Hoi ik heb net wat meegemaakt, tijdens optrekken ging mijn auto afslaan en ik heb hem direct weer gestart alleen hij ging plotseling op hoge toeren draaien zonder dat ik op gas trapte en ik heb het paar keer zo geprobeert te starten maar nee iederekeer op hoge toeren, later heb ik de motorkap opengemaakt en ik zag dat er een dopje met slangetje wat op de carburateur zit is losgeschoten. Alleen ik heb nou een vraagje kan dat verder een schade aan de motor gelopen hebben dat de auto op hoge toeren heeft gedraait. Verder draait de motor goed en auto rijdt goed.
Het gaat om een laguna 1.8 16v Gas g3 grandtour Bwj 2002
Dopje op de carburateur schiet weg en motor op hoge toeren??
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Renaultman,
Ja ik weet het, dit is een heel late reactie op je post, maar misschien hebben andere Laguna rijders er ook nog wat aan.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V op LPG G3 van 2002.
Ik wilde wegrijden bij een verkeerslicht waarbij de motor afsloeg en toen ik opnieuw startte sloeg de motor op hol en ging op volle toeren draaien.
De auto aan de kant gezet maar ik kon niets vinden in het donker.
Ik ben toch maar zo goed en zo kwaad het kon, naar huis gereden, wat een rit!
Zodra ik thuis kwam de ANWB gebeld, toen deze wat dingen gecontroleerd had kwam hij tot dezelfde ontdekking als jij.
Het verhaal erachter is dat dat dopje als een soort beveiliging op het inlaat spruitstuk zit (het meet ook het een en ander) om bij een optredende
"backfire" ernstige schade te voorkomen, dat althans, heb ik van de uitleg van de ANWB-er begrepen.
Als het dopje wordt teruggeplaatst werkt alles weer als vanouds.
In de geluiddempende mat onder het motordeksel zat al een gat als gevolg van het herhaaldelijk losschieten van het doppie.
Als je de motor niet te lang op dat toerental laat draaien, kan het volgens mij geen kwaad
Wat bij mij toch wel ergenis opwekt is dat dit fenomeen redelijk vaak optreedt.
Het afslaan van de motor gebeurt me veel te vaak en dat ligt echt niet aan mijn rijvaardigheid.
Zijn er meer mensen (die op LPG rijden) bij wie dit optreedt en zo ja, valt er wat aan te doen?
Reacties zijn van harte welkom.
Oh ja, nu we het toch over LPG hebben, in mijn Renault zit een gasinstallatie met een zgn multivalve systeem.
De vulnippel zit keurig achter de benzineklep weggewerkt en is middels een blauwe, redelijk dunne, slang
met de LPG-tank verbonden die ingebouwd is in de reservewielbak.
Het probleem dat zich voordoet is dat het tanken meestal zeer langzaam gaat, tussen de 4 en 6 liter per minuut.
Soms ook gaat het wel goed dan en lukt het tanken met ongeveer 16 liter per minuut.
Wat ik graag wil weten is of er meer onder ons zijn die dit ervaren.
Bedankt voor alle reacties
Groetjes
Hans
Ja ik weet het, dit is een heel late reactie op je post, maar misschien hebben andere Laguna rijders er ook nog wat aan.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Renault Laguna Grand Tour 1.8 16V op LPG G3 van 2002.
Ik wilde wegrijden bij een verkeerslicht waarbij de motor afsloeg en toen ik opnieuw startte sloeg de motor op hol en ging op volle toeren draaien.
De auto aan de kant gezet maar ik kon niets vinden in het donker.
Ik ben toch maar zo goed en zo kwaad het kon, naar huis gereden, wat een rit!
Zodra ik thuis kwam de ANWB gebeld, toen deze wat dingen gecontroleerd had kwam hij tot dezelfde ontdekking als jij.
Het verhaal erachter is dat dat dopje als een soort beveiliging op het inlaat spruitstuk zit (het meet ook het een en ander) om bij een optredende
"backfire" ernstige schade te voorkomen, dat althans, heb ik van de uitleg van de ANWB-er begrepen.
Als het dopje wordt teruggeplaatst werkt alles weer als vanouds.
In de geluiddempende mat onder het motordeksel zat al een gat als gevolg van het herhaaldelijk losschieten van het doppie.
Als je de motor niet te lang op dat toerental laat draaien, kan het volgens mij geen kwaad
Wat bij mij toch wel ergenis opwekt is dat dit fenomeen redelijk vaak optreedt.
Het afslaan van de motor gebeurt me veel te vaak en dat ligt echt niet aan mijn rijvaardigheid.
Zijn er meer mensen (die op LPG rijden) bij wie dit optreedt en zo ja, valt er wat aan te doen?
Reacties zijn van harte welkom.
Oh ja, nu we het toch over LPG hebben, in mijn Renault zit een gasinstallatie met een zgn multivalve systeem.
De vulnippel zit keurig achter de benzineklep weggewerkt en is middels een blauwe, redelijk dunne, slang
met de LPG-tank verbonden die ingebouwd is in de reservewielbak.
Het probleem dat zich voordoet is dat het tanken meestal zeer langzaam gaat, tussen de 4 en 6 liter per minuut.
Soms ook gaat het wel goed dan en lukt het tanken met ongeveer 16 liter per minuut.
Wat ik graag wil weten is of er meer onder ons zijn die dit ervaren.
Bedankt voor alle reacties
Groetjes
Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen