Model/uitvoering :meg 15 dci
Bouwjaar :2005
Brandstof :diesel
Wat is de functie van de drukomvormer? Bij mij bromt deze regelmatig en als ik eraan stel(kapje eraf met filtertje) houdt het op maar dan geeft hij melding inspuiting controleren. Als deze kapot is hoe merk ik dat? kan ik die 2 vacuumslangetjes ook aan elkaar koppelen?
Alvast bedankt
drukomvormer 15dci
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: drukomvormer 15dci
Een drukomvormer zorgt ervoor dat je turbo zich aanpast aan de snelheid waarop je rijd zodat je turbo ook op een lagere toerental werkt. De drukomvormer wordt aangestuurd door je vacuumpomp. Die twee slangetjes kan je niet aan elkaar koppelen. Dan zal je turbo niet meer werken en zal je de raarste foutmeldingen krijgen.
De drukomvormer kan je testen maar dan zal je hem eruit moeten halen. Deze kan je dan met een multimeter doormeten.
Afhankelijk van het merk moet hij ongeveer
15,4 Ohm (0,7 tolerantie) voor een Pierburg
16,5 Ohm (1,6 tolerantie) voor een Bitron
Op zich kan dat brommen geen kwaad. Als hij daadwerkelijk kapot is dan merk je dat doordat je auto geen vermogen meer heeft. Aangezien je omvormer niet de turbo aanstuurt zal hij in een noodloop gaan en je turbo uitschakelen om verdere schade te voorkomen.
De drukomvormer kan je testen maar dan zal je hem eruit moeten halen. Deze kan je dan met een multimeter doormeten.
Afhankelijk van het merk moet hij ongeveer
15,4 Ohm (0,7 tolerantie) voor een Pierburg
16,5 Ohm (1,6 tolerantie) voor een Bitron
Op zich kan dat brommen geen kwaad. Als hij daadwerkelijk kapot is dan merk je dat doordat je auto geen vermogen meer heeft. Aangezien je omvormer niet de turbo aanstuurt zal hij in een noodloop gaan en je turbo uitschakelen om verdere schade te voorkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut