EGR-klep vervangen of reinigen?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 feb 2013 14:42
- Actief als: particulier
EGR-klep vervangen of reinigen?
SInds een tijdje heb ik last van een haperende EGR-klep. Auto houdt in en reageert niet op het gaspedaal. Heb nu een paar keer de melding gekregen 'emissiesysteem controleren'. Na het uitlezen van de auto geeft de garagist aan dat het met de EGR-klep te maken heeft en vervangen de beste optie is. Hij geeft aan dat hij wel te reinigen is maar dat ik er dan over 10.000km weer sta. Wat adviseren jullie? Kosten voor vervangen schatte hij rond de 300 euro. Reinigen heb ik niet gevraagd maar wellicht kan iemand anders hier een antwoord op geven of dit een grote klus is.
Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat op zich de EGR-klep niet eens nodig is en deze ook verwijderd kan worden. Is dit ook mogelijk voor een een Scenic en wat zijn de consequenties?
Graag jullie reactie.
Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat op zich de EGR-klep niet eens nodig is en deze ook verwijderd kan worden. Is dit ook mogelijk voor een een Scenic en wat zijn de consequenties?
Graag jullie reactie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: EGR-klep vervangen of reinigen?
Reinigen kan goed mits er niks vastgeroest is.
Ik zou je adviseren de EGR goed te reinigen, en kontroleren of hij nog goed en soepel werkt.
Vervangen kan altijd nog.
Verwijderen kon vroeger wel maar nu met de strengere milieu-eisen zal de elektronica een fout-code zetten.
SUC6
Ik zou je adviseren de EGR goed te reinigen, en kontroleren of hij nog goed en soepel werkt.
Vervangen kan altijd nog.
Verwijderen kon vroeger wel maar nu met de strengere milieu-eisen zal de elektronica een fout-code zetten.
SUC6
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 feb 2022 12:26
je kunt er een blindplaatje in maken ( tussen zetten , even opzoeken op internet ( You Tube )
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 18 mar 2013 23:16
Bij VW kan dat makkelijker dan bij Renault ivm de niet te ontlopen foutcode en bijbehorende storingslampje.
Het schoonmaken is op zich niet zo'n klus.
In een Scenic RX4 1.9DCI waren het drie boutjes losnemen. Het EGR huis zo recht mogelijk naar achter er uit trekken en de stekker losmaken, als dat al niet is gedaan.
Met behulp van een mesje, schroevendraaier of Dremel de aanslag verwijderen. Een beetje diesel wil helpen de aanslag los te weken.
Met een nieuwe pakking de EGR terug plaatsen en de drie boutjes weer vast draaien. Stekker er in en proefdraaien.
Het schoonmaken is op zich niet zo'n klus.
In een Scenic RX4 1.9DCI waren het drie boutjes losnemen. Het EGR huis zo recht mogelijk naar achter er uit trekken en de stekker losmaken, als dat al niet is gedaan.
Met behulp van een mesje, schroevendraaier of Dremel de aanslag verwijderen. Een beetje diesel wil helpen de aanslag los te weken.
Met een nieuwe pakking de EGR terug plaatsen en de drie boutjes weer vast draaien. Stekker er in en proefdraaien.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ga je de EGR verwijderen, en krijg je een fout-code, dan komt de wagen niet door de APK-keuring.
mvg
WillemS
mvg
WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community