Eco VS Comfort
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 29 aug 2023
- Laatste bezoek: 27 nov 2024 14:01
- Actief als: particulier
Eco VS Comfort
met dit topic wil ik even weten wat jullie bevindingen zijn tussen Eco en Comfort Multisense qua verbruik en afstand?
Mijn bevindingen: 0,0 verschil
Ik rij van in het begin op Eco stand en heb telkens een gemiddeld verbruik van 5,2 L/100km.
qua afstand rij ik +- 960km op 1 tankbeurt.
Ik ben nu 3 maand op Comfort aan het rijden om te zien wat het verschil is:
Verbruik nog steeds 5,2 L/100 km en qwa afstand +- 960km op 1 tankbeurt.
Deze maand had ik zelfs 980km op 1 tankbeurt in comfort.
De ritten die ik gemaakt heb op Eco en Comfort zijn nagenoeg gelijk.
Dus ik heb geen idee waar Renault het onderscheid maakt, maar ik persoonlijk merk geen verschil.
Mijn bevindingen: 0,0 verschil
Ik rij van in het begin op Eco stand en heb telkens een gemiddeld verbruik van 5,2 L/100km.
qua afstand rij ik +- 960km op 1 tankbeurt.
Ik ben nu 3 maand op Comfort aan het rijden om te zien wat het verschil is:
Verbruik nog steeds 5,2 L/100 km en qwa afstand +- 960km op 1 tankbeurt.
Deze maand had ik zelfs 980km op 1 tankbeurt in comfort.
De ritten die ik gemaakt heb op Eco en Comfort zijn nagenoeg gelijk.
Dus ik heb geen idee waar Renault het onderscheid maakt, maar ik persoonlijk merk geen verschil.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 21 apr 2025 14:16
- Actief als: particulier
Re: Eco VS Comfort
Ik merk dat bij mijn Clio e-tech ook niet. Vandaar dat ik nooit in de ECO stand rijd. Altijd in de COMFORT stand.
Op lange afstanden op de snelweg wil ik nog weleens in de SPORT modus rijden. Maar dat doe ik voornamelijk om de motor en motorolie eens goed warm te maken zodat het condens verdampt. Qua verbruik merk je daar ook niks van.
Op lange afstanden op de snelweg wil ik nog weleens in de SPORT modus rijden. Maar dat doe ik voornamelijk om de motor en motorolie eens goed warm te maken zodat het condens verdampt. Qua verbruik merk je daar ook niks van.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 08 okt 2016
- Laatste bezoek: 17 dec 2024 22:21
- Actief als: particulier
Re: Eco VS Comfort
Ik bespeur geen verschil, misschien hooguit van de zomer als de Airco aanstaat, want deze wordt afgeknepen in de Ecco stand.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 09 apr 2017
- Laatste bezoek: 26 apr 2025 00:28
- Actief als: particulier
Re: Eco VS Comfort
Wat lange afstanden betreft, merk ik toch wel dat in de my sense - modus de motor geregeld in EV rijdt, dit tegenover in de Sport-modus dit niet is en er enkel wordt vertrokken in EV. Betreft hier ook een Clio...
.
.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 29 aug 2023
- Laatste bezoek: 27 nov 2024 14:01
- Actief als: particulier
Re: Eco VS Comfort
In sport rijd de Austral ook niet in EV alleen bij vertrek daarom de vergelijking tussen Eco en Comfort 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: Eco VS Comfort
Interessant onderzoekje!
Ik rij ook alleen maar in comfort.
ECO vind ik hem te sloom en Sport blijft hij onnodig hoog in de toeren hangen. Comfort zit er mooi tussenin
Ik rij ook alleen maar in comfort.
ECO vind ik hem te sloom en Sport blijft hij onnodig hoog in de toeren hangen. Comfort zit er mooi tussenin
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 684 Weergaves
-
Laatste bericht door BasK