Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ben in het bezit van een Renault Megane dCi 1.5 2006 en een Clip uitleesmodule met recente software daarbij. Nu heb ik een storing DF1070 waardoor ik mijn airco niet kan inschakelen. Via de computer analyse kom ik netje via '120 Injection' bij de fout DF1070 (en nog een andere fout hiernaast). Op het moment dat ik aanklik 'erase faults' en ik even het advies om de motor uit te zetten negeer krijg ik netjes de melding dat ik het advies om de motor uit te zetten niet heb gevolgd op het moment dat ik 'validate' klik ('execution conditions unsaticfactory')
Clip screen 5.jpg
Nu doe ik alles weer overnieuw en schakel ik wel de motor uit op moment dat ik 'erase faults' wil valideren. Echter als ik dit doe verlies ik gelijk verbinding met '120 injection' sub en kan ik dus niet meer resetten (Communications lost with computer).
Clip screen 6.jpg
Dit komt overeen met de constatering dat als ik de computer test uitvoer wanneer het contact is ingeschakeld, maar de motor niet, dan 120 niet wordt gevonden.
Clip screen 7.jpg
Kortom, ik loop in cirkeltjes, maar krijg hem niet gereset. Wie weet raad?
Dank, Andre
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Megane II 1.5dCi K9K-732 106pk 2006 (345.000 km)
Je moet de wagen in geforceerd contact zetten door :
kaart in lezer , in versnelling , een op de startknop drukken tot grendel kolom uitschakeld (geen druk op rem of koppelingspedaal)
Dan uitlezen en wissen van de storingen .
Dit lukt bij mij toch altijd.
Mvg Kurt
He Kurt, bedankt voor de snelle reactie. Ik was vergeten dat je de auto kon 'ontgrendelen' voor uitlezing door langduring de start button in te drukken. Zojuist codes ingelezen en gewist. De airco werkt weer
Groet, Andre
Renault Megane II 1.5dCi K9K-732 106pk 2006 (345.000 km)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik rij een Espace V (1.6 benzine 200pk bj 2017), afgelopen zomer had de koelventilator het begeven. Heb deze inmiddels vervangen, alleen valt het mij nu op dat tijdens het gebruiken van de AC de koelventilator niet direct...
Google wordt geïstalleerd op jouw Renault R6 E-Tech.
Deze diensten mag je 5 jaar gratis gebruiken. Maar wat gebeurt er na 5 jaar?
Ik heb deze vraag aan Renault Dacia gesteld en tot mijn stomme verbazing kreeg ik het antwoord dat dit nog niet bekend...
Weet iemand hoe Renault het gebruik van profielen heeft bedoeld? Mijn vrouw en ik rijden in elkaars auto's, en we hebben afwijkende wensen tav vooral lane assist. Ik kan prima 2 profielen aanmaken, maar moet ik dan iedere keer handmatig mijn profiel...
Wie weet welke hardware en software ik nodig heb om settings in te kunnen stellen in mijn Laguna Coupe ? Hij is van 2009, ik overweeg een 2013 te kopen hierna. Maar ik zie zoveel verschillende discussies en opties, wat is nu precies goed ???...
Goedendag,
Mijn schoonmoeder heeft een Renault Scenic 2 die nu ineens vaak met een dode accu staat, lampen gaan het spontaan doen, en als ik de auto start (hulpkabels) komen de gekste meldingen op het display, parkeerrem controleren, emissie...
Batterijvraag: Renault Master 3, 2016, 2.3dci, 125kW/170pk
Is het nodig om het BMS te resetten na het vervangen van de batterij?
Vorige batterij was efb, nieuwe is agm. Na vervangen geen foutmeldingen.
Indien het nodig is om een reset te doen, welke...