Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt

Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 63
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt

Bericht door alexvdvliet »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hi kurt,

Volgens mij als deze vast of dicht zit start hij uberhaupt niet (als ik hem omlaag duw slaat hij af).
Er zit geen swirl op dus deze kunnen niet gewisseld zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 63
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt

Bericht door alexvdvliet »

Vandaag nogmaals voor de zekerheid de turbo gecontroleerd. Deze is goed dus daar hoef ik het niet meer te zoeken. ook de vgt loopt soepel. Wat wel opvalt is dat hij momenteel maar op 3 cilinders loopt. Dat zou kunnen duiden op een kapotte verstuiver. Ook zat ik nog te denken aan de brandstofpomp. Misschien dat deze te weinig druk geeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 63
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt

Bericht door alexvdvliet »

De auto is bij renault zelf geweest. Er bleken foutcodes in te staan wat veroorzaakt werd door de EGR. Ze hebben de EGR opnieuw ingeleerd en de foutcodes waren opgelost. Echter het overmatig roken (onverbrande diesel) is nog niet opgelost. Ze gaven aan dat ze niet verder gaan totdat ik de krukas keerring heb vervangen. Dit ga ik als eerste nu regelen. Daarnaast gaf hij ook aan dat dit alles veroorzaakt kan worden door een lekke kleppendekselpakking. Ik had deze destijds gecontroleerd en zag er goed uit. Zou een haarscheurtje misschien al genoeg kunnen zijn om al deze problemen te veroorzaken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 63
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt

Bericht door alexvdvliet »

Ok het rookprobleem is opgelost. Bleek dat er in de verstuiverschachten dubbele ringen zaten en zelfs op de eerste verstuiver vanaf de bak gerekend zat zelfs nog een dikke stalen ring. Hoe die erin gekomen is weet ik niet maar nadat ik dat had aangepast was dat probleem verholpen. Zoals het er nu naar uit ziet loopt hij weer goed. Heb nog niet uitgebreid kunnen testen aangezien ik de oliekering op de krukas moet vervangen (Renault had geconstateerd dat hij daar olie lekt). Zodra ik deze heb vervangen ga ik een uitgebreide proefrit maken en gaat hij terug naar Renault om daar nog een proefrit te laten maken zodat ik 100% zeker weet dat alles opgelost is.

Nu nog een kleine vraag (meer om er zelf van te leren). Kan de melding "inspuitsysteem defect" veroorzaakt worden door de verstuivers in een andere volgorde terug te plaatsen? Hierbij bedoel ik dat bijvoorbeeld de 1e verstuiver vanaf de bak teruggezet wordt op de laatste schacht. Ik heb ze nu genummerd zodat ik ze op de juiste volgorde kan terugzetten maar als dat deze melding kan veroorzaken houd ik er rekening mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht