Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Volgens mij als deze vast of dicht zit start hij uberhaupt niet (als ik hem omlaag duw slaat hij af).
Er zit geen swirl op dus deze kunnen niet gewisseld zijn.
Vandaag nogmaals voor de zekerheid de turbo gecontroleerd. Deze is goed dus daar hoef ik het niet meer te zoeken. ook de vgt loopt soepel. Wat wel opvalt is dat hij momenteel maar op 3 cilinders loopt. Dat zou kunnen duiden op een kapotte verstuiver. Ook zat ik nog te denken aan de brandstofpomp. Misschien dat deze te weinig druk geeft?
De auto is bij renault zelf geweest. Er bleken foutcodes in te staan wat veroorzaakt werd door de EGR. Ze hebben de EGR opnieuw ingeleerd en de foutcodes waren opgelost. Echter het overmatig roken (onverbrande diesel) is nog niet opgelost. Ze gaven aan dat ze niet verder gaan totdat ik de krukas keerring heb vervangen. Dit ga ik als eerste nu regelen. Daarnaast gaf hij ook aan dat dit alles veroorzaakt kan worden door een lekke kleppendekselpakking. Ik had deze destijds gecontroleerd en zag er goed uit. Zou een haarscheurtje misschien al genoeg kunnen zijn om al deze problemen te veroorzaken?
Ok het rookprobleem is opgelost. Bleek dat er in de verstuiverschachten dubbele ringen zaten en zelfs op de eerste verstuiver vanaf de bak gerekend zat zelfs nog een dikke stalen ring. Hoe die erin gekomen is weet ik niet maar nadat ik dat had aangepast was dat probleem verholpen. Zoals het er nu naar uit ziet loopt hij weer goed. Heb nog niet uitgebreid kunnen testen aangezien ik de oliekering op de krukas moet vervangen (Renault had geconstateerd dat hij daar olie lekt). Zodra ik deze heb vervangen ga ik een uitgebreide proefrit maken en gaat hij terug naar Renault om daar nog een proefrit te laten maken zodat ik 100% zeker weet dat alles opgelost is.
Nu nog een kleine vraag (meer om er zelf van te leren). Kan de melding "inspuitsysteem defect" veroorzaakt worden door de verstuivers in een andere volgorde terug te plaatsen? Hierbij bedoel ik dat bijvoorbeeld de 1e verstuiver vanaf de bak teruggezet wordt op de laatste schacht. Ik heb ze nu genummerd zodat ik ze op de juiste volgorde kan terugzetten maar als dat deze melding kan veroorzaken houd ik er rekening mee.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het opbergvak in een 130pk en of hier geschikte 12 volt loopt om een 12 volt stopcontact aan te brengen naast de beiden USB-C contacten?
Heb te koop nieuw in doos een omvormer , winkelprijs is € 39,99
ALLWEI 300 W spanningsomvormer 12 V 230 V omvormer met USB-C PD27W type C & USB-aansluiting - voor auto, caravan, camping, opladen van mobiele telefoons, laptops en...
Hallo,
De ecu van mijn Scenic 2 geeft een te lage spanning aan. Dit gaat wel weer terug naar de normale waarde van 14,2 Volt maar lijkt mij niet goed.
Foto's zijn bijgevoegd.
Weet iemand of dit zo hoort of heb ik een massa / bekabelings probleem?...