Hallo Allemaal,
Sinds vorige week heb ik een opmerkelijk probleem met mijn Renault Megane 2. Mijn electrische ramen werken de ene keer wel, de andere keer niet. Ik denk dat ik het patroon ontdekt heb:
Als ik de auto start, dan kan ik de ramen naar hartelust open en dicht doen. Zodra de auto een tijdje draait (of ik er mee gereden heb) en ik probeer het nog eens, dan zit er geen enkele beweging in de ramen. Als een raam open is, dan blijft hij open. Is hij dicht, dan blijft hij dicht. Dit geldt niet alleen voor het paneeltje aan de bestuurderskant, maar ook bij de passagiersstoel of achterin. Zodra ik de motor afzet, contact eraf haal en ik de auto weer start, kan ik alles weer (tijdelijk) open of dicht doen.
Verdere historie: Een maand geleden heb ik problemen gehad met alleen het portierraam wat niet meer open ging. Andere ramen kon ik altijd openen. De garage heeft toen de connector schoongemaakt heb ik begrepen. Daarna heeft alles een maand probleemloos gewerkt.
Hoop dat jullie een idee hebben waar ik het moet zoeken. Electrische storingen zijn vaak lastig op te lossen en hoop dat ik de garage een beetje op weg kan helpen. Een collega zei dat het wellicht en software-foutje is en dat ik hem bij de Renault-garage moet laten uitlezen/computer resetten. Ik heb even gebeld, maar van dit probleem hadden ze nog nooit gehoord.
Hulp is zeer welkom!
Ronald
Electrische ramen werken alleen bij starten auto
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 mei 2013 19:50
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: Electrische ramen werken alleen bij starten auto
Hallo, het kan zijn dat er toch nog ergens een probleem bij de bedrading van bestuurdesportier is .
Er zit, dacht ik een veiligheid op wanneer er een overbelasting optreed .
dit wordt naar de UCH (computer gestuurd ) waardoor deze de boel lam legt .
Vocht kan veel problemen veroorzaken , daarom best eens laten uitlezen .
Mocht je chassisnr. doorgeven kan ik eens kijken of er iets van gekend is .
Mvg Kurt
Er zit, dacht ik een veiligheid op wanneer er een overbelasting optreed .
dit wordt naar de UCH (computer gestuurd ) waardoor deze de boel lam legt .
Vocht kan veel problemen veroorzaken , daarom best eens laten uitlezen .
Mocht je chassisnr. doorgeven kan ik eens kijken of er iets van gekend is .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 mei 2013 19:50
- Actief als: particulier
Re: Electrische ramen werken alleen bij starten auto
Update:
Vanmiddag heb ik nog even aan de zekeringen gezeten. Ik zag dat het zekeringetje van de autoradio er een beetje schuin inzat, dus zo kwam ik erop om die er even uit te laten en te kijken wat er gebeurd. De ramen bleven het probleemloos doen. Er zal dus een verband zijn tussen de electra van de autoradio en het raammechanisme. Overigens zat de radio er al een halfjaar probleemloos is.
Als ik die zekering eruit haal, dan doen het display van de airco en de tijd het niet meer.
Als ik die zekering er weer indoe en de radio eraf laat, dan doen de ramen het ook gewoon.
Wellicht geeft dit een nieuw licht op de zaak? Hulp is zeer welkom!
Vanmiddag heb ik nog even aan de zekeringen gezeten. Ik zag dat het zekeringetje van de autoradio er een beetje schuin inzat, dus zo kwam ik erop om die er even uit te laten en te kijken wat er gebeurd. De ramen bleven het probleemloos doen. Er zal dus een verband zijn tussen de electra van de autoradio en het raammechanisme. Overigens zat de radio er al een halfjaar probleemloos is.
Als ik die zekering eruit haal, dan doen het display van de airco en de tijd het niet meer.
Als ik die zekering er weer indoe en de radio eraf laat, dan doen de ramen het ook gewoon.
Wellicht geeft dit een nieuw licht op de zaak? Hulp is zeer welkom!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-