Maart 2008 2ehands Renault Scenic 1.6 16V aangeschaft bij Renault Dealer km stand 53130, bouwjaar feb. 2004 met 1 jaar of 30.000 km topoccastion renault garantie. Binnen garantietermijn al uitlaatdemper moeten vervangen, geen garantie dus, diverse lampjes ook geen garantie. In augustus van dit jaar links achter wiellager kapot, ook geen garantie en nu startproblemen, na analyse by dealer advies distributieriem & waterpomp te vervangen, kosten minimaal EUR 800,00.
Bij APK keuring in maart dit jaar adviseerde werkplaatsbalie ook al distributieriem te vervangen maar vond ik een wat snelle en grote uitgave daar ik de auto pas 1 jaar had in slechts 18000 km mee gereden.
Ik heb bij de auto geen instructie manual ontvangen. Weet iemand wat door Renault geadviseerd wordt, ik hoor van sommigen na 4 jaar en van anderen na 5 jaar distributieriem te vervangen en anders na 120.000 km maar daar zit ik nog lang niet aan.
Ik voel me wel een beetje in de maling genomen want als de verkoper mij gezegd had dat ik binnen een jaar al minimaal 1500,00 euro kosten moest maken had ik wel een andere of jongere auto uitgezocht.
Distributieriem vervangen Renault Megane Scenic 1.6-16V priv
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Advies is 120.000km of 60 maanden, en hij moet echt binnen deze adviezen, anders is de ellende niet te
overzien, een spanrol die het begeeft of de riem die knapt.
Dus hij had al in feb. 2009 vervangen moeten worden....
Uiteraard gaan ze niet zeggen dat je na 1 jaar kosten moet maken om veilig de auto te blijven rijden, als verkopende
partij is het juist de kunst om de auto technisch veilig af te leveren zodat je 1 jaar "probleemloos" kan rijden, als hij
de auto voorziet van veel nieuwe onderdelen zodat je probleemloos 2 jaar kan overbruggen, dan ziet hij je 2 jaar
niet terug en dus geen omzet voor hem.
Dus zakelijk gezien heeft de verkoper het goed gedaan, persoonlijk gezien voelt het idd als een stukje misleiding,
en die Topgarantie is hier al vaker voorbij gekomen....is een echte Flopgarantie
overzien, een spanrol die het begeeft of de riem die knapt.
Dus hij had al in feb. 2009 vervangen moeten worden....
Uiteraard gaan ze niet zeggen dat je na 1 jaar kosten moet maken om veilig de auto te blijven rijden, als verkopende
partij is het juist de kunst om de auto technisch veilig af te leveren zodat je 1 jaar "probleemloos" kan rijden, als hij
de auto voorziet van veel nieuwe onderdelen zodat je probleemloos 2 jaar kan overbruggen, dan ziet hij je 2 jaar
niet terug en dus geen omzet voor hem.
Dus zakelijk gezien heeft de verkoper het goed gedaan, persoonlijk gezien voelt het idd als een stukje misleiding,
en die Topgarantie is hier al vaker voorbij gekomen....is een echte Flopgarantie

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Genoemde onderdelen zijn NORMALE slijtage onderdelen.
Die onderdelen worden door GEEN ENKELE garantie gedekt, ook niet bij andere merken.
Let wel, een APK en een afleverings- of onderhoudsbeurt zijn slechts momentopnames.
Als alles op dat moment nog goed is en de verwachting is dat een onderdeel nog een beurt termijn meegaat zal dit ook niet vervangen worden.
Dat de riem niet vervangen is, is in dit geval de nalatigheid van de eigenaar.
Wanneer de vervangingstermijn binnen een paar maanden verloopt, dan is het vrij normaal dat de riem dan ook gelijk vervangen wordt.
Wanneer het nog een jaar duurt voor deze vervangen diet te worden, dan wordt dit ook niet gedaan.
Of de dealer moet de auto 2000 euro duurder verkopen dan dat nu het geval is geweest.
Maar dat doen ze ook niet want dan prijzen ze zichzelf uit de markt en verkopen ze geen wiel.
Antonio.
Die onderdelen worden door GEEN ENKELE garantie gedekt, ook niet bij andere merken.
Let wel, een APK en een afleverings- of onderhoudsbeurt zijn slechts momentopnames.
Als alles op dat moment nog goed is en de verwachting is dat een onderdeel nog een beurt termijn meegaat zal dit ook niet vervangen worden.
Dat de riem niet vervangen is, is in dit geval de nalatigheid van de eigenaar.
Wanneer de vervangingstermijn binnen een paar maanden verloopt, dan is het vrij normaal dat de riem dan ook gelijk vervangen wordt.
Wanneer het nog een jaar duurt voor deze vervangen diet te worden, dan wordt dit ook niet gedaan.
Of de dealer moet de auto 2000 euro duurder verkopen dan dat nu het geval is geweest.
Maar dat doen ze ook niet want dan prijzen ze zichzelf uit de markt en verkopen ze geen wiel.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-