Coiner schreef:Dag allemaal. Ik ben nieuw op het forum en heb al wat interessante dingen gezien op het forum. Ik ben sinds een week of 3 in het bezit van een Renaul Scenic IV 1.6D EDC Bose. Hiervoor ongeveer 1,5 jaar in een Megane ph3 GT-line gereden. De Scenic bevalt erg goed! vooral de automaat is heerlijk rijden!
Onderstaand bericht zag ik voorbij komen en hier was ik ook al over aan het nadenken. Iemand hier al ervaring mee?
hendrik s schreef:Ik zou graag mijn voor mistlampen vervangen door LED. De lampen gaan namelijk aan als bochten verlichting en bij het achteruit rijden en een ander kleur geven dan de LED koplampen. Nu staat er in het boekje H11 of H16 afhankelijk van het type wagen. Welke zouden er inzitten? H11 is 55W en H16 19W iemand ervaring hiermee
Ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand al geprobeerd? Heb mijn GS nig geen week, maar erger me nu al aan die lelijke gele lampen. Het is me ook een raadsel waarom ik die bochtenverlichting sowieso niet uit kan zetten, voor mij hoeven ze niet aan...
Ook nog wat vragen:
1) een vraag over de verwarming. Ik krijg hem moeilijk warm gestookt. Heb de verwarming op HI staan en dan zelfs is het nog ‘koud’ in de auto. Airco worst wel warm, maar niet voldoende. Overigens krijg ik de luchtstroom naar de zitplaatsen achter via de rooster tussen voordeur en achterdeur helemaal niet warm. Iemand dit ook of suggesties?
2) een vraag over de bluetooth. Waarom springt de audio standaard naar de radiofunctie ipv bluetooth als ik die aan had staan toen ik de auto afzette. Telkens moet ik via dat audiopookje de bron weer kiezen, heel irritant.
3) de navigatiewaarschuwingen doen het alleen als de navi stem aan staat, kan dat ook anders?
4) is er een manier om via het stuur naar het basisscherm van het audiosysteem (de ipad) te gaan? Bijvoorbeeld soor de OK knop in te drukken. Het valt me op dat je steeds op dat kleine knopje op het scherm moet tikken om terug te gaan naar het startscherm, niet echt veilig naar mijn idee. Ook de vraag wat je uberhaupt met dat OK knopje kan behalve resetten van de tellers.
5) waarom lijken er 2 adresboeken te bestaan? 1 van telefoon en 1 van navigatie? Of zie ik dat verkeerd?
6) klopt het dat versie 2016-12 de laatste europakaart is? Die is dus al een jaar oud en er staan geen updates klaar in de rlink store.
7) ook ik heb ‘last’ van ronddartelende druppels in de hoek van het raam, hoe is dat opgelost met rain-x?

de bestuurdersportier trilt als er een beetje bass aanstaat, precies tov het oor, best vervelend dus, nog meer mensen die dit hebben, of zit het deurpaneel gewoon niet goed vast?
Tot zover...verder wel echt een heerlijke en schitterende auto!
Thanx!