Was even bij de dealer. Vroeg naar prijs grote beurt en dat zou dan ongeveer 550,- Euro worden.
Is dat een normale prijs?
Men vroeg voor het vervangen van een kloklampje en een nieuwe batterij in mijn sleutel 52,- Euro.
Kan allemaal aan mij liggen maar ik word " gek" van die prijzen.
Te meer, en ik zeg het toch maar eens, omdat ik bij de dealer ter plekke 6 heren zag lopen in C&A kledij die niet veel om handen leken te hebben.
Voor een kleine reparatie worden allerlei uitdraaien gemaakt, gegevens opgenomen etc.
Ik waande me in een dure kliniek voor ernstige gezondheidsproblemen.
Ook leek het wat op een bankvestiging, met veel luxe en personeel.
Die hebben toch langzamerhand hun leergeld betaald?
Afijn, weet iemand nog een goed Renault-adres waar nog " gewoon" wordt gedaan?
Alvast bedankt!
Een grote beurt
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 mei 2015 12:26
- Actief als: particulier
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
Re: Een grote beurt
Elke dealer moet volgens de normen werken die Renault Nederland hanteert, dus principe is elke dealer gelijk.
Je gaat naar een dealer waar het uurtarief 98e is, dan kost een lampje vernieuwen van de klok wat ong half uurtje werk is inderdaad een 50e.
Een grote beurt, je kan overigens ook motrio nemen is:
-olie+filter
-pollenfilter
-luchtfilter
-bougies
-dieselfilter ( indien diesel )
De olie die gebruikt wordt is een a-merk, wat resulteert in een prijs van ong. 15e per liter. Ong 5L is normale inhoud van veel motoren, dus is al 75e. Verder mag je over zn beurt een uurtje of 3 doen. Dus die prijs is heus acceptabel. Gewoon flat-rate bedragen!
Zoals ik al zei kun je de goedkopere motrio onderdelen gebruiken, hierbij wordt er alleen geen proefrit met de auto gemaakt en wordt de auto niet uitgelezen. Verder is de beurt gewoon gelijk. Meestal scheelt dit een 100e. Wordt geadviseerd dit te doen vanaf 5 jaar na nieuwdatum van de auto.
Je gaat naar een dealer waar het uurtarief 98e is, dan kost een lampje vernieuwen van de klok wat ong half uurtje werk is inderdaad een 50e.
Een grote beurt, je kan overigens ook motrio nemen is:
-olie+filter
-pollenfilter
-luchtfilter
-bougies
-dieselfilter ( indien diesel )
De olie die gebruikt wordt is een a-merk, wat resulteert in een prijs van ong. 15e per liter. Ong 5L is normale inhoud van veel motoren, dus is al 75e. Verder mag je over zn beurt een uurtje of 3 doen. Dus die prijs is heus acceptabel. Gewoon flat-rate bedragen!
Zoals ik al zei kun je de goedkopere motrio onderdelen gebruiken, hierbij wordt er alleen geen proefrit met de auto gemaakt en wordt de auto niet uitgelezen. Verder is de beurt gewoon gelijk. Meestal scheelt dit een 100e. Wordt geadviseerd dit te doen vanaf 5 jaar na nieuwdatum van de auto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-