Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb vandaag een originele radio voor mijn Clio gekocht. Dit model wel te verstaan:
Mijn Clio kwam origineel niet met een radio en dus ook zonder display. Nu heb ik van de sloop een display gehaald met de grijze en rode stekker. De grijze stekker is vervolgens opgedeeld in 2 delen. 1 stekker gaat de auto in (gedaan) en 1 kleine gele gaat de radio in. De tijd geeft het display netjes aan. Stuurbediening heb ik ook ingebouwd en de rode stekker daarvan in het display gedaan. In de radio plug ik dan de 2 ISO's in en de gele stekker vanaf het display.
De radio gaat dan netjes aan en de verlichting werkt ook. Op het display is echter niks te zien behalve de tijd. Als ik op een knopje op de radio druk komt er een soort gong uit het display. Hoe vaker ik op een knopje druk, hoe harder het geluid lijkt te worden. Ik heb toen geprobeerd de code maar in te voeren ondanks dat er op het display niks stond. Dit had geen effect..
Mis ik nu nog iets qua bedrading of zo? De radio is afkomstig uit een Clio RS uit 2001 (nog niet de facelift).
Het display, de rode stekker en de grijze stekker komen alle 3 uit 3 verschillende slopers.
Het geluid lijkt echt uit het display zelf te komen. Vond het zelf ook nogal vreemd maar ik zal het morgen nog eens goed beluisteren. Zal dan ook gelijk het typenummer erbij zoeken.
Het geluid komt inderdaad niet uit het display maar uit de tweeters.
Als ik met de stuurbediening de volume knoppen even ingedrukt houd, komt er hetzelfde geluid uit de tweeters als wanneer ik op knoppen op de radio druk. Bij volume + en - geeft hij 2 snelle piepjes.
Je hebt het verkeerde display. Deze is voor een RadioSat radio. Jij hebt er eentje voor een Tuner List nodig. Ziet er identiek uit, dus de stekkers kun je weer gebruiken. Nummer zal ik morgen nog even geven.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ja daar kwam ik ook al achter toen ik de radio erin probeerde te schuiven.
Maar goed net op de sloop gezocht naar een display. Heb er 1 uit een Mégane kunnen vinden met code 7700436307.
Deze werkt perfect! Heel erg bedankt!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
sinds een paar dagen heb ik een Kadjar 1.3 intens uit 2019. Ik wil graag de toerenteller in het display omdat deze auto zo stil is dat je niet altijd aan het geluid kan horen hoeveel toeren ie maakt. Het vreemde is dat tijdens de proefrit voor de...
Heb te koop een nieuw in doos een startbooster , huidige winkelprijs is € 69,99
Raar ding, geeft in % zijn vermogen aan en loopt langzaam af, maar start de auto prima
VFMFM 3000 A Starthulp powerbank, 12 V autostarthulp,...
Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb een twingo automaat uit 2008 , rijd en schakelt perfect. Alleen de stand van de versnellings is niet zichtbaar in het display. Dus je kan niet zien of de auto in zijn a of m staat of in zijn r. Ook is het cruise...
Hallo hebben onlangs accu moeten vervangen,opeens geen kik meer.
Nu doet zich het volgende probleem voor:
- radio ontvangst zeer beperkt...nog 1 zender