We proberen hemel en aarde te bewegen om deze auto door de APK te krijgen -na ruim 1000 euro gespendeerd te hebben- is deze auto hélemaal goed, behalve... de Co waarde. Wát we ook doen: niets helpt en eerlijk gezegd zijn we nu ten einde raad, wanhopig zelfs.
Inmiddels zit er een nieuwe katalysator onder, zijn de bougies vervangen, de lambdasonde is gecontroleerd (bleek in orde), de injectoren gecleand, het luchtfilter nagekeken (bleek goed), nieuwe einddemper, de hele uitlaat losgemaakt en opnieuw gemonteerd en er is niets dat helpt.
Co waarde is goed bij stationair, maar bij toeren gemiddeld 0,47%. Maximaal toegestaan is 0,39% dus na alle ellende die we inmiddels hebben gehad is dit wel een héle zure appel waar we doorheen moeten, die paar tienden van procentjes...
Zijn er misschien kunstgrepen die wij kunnen toepassen? Ik hoorde dat het lostrekken van een vacuümslangetje zou helpen, maar welk slangetje is dat dan? Zijn er misschien andere truukjes? Zo hoorde ik bijvoorbeeld dat de auto in de noodloop zetten ook zou helpen, maar ik weet niet hoe je dat moet doen.
Is er misschien een keurmeester die zegt: "kom maar om 2 minuten voor 5 dan duw ik 'm er even doorheen?"

Hulp is héél erg welkom want we zijn werkelijk ten einde raad! Alvast bedankt!!!