Climat control werkt niet meer!? Scenic 2002 1.6 16v.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Climat control werkt niet meer!? Scenic 2002 1.6 16v.
Mijn climat control lijkt te werken doordat de leds en display gewoon functioneren echter er gebeurd niets. Ook de ventilator doet het niet. De ventilator is gecontroleerd en technisch in orde. Het uitlezen bij de Renault garage heeft tot niets geleid. Kon niet uitgelezen worden?! Ik heb overigens 3 weken geleden met een lege accu gestaan. Ik heb de motor gestard door even een auto ernaast te zetten en de accu parallel te schakelen. Sindsdien heb ik dit probleem. Is er iemand die me kan vertellen wat hier aan de hand is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
climat control
Blijkbaar is er een stuk "verdwenen" uit de software van je boordcomputer .
Bij deze auto's was het zelfs mogelijk dat na een firmware upgrade (met officiële Renault software) dat je airco "verdwenen " was . Misschie moet je vragen aan je dealer om je ecu opnieuw te laden met de originele software voor je auto.....
Bij deze auto's was het zelfs mogelijk dat na een firmware upgrade (met officiële Renault software) dat je airco "verdwenen " was . Misschie moet je vragen aan je dealer om je ecu opnieuw te laden met de originele software voor je auto.....
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
- Actief als: particulier
het schijnt dat het overstarten bij de nieuwere auto's steeds gevoeliger wordt.
als je vanaf een andere auto overstart, is er neits aan de hand.
echter, als je beide auto's met draaiende motor de accu los haalt, dan schijnt de dynamo welke beide accu's voedt, een piek te geven en daardoor de (airco) computer om zeep helpt.
blijkbaar is dat nied goed beveiligd.
wat je zou moeten doen is beide auto's uitschakelen, dan de accu's los koppelen en daarna beide auto's weer starten...
heb ik van horen zeggen hoor. ik ben geen auto monteur, alleen een nieuwsgierge rijder....
mss dat iemand dit verhaal kan bevestigen...?
als je vanaf een andere auto overstart, is er neits aan de hand.
echter, als je beide auto's met draaiende motor de accu los haalt, dan schijnt de dynamo welke beide accu's voedt, een piek te geven en daardoor de (airco) computer om zeep helpt.
blijkbaar is dat nied goed beveiligd.
wat je zou moeten doen is beide auto's uitschakelen, dan de accu's los koppelen en daarna beide auto's weer starten...
heb ik van horen zeggen hoor. ik ben geen auto monteur, alleen een nieuwsgierge rijder....
mss dat iemand dit verhaal kan bevestigen...?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-