ee auto uit zet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19

Bericht door RichTrip »

Bluetooth (en DVD navigatie) was pas mogelijk in 2005 en alleen bij het dure Carminat CNC DVD Navigatie en Communicatie systeem , in de Espace alleen in de Phase II vanaf 2006.
Bluetooth in combinatie met CD navigatie kwam in 2007 met het CBCD (Carminat Bluetooth CD) systeem, in de Espace leverbaar vanaf eind 2007.

De navigatie in de Espace van Spacious is het CNI1 systeem (Carminat Navigation Informée 1), een CD navigatiesysteem. Hiervoor moet je inderdaad per land een CD hebben, voor heel Europa heb je dus een heel aantal CD's nodig (10). Benelux is overigens wel op 1 CD gezet :thumb:

De laatste CD versie voor het CNI1 systeem is V31. Let wel op, je hebt ook een versie V31 met meerdere CD's voor het CNI2 systeem, maar deze is niet compatible met het CNI1 systeem.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

spacious: ik wil reageren op je PB, maar blijkbaar heb je die functie niet aan gezet :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door DHL »

Bijna niet bij te houden al die carminatsystemen:)
Iig op Marktplaats kan je goedkoop geholpen worden... (Doet me eraan denken ook eens te gaan zien of er voor de mijne nog geen update 2012 beschikbaar is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door spacious »

afspraak bij schadehersteller staat. Hij kijkt gelijk even of hij me kan helpen met de doffe koplampen en nog wat andere kleine puntjes.

carkit gisteren gemaakt: het is inderdaad niet geintegreerd in carminat en een aparte parrot. Het stekkertje wat op de print zit gedrukt (van het display) zat er niet goed op. Uitelkaar gedraaid, ingeplugd en doet het weer. Mooi, dan hoeft daar ook geen nieuwe in.

daarna even naar de regensensor gekeken: ik heb de gevoeligheid even op maximaal gezet en dan wist hij wel af en toe als ik erop spray, maar niet voldoende volgens mij. Ik had het idee dat de sensor misschien net wat scheef zit ten opzichte van het stikkertje/opening op de ruit voor de regensensor. Welke beweging moet je maken om de spiegel eraf te krijgen? Heb ook wat aan de onderste plastic kap getrokken, maar ging niet van harte en ben er maar mee gestopt om het niet kapot te maken. Kan de spiegel in zijn geheel eraf door een draai of trek/duw beweging te maken, of moet die onderste kap eraf? zie ook foto.

ook trouwens een clip besteld. Voor geinteresseerden omgeving provincie Limburg (nl), kan je langs komen als je hem een keer wil lenen/gebruiken (forumleden only).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seninha
lid
lid

Bericht door seninha »

Ik heb dit oas ook nog gedaan om dat irritante gebrom weg te krijgen.
Je moet eerst de bovenste gedeelte los halen. Als het goed is gaat de lange afdekplaat gelijk mee.

Dan pas kun je de grote onderste gedeelte loshalen.

Kan me alleen niet meer herinneren of je moest trekken.Maar begin anders met een plat mesje er tussen te stoppen. Dan zal de bovenste gedeelte langzaam los komen.

Als je hier toch mee bezig bent, maak gelijk de kleine fan schoon. Deze wordt erg vies en gaat na een tijd brommen.Dat heb ik nog steeds na het schoonmaken.
Misschien is deze toch aan vervanging toe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut