Het gaat hier over een Renault Megane station uit het jaar 2020. Wij hebbend deze auto nu een paar maanden en het volgende gebeurt:
Een aantal weken na de aanschaf van deze auto merkten we dat er een bonkend geluidje ontstaat tijden het schakelen en gas geven. We zijn hier mee naar de garage geweest en daar gaven ze aan het dat de motorsteun was... deze is dus vervangen.
Dit bleek geen oplossing te zijn voor het probleem... dus nog een keer naar de Renault garage in Groningen... Toen zou het de aandrijfas zijn. Ze hebben nieuwe aandrijfassen besteld en gemonteerd.
Probleem kwam na een paar weken rijden terug. Weer naar de garage en toe bleek dat het een productiefout is in de aandrijfassen (algemeen bekend probleem bij deze Megane

Dus dat wij zonder gevaar en probleemloos door kunnen rijden met aandrijfassen waar speling op zit. Het verhaal van de Renault garage is dat deze speling inderdaad ontstaat maar nooit meer zal worden dan dat hij nu is.
Nou heb ik op de HTS altijd geleerd dat als er speling zit op bewegende onderdelen dat dit ALTIJD voor slijtage zorgt. Als dit in het geval van de aandrijfassen ook is... hangt de garage dus een lariekoek verhaal op. Wat zeggen de forumleden hierover? Is het veilig om hiermee door te rijden? Rekening houdend met het feit dat ik met de zomervakantie met deze auto en het gezin op vakantie ga naar Italië. (+/- 3000 km heen en terug, inclusief bagage karretje).
Ook al heb ik het fout en is het veilig om (lange) stukken met deze Megane te rijden... dan nog erger ik mij kapot aan het gebonk bij elke actie die ik doe in de auto. Denk aan schakelen, gas geven etc...
Wat zouden jullie doen?
Fijne dag allemaal!