Clio 3 achterklep / deur gaat niet meer open
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 22 apr 2023 20:56
- Actief als: particulier
Clio 3 achterklep / deur gaat niet meer open
betreft een clio 3 van 2007. het kofferdeksel wil maar niet open , ik hoor wel de klik van de schakelaar als ik daar op druk en daar blijft het bij.nou ja.... 2-3 keer lukt het dan op 100 pogingen !! niet te doen dus .
wie weet raad
wie weet raad
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: Clio 3 achterklep / deur gaat niet meer open
Als je hem open hebt , de boel controleren op draadbreuk , signalen , slechte verbindingen , meten is weten.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Schakelaars gaan wel vaak kapot,door vocht en of gescheurd rubber van de drukknop. Inderdaad even meten.
Is de klep van binnenuit niet te openen door met een schroevendraaier het pinnetje te bedienen.
Is de klep van binnenuit niet te openen door met een schroevendraaier het pinnetje te bedienen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Al bedankt voor de info ...misschien komen er nog meer tips.
Het is de Clio van mijn dochter , zondag komt ze terug op bezoek bij ons ...en dan probeer ik éérst op welke manier ik de koffer kan open krijgen ..langs de binnenkant dan zeker ? weet natuurlijk nog niet op welke manier ...een hendeltje zal ik waarschijnlijk wel niet vinden ....alle tips welkom natuurlijk.
Het is de Clio van mijn dochter , zondag komt ze terug op bezoek bij ons ...en dan probeer ik éérst op welke manier ik de koffer kan open krijgen ..langs de binnenkant dan zeker ? weet natuurlijk nog niet op welke manier ...een hendeltje zal ik waarschijnlijk wel niet vinden ....alle tips welkom natuurlijk.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Goede Middag,
Het probleem is opgelost , het was de schakelaar zelf die het niet meer deed , oorzaak inderdaad vocht , vocht dat waarschijnlijk toch binnenkomt door het deksel maar OOK door de rubber bescherming ( minimaal scheurtje in rubber ) ...contacten waren echt ge-oxydeerd !! heb nu in de schakelaar houder een micro switch gesoldeerd en het werkt prima.Kon langs de binnenkant in de koffer aan het pinnetje om de koffer te openen .
grt,
François
Het probleem is opgelost , het was de schakelaar zelf die het niet meer deed , oorzaak inderdaad vocht , vocht dat waarschijnlijk toch binnenkomt door het deksel maar OOK door de rubber bescherming ( minimaal scheurtje in rubber ) ...contacten waren echt ge-oxydeerd !! heb nu in de schakelaar houder een micro switch gesoldeerd en het werkt prima.Kon langs de binnenkant in de koffer aan het pinnetje om de koffer te openen .
grt,
François
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Top dat het opgelost is.
Zijn de afwateringen in de klep 'open'?
Dicht de stekkerverbinding goed af..
Zijn de afwateringen in de klep 'open'?
Dicht de stekkerverbinding goed af..
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hallo Mechanic,
Wat bedoel je met de afwateringen in de klep ?
de stekkerverbinding zag er goed uit ...de pennetjes die in de contra connector passen , mooi messing ( koper kleur ) heb er wel wat WD40 ingespoten ...wat ik misschien ook nog zou kunnen doen is er krimpkous over doen .
Zoals vermeld , er zit nu een micro switch in gesoldeerd , het contact hendeltje van deze switch zit zo'n 2 mm onder de rubber afdichting .Ik denk dat de micro switch het zelfs misschien beter gaat doen dan de originele ...omdat in feite bij de originele switch de contactjes praktisch open en bloot zitten in de behuizing . Enfin , we gaan afwachten wat de tijd brengt .Indien terug problemen dat zal ik bij Renault een originele moeten bestellen .
dank voor je reactie
Wat bedoel je met de afwateringen in de klep ?
de stekkerverbinding zag er goed uit ...de pennetjes die in de contra connector passen , mooi messing ( koper kleur ) heb er wel wat WD40 ingespoten ...wat ik misschien ook nog zou kunnen doen is er krimpkous over doen .
Zoals vermeld , er zit nu een micro switch in gesoldeerd , het contact hendeltje van deze switch zit zo'n 2 mm onder de rubber afdichting .Ik denk dat de micro switch het zelfs misschien beter gaat doen dan de originele ...omdat in feite bij de originele switch de contactjes praktisch open en bloot zitten in de behuizing . Enfin , we gaan afwachten wat de tijd brengt .Indien terug problemen dat zal ik bij Renault een originele moeten bestellen .
dank voor je reactie
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in