distributieriem geknapt
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 mei 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: breda
distributieriem geknapt
Afgelopen week is de distributieriem gebroken van mijn Laguna uit 1999. Behoorlijk K*T. OP het moment van breken is rolde mijn auto uit voor een rood stoplicht. Het gebeurde dus bij lage snelheid, en waarschijnlijk met de koppeling ingetrapt. Zodra ik stil stond viel mijn motor uit, en kreeg ik deze niet meer gestart.
Weet iemand of de schade aan de kleppen mogelijk beperkter kan zijn bij zeer lage snelheid en met koppeling ingetrapt?
Weet iemand of de schade aan de kleppen mogelijk beperkter kan zijn bij zeer lage snelheid en met koppeling ingetrapt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ik weet het niet helemaal zeker, maar als ie stationair liep (met de koppeling ingetrapt) dan lijkt het mij dat er allicht minder schade zal zijn, dan als het gebeurt met +/- 4500 toeren (zoals ik zelf heb gehad, reed ongeveer 140 a 150 km/u toen er ineens geen druk meer in het gaspedaal zat...)
maar volgens mij betekent dat bij een Renault motor niet automatisch dat er dan nul schade zal zijn... helaas.
van snelheid is het niet afhankelijk volgens mij, knapt ie bij 65 km/u in de 5 (laag in de toeren) dan staat dat dacht ik wel gelijk aan als het op een gelijkwaardig aantal toeren gebeurt in z'n 3, met bijvoorbeeld 30 km/u.
maar in jouw geval kunnen er onmogelijk stukjes uit de zuiger zijn geslagen, zoals ik had

maar volgens mij betekent dat bij een Renault motor niet automatisch dat er dan nul schade zal zijn... helaas.
van snelheid is het niet afhankelijk volgens mij, knapt ie bij 65 km/u in de 5 (laag in de toeren) dan staat dat dacht ik wel gelijk aan als het op een gelijkwaardig aantal toeren gebeurt in z'n 3, met bijvoorbeeld 30 km/u.
maar in jouw geval kunnen er onmogelijk stukjes uit de zuiger zijn geslagen, zoals ik had


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
dat je wat kleppen krom hebt lijkt me wel ja...
welke motor ligt er in je laguna...?
welke motor ligt er in je laguna...?
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Het kan meevallen, en het kan tegenvallen
Heb ook al gehoord dat bij een geknapte riem de motor onbeschadigd was.
Ik denk dat het in je voordeel is dat je de koppeling ingetrapt had, en dat de motor stationair liep.
Maar verder blijft het afwachten.
Heb ook al gehoord dat bij een geknapte riem de motor onbeschadigd was.
Ik denk dat het in je voordeel is dat je de koppeling ingetrapt had, en dat de motor stationair liep.
Maar verder blijft het afwachten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Re: distributieriem geknapt
Mij werd overigens door de garage verteld dat ik de schade nog eens had verergerd doordat ik had geprobeerd de auto weer te starten.Johannes schreef:Zodra ik stil stond viel mijn motor uit, en kreeg ik deze niet meer gestart.
Weet niet of het klopt (die man van de Wegenwacht had wel het vermoeden dat er geen compressie meer was, dat het de distributie zou kunnen zijn, maar zal me toch niet voor niets opdracht hebben gegeven om nog eens proberen te starten

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
Ik heb het nog niet mee gemaakt,
bij alle geknapte riemen, waren er kleppen krom...
bij alle geknapte riemen, waren er kleppen krom...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 mei 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: breda
Heb ontzettend veel mazzel gehad, na het breken van de distributieriem. Geen schade aan de zuigers of kleppen. Reperatie bleef beperkt tot het vernieuwen van de distributieriem en vervangen van de spanrollen. De kleine 600 euro aan kosten vielen reuze mee na de gevreesde kosten van misschien wel 2000 euro.
Bedankt voor jullie reacties
Bedankt voor jullie reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
dan heb je echt geluk gehad ja,
ik heb het nog niet meegemaakt dat er helemaal gen schade aan de kop was...
nou ja beter toch...
ik heb het nog niet meegemaakt dat er helemaal gen schade aan de kop was...
nou ja beter toch...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht