Heel erg blij mee, en ook wel trots dat elektrisch rijden voor ons nu al mogelijk is.
Maar mijn eerste pogingen om op te laden aan een publieke paal zijn niet goed verlopen.
Nummer 1: Allegro laadpaal, 11kW. Na aansluiten een rode neus en melding op het dashboard.

Nummer 2: Allegro laadpaal, 11kW, staat er pas net. Na aansluiten leek de auto heel eventjes te laden, toen een rode neus, na 30 seconden weer laden, en weer rode neus. Bij de derde poging ging het laden goed leek het. Maar ik kreeg een smsje dat het opladen na 10 minuten weer was gestopt.
‘Onverwachte beeindiging van het laden werd veroorzaakt door een storing in de auto of ter plaatse.’
Nummer 3: EVbox, 22kW, nieuwe paal in sjieke parkeergarage. Na het aansluiten ging de auto meteen netjes laden. Weg gegaan bij de auto, en doordat ze in de garage stond kon ik niet op afstand zien wat er gebeurde. Na een uur terug bij de auto: was niet meer aan het laden. En later kreeg ik diverse smsjes met: laden gestart en laden gestopt.

Nummer 4: Allegro laadpaal. 11kW. Helemaal succesvol gestart en geladen.

Thuis laad ik nog met de granny kabel, dat gaat altijd helemaal goed.
Ik hoop dat dit niet een voorbode is voor hoe laden altijd gaat, want op deze manier valt er weinig te plannen qua laden op publieke plekken.
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de garage om te kijken of er een BMS update is die nog uitgevoerd moet worden. Hopelijk helpt dat.
Andere tips ontvang ik natuurlijk ook graag. (Ik heb al flink wat ingelezen over mogelijke problemen en oplossingen).