Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Oplossing is koplamp vervangen.
Wat je al wel kan doen voordat hij naar de APK gaat om de lampjes aan de achterkant eruit te halen en de gaten open te laten en dan de voorkant in de zon te zetten. Hierdoor kan het vocht weg en als het dan weg is zal de APK goed gekeurd worden.
Om de koplamp te vervangen zal de voorbumper verwijderd moeten worden.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Ik heb genoeg koplampen beoordeeld in de bijna 30 jaar als keurmeester werkzaam te zijn. En ook zat koplampen beoordeeld waarin vocht aanwezig was. En er was er niet 1 die aan het lichtbeeld maar voornamelijk lichtopbrengst voldeed. Daarbij heb ik het eens gevraagd bij een steekproef en die vertelden mij ook dat het afkeur is omdat het als een beschadiging word gezien. Nu ben ik ook weer niet zo'n keurmeester die gelijk een afkeurrapport gaat schrijven. Daarom schreef ik er ook al bij om voor de keuring het vocht te laten opdrogen door de kappen en lampen te verwijderen hierdoor kan het vocht weg.
Dat jij het anders ziet (volgens mij ben je ook APK keurmeester) kan uiteraard. Dat zijn nu die punten waarop keurmeesters kunnen verschillen van elkaar en dit soort punten tot een discussie kunnen komen. Daarom vind ik de APK regelgeving nog steeds niet duidelijk er blijven teveel grijze gebieden bestaan. Maar verder ieder zijn mening.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Eh. volgens mij bedoelt mechanic dat hij niet meer APK keurmeester is omdat hij zijn APK-bevoegdheid niet meer heeft.
Niet dat zijn auto geen APK meer heeft...
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
adinsx schreef:Eh. volgens mij bedoelt mechanic dat hij niet meer APK keurmeester is omdat hij zijn APK-bevoegdheid niet meer heeft.
Niet dat zijn auto geen APK meer heeft...
Als ik het klepje los haal van waar je de lamp kan verwisselen dan verdwijnt de condens.
Dus dat doe ik maar voor de APK, en verder even kijken of het vervangen zelf lukt, want een nieuwe kost €80; excl verzendkosten, maar dan moet ik wel zeker weten dat we zelf de bumper los kunnen halen. Bovenkant en wielkast ging prima, onderkant niet echt naar gekeken om los te krijgen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut