Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Verdorie, heb een vervelende deuk gereden in een NR (Niet Renault), nou ja, deuk, meer een soort kleine vouw.
Ik vond de omleiding al zo smal, maar bleek geen omleiding maar afzetting te zijn
Reed te dicht langs afzet paaltje, band ging over voetstuk, paaltje klapt met de scherpe kant zo in het metaal.
Resultaat : deuk en krassen
Nu ga ik wel langs een schadeherstelbedrijf, maar zoekende op internet kwam ik toch een paar bijzondere uitdeuk methodes tegen.
Iemand ervaring hiermee ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Die spuitbussen ken ik wel, kun je onder andere kopen bij electronica zaken.
Ze heten : "Dust Off 67" en zijn vrij prijzig ( € 11.75 zie ik op prijsje staan)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Wat je feitelijk doet is de plaat door en door verwarmen(daardoor zet deze uit) en dan alleen aan de buitenkant de boel snel afkoelen(die kant krimpt dan). Het best kan je hiervoor Koude spray gebuiken(o.a. Brezan).
Er zijn ook zuignapjes te koop, een ontstopper kan ook wel eens soelaas bieden bij wat flauwe deuken.
Is de deuk "scherp"dan lukt het niet.
SUC6
Tsja, wat is scherp, het leek mij nog wel terug te duwen.
Schadeherstelbedrijf wilde plamuren en spatscherm spuiten. Maar plamuur....heb het er niet zo op.
Op de video's zie je het koude in het midden spuiten, hoewel op één video ze wel een cirkel maken van eerst buiten en dan naar binnen toe.
Maar met je uitleg snap ik nu een beetje de theorie erachter.
Aangezien mijn deuk eerder langwerpig dan rond is, durf ik het niet goed te proberen.
Wat kan er nu gebeuren?
Als je het TE heet stookt verbrand de lak, maar flink warm kan geen kwaad en bij een langwerpige deuk in het diepste deel vd deuk spuiten heen en weer.
SUC6
Oorstaafje gaat niet werken.
Je dient het ruim te spuiten, de bedoeling is dat de buitenzijde van de plaat krimpt en omdat de hele plaat heet is en snel afkoelt, moet het snel en over het gehele oppervlak van de deuk gebeuren.
SUC6
Je moet even durven
Bij mij heeft het niet gewerkt. Bij de Action kan je voor 3 euro een luchtspuitje halen. Maar mij is het niet gelukt. Ik laat het wel op een normale manier uitdeuken
Ik gebruik de Koude spray ofwel "Crackspray" deze wordt -40. Het is allemaal een kwestie van snelheid nadat je de deuk hebt heet gemaakt.
Gebruik het ook om nauw passende lagers/bussen in te persen, ook vastzittende moeren krijg je er mee los.
SUC6
je moet met die temperatuur verschillen wel uitkijken dat de lak niet scheurt.
werk zelf in een schadebedrijf en het beste kan je het laten restylen of plamuren en spuiten
ben niet zo weg van zulke middeltjes kan op dn duur je lak aantasten.
WillemS schreef:Ik gebruik de Koude spray ofwel "Crackspray" deze wordt -40. Het is allemaal een kwestie van snelheid nadat je de deuk hebt heet gemaakt.
Gebruik het ook om nauw passende lagers/bussen in te persen, ook vastzittende moeren krijg je er mee los.
SUC6
88weighed schreef:Heb het vanmiddag eens geprobeerd op een deukje op de wielkast achter (kunststof). Helaas geen resultaat.
Op kunststof werkt het niet, deze wordt er zacht van en dan met een doek (prop) vanbinnen uitduwen.
SUC6
De truuk met metaal is dat je de plaat heet maakt en dan de buitenkant snel afkoelt waardoor deze iets krimpt, daardoor springt de deuk eruit.
Vroeger en wellcht nu ook nog deed men dat met een speciale lasvlam(in de vorm van een douchekop) en een spons, maar dan moest je de boel plamuren en spuiten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Is er een mogelijkheid om Google te verwijderen uit de Renaults? Hoe minder afhankelijk van Alfabet, Meta en al die andere onbetrouwbare Yanks hoe beter. :x
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om mijn roetfilter door iemand te laten verwijden zonder de software aan te passen?
NB. ik rij een megane 1.5 uit 2012
Hallo, sinds kort de trotse eigenaar van een Megane R.S. PlugIn hybride. Een 2ehands voertuig uit België van 2021. Nu zag ik dat de vorige eigenaar z'n huis en werkadres (in België) erin heeft gezet onder thuis en werk. Ik heb alles afgestruind in...
Wie kan mij vertellen hoe je het kofferbak slot demonteert van een renault megane 2 cabrio,
Ik zie wel 2 bouten aan de binnen kant in de kofferbak, maar dan is hij nog steeds niet los.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Graag een reactie.
M.v.gr Eddie
Ik wil achteruitrij sensoren plaatsen in de achterbumper van mijn renault twingo bj 2009.
Hoe kan ik deze bumper demonteren maw hoeveel bevestigingspunten zijn er en waar zitten ze?
Alvast bedankt