Chrome handgrepen ......
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 13
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Chrome handgrepen ......
Weet iemand of er losse chrome handgrepen (overzetkapjes) te krijgen zijn voor op de Espace IV? Ik zag gisteren een Espace IV rijden uit 2003 waarvan de eigenaar een aantal dingen had aangepast, waaronder chrome handgrepen. Nu weet ik alleen niet of dit originele handgrepen waren of dat het zgn. overzetkapjes waren, maar het zag in ieder geval schitterend uit. Ik weet in ieder geval wel dat ze ook origineel te krijgen zijn, volgens mij hebben de vrij recente modellen (bij een bepaalde uitvoering) deze standaard.
Ik ben al op diverse carstyling-sites aan het kijken, maar tot op dit moment nog geen resultaat.....
Iemand sugesties?
Ik ben al op diverse carstyling-sites aan het kijken, maar tot op dit moment nog geen resultaat.....
Iemand sugesties?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
Hier even een foto van wat mijn uiteindelijke bedoeling is.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik heb maar eens even contact opgenomen met de Renault-dealer..... blijkt dat het complete setjes zijn (per deur) welk dus ook per deur € 66,50 kosten
Dat is me dus teveel van het goede. Nu maar eens kijken of er toch overzetkapjes voor te krijgen zijn......
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dat is me dus teveel van het goede. Nu maar eens kijken of er toch overzetkapjes voor te krijgen zijn......
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
Die zijn er niet. Je kan er ook voor kiezen ze los te maken, en te laten spuiten. ( zilver/chroom)
Je krijgt ze er heel makkelijk uit. In je deur zit een rubber afdichtdopje, deze eruit halen en met een haakje het plastic borglipje naar je toe trekken. Stelt echt niks voor. Als ze weer terug moeten niet vergeten de borglip weer terug te duwen.
Je krijgt ze er heel makkelijk uit. In je deur zit een rubber afdichtdopje, deze eruit halen en met een haakje het plastic borglipje naar je toe trekken. Stelt echt niks voor. Als ze weer terug moeten niet vergeten de borglip weer terug te duwen.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik neem aan dat ik dan het binnenpaneel van de deuren moet demonteren?mechanic schreef:Je krijgt ze er heel makkelijk uit. In je deur zit een rubber afdichtdopje, deze eruit halen en met een haakje het plastic borglipje naar je toe trekken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
nee. als je de deur open maakt, zie je t.h.v. de rubber afdichtstrip aan de zijkant van de deur, en zwart rond afdichtrubbertje. als je die losneemt, kun je met een haak zo de handgreep ontgrendelen en het sierstuk was naast de handgreep zelf zit eruit halen. hierna kun je gewoon de handgreep eruit halen.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Oke, super bedankt. Zal binnenkort eens kijken of ik ze los krijg c.q. eens informeren bij een spuiter wat de mogelijkheden zijn.....
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jul 2022 14:55
Hoi,
Er zit hier in Duitsland een bedrijf die chrome overzetkapjes voor de handgreep kan leveren voor 80,-Euro.
Misschien is dit wat je zoekt?
Wil ze zelf ook gaan aanschaffen.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Er zit hier in Duitsland een bedrijf die chrome overzetkapjes voor de handgreep kan leveren voor 80,-Euro.
Misschien is dit wat je zoekt?
Wil ze zelf ook gaan aanschaffen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hide post links |
-
Topic author - lid
Dat klinkt goed
Heb je mogelijk een link van het bedrijf (evt. via PM) ?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
@ mechanic
Bij de Escpace zit er ken borghaakje maar een torx 25 die je los moet draaien en dan naar binnen moet duwen.
Bij de Escpace zit er ken borghaakje maar een torx 25 die je los moet draaien en dan naar binnen moet duwen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Kijk hier even....:
http://cgi.benl.ebay.be/Renault-Laguna- ... 3cabdd0e1d
http://cgi.benl.ebay.be/Renault-Laguna- ... 3cabdd0e1d
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
Iemand van het LAguna forum had dit soort kapjes erop gezet en vond het achteraf er vrij goedkoop uitzien.
Je kan blijven zien dat ze geplakt zitten
Je kan blijven zien dat ze geplakt zitten
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ja, dat kan ik me voorstellen. Beste is originele klinken kopen maar da's duur he...
Als je de foto ziet ziet het er nochthans heel mooi uit.... maar is een foto he
Als je de foto ziet ziet het er nochthans heel mooi uit.... maar is een foto he
Hide post links |
-
- lid
Die handgrepen op de foto zijn echt spiegel chroom.
En de originele zijn mat chrome.
De beste keuze is om ze te (laten) spuiten.
En de originele zijn mat chrome.
De beste keuze is om ze te (laten) spuiten.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Te laten spuiten in chrome...??
Ik heb hier al eens naar geinformeerd, maar blijkt ontzettend duur te zijn. Schijnt niet zo maar een verfje te zijn wat ze er dan op moeten spuiten...
Is eens bij een autoprogramma iemand geweest die hem helemaal chrome had laten spuiten. De vraag was toen of hij de auto door de keuring van het RDW kreeg, de auto spiegelde aan alle kanten!
Ik heb wel al eens nagedacht om er een soort van " folie" overheen te laten trekken.
Ik weet wel dat de vorige Bentley van Gordon eerst zwart was en voorzien werd van een soort van " folie" waardoor hij ineens wit was.....
De prijs hiervan weet ik echter (nog) niet. Ik heb het bedrijf zojuist een mailtje gestuurd, zodra ik een reactie heb ontvangen laat ik het jullie weten....
Edit: hier een link naar een aantal van hun projecten -->
http://www.blikopsign.nl/carwrapping
Ik heb hier al eens naar geinformeerd, maar blijkt ontzettend duur te zijn. Schijnt niet zo maar een verfje te zijn wat ze er dan op moeten spuiten...
Is eens bij een autoprogramma iemand geweest die hem helemaal chrome had laten spuiten. De vraag was toen of hij de auto door de keuring van het RDW kreeg, de auto spiegelde aan alle kanten!
Ik heb wel al eens nagedacht om er een soort van " folie" overheen te laten trekken.
Ik weet wel dat de vorige Bentley van Gordon eerst zwart was en voorzien werd van een soort van " folie" waardoor hij ineens wit was.....
De prijs hiervan weet ik echter (nog) niet. Ik heb het bedrijf zojuist een mailtje gestuurd, zodra ik een reactie heb ontvangen laat ik het jullie weten....
Edit: hier een link naar een aantal van hun projecten -->
http://www.blikopsign.nl/carwrapping
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
folie
de folie die ze gebruiken is eigenlijk de folie die reclame jongens gebruiken om met een plotter (computersnijmachine) vormen en letters te snijden om op auto's en reclameborden te plakken.
bij het autoprogramma wheeler dealers op discovery hebben ze een keer een vw busje beplakt.
het chroom spuiten waar je het over hebt is gedaan in het programma de grote beurt.
op het moment van spuiten wisten ze nog niet of het van de wegenverkeerswet mocht maar aan het eind van het programma werd er verteld dat het wel mocht en de auto volledig spiegelend de weg op mocht.
lijkt me overigens geen pretje om als tegenligger of voorganger tegen te komen als het zonnetje erop staat.
er zijn setjes te koop waarmee je verschillende decors op plastic kan overbrengen o.a. carbon-look.
misschien is dit er ook voor chroom. met deze techniek komt het decor in een bad te drijven waar je het onderdeel waar je het op wil hebben doorheen word gehaald (geschept), na drogen zit het decor volledig vast op het onderdeel,
voordeel van deze techniek is dat het decor de vorm van het onderdeel volledig volgt.
bij het autoprogramma wheeler dealers op discovery hebben ze een keer een vw busje beplakt.
het chroom spuiten waar je het over hebt is gedaan in het programma de grote beurt.
op het moment van spuiten wisten ze nog niet of het van de wegenverkeerswet mocht maar aan het eind van het programma werd er verteld dat het wel mocht en de auto volledig spiegelend de weg op mocht.
lijkt me overigens geen pretje om als tegenligger of voorganger tegen te komen als het zonnetje erop staat.
er zijn setjes te koop waarmee je verschillende decors op plastic kan overbrengen o.a. carbon-look.
misschien is dit er ook voor chroom. met deze techniek komt het decor in een bad te drijven waar je het onderdeel waar je het op wil hebben doorheen word gehaald (geschept), na drogen zit het decor volledig vast op het onderdeel,
voordeel van deze techniek is dat het decor de vorm van het onderdeel volledig volgt.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Vandaag een korte reactie ontvangen van het bedrijf (Blik op Sign): Dit is helaas niet mogelijk.
Mmm raar, een hele auto kan wel maar een onderdeel daarvan niet.....
Mmm raar, een hele auto kan wel maar een onderdeel daarvan niet.....
Hide post links |
-
- lid
Het kan wel.
Maar zullen er geen zin in hebben.
Even op het spuiten terug te komen.
Er zijn 2 optie.
1 - Ze kunnen gespoten worden in de kleur MAT chrome.
Dat bestaat gewoon in spuitbus.
2 - In een zilvere kleur spuiten met een matte blanke lak er overheen.
Heb ik al vaker gedaan.
Maar zullen er geen zin in hebben.
Even op het spuiten terug te komen.
Er zijn 2 optie.
1 - Ze kunnen gespoten worden in de kleur MAT chrome.
Dat bestaat gewoon in spuitbus.
2 - In een zilvere kleur spuiten met een matte blanke lak er overheen.
Heb ik al vaker gedaan.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Wesley, jij schreef enige tijd geleden:
Zou jij mogelijk aan kunnen geven hoe ik de handgrepen van de achterdeur los krijg? (of mogelijk iemand die het programma Dialogys heeft die me mogelijk met wat afbeeldingen uit de droom kan helpen??)
Ik ben in ieder geval over stag gegaan, heb mezelf eens lief aangekeken in de spiegel en heb de chrome handgrepen toch besteld bij de plaatselijke Renaultdealer
![Afbeelding](https://renaultforum.nl/forum/images/ext/5b26ad0ff73260d6ff85e4e5bbed1946)
![Afbeelding](https://renaultforum.nl/forum/images/ext/05945bca137891b2a3c8c801b0976ef0)
Ik heb een foto gemaakt van de linker voordeur en linker achterdeur. Bij de voordeur zie ik inderdaad een dopje zitten, echter bij de achterdeur niet.....wesley015 schreef: Bij de Escpace zit er ken borghaakje maar een torx 25 die je los moet draaien en dan naar binnen moet duwen.
Zou jij mogelijk aan kunnen geven hoe ik de handgrepen van de achterdeur los krijg? (of mogelijk iemand die het programma Dialogys heeft die me mogelijk met wat afbeeldingen uit de droom kan helpen??)
Ik ben in ieder geval over stag gegaan, heb mezelf eens lief aangekeken in de spiegel en heb de chrome handgrepen toch besteld bij de plaatselijke Renaultdealer
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hide post links |
-
- Global Moderator
Dan had ik tegen hun gezegd: ik wil ze wel bestellen, maar zetten jullie ze er voor die prijs dan maar op.
Zo'n monteur doet dat in .... min, jij bent er vele malen langer mee bezig
Zo'n monteur doet dat in .... min, jij bent er vele malen langer mee bezig
Hide post links |
-
Topic author - lid
Daar trapte men helaas niet in.... Dus gezien de prijs die men tegenwoordig vraagt wil ik het zelf wel proberen.....
Hide post links |
-
- Global Moderator
Altijd proberen ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Heb even voor je in Dialogys gekeken en de torx zit op dezelfde plaats al bij de voorportieren. Heb het vermoeden dat je die achter de rubbers kunt vinden. Kan in Dialogys niets vreemds zien.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ah kee, bedankt fgrooten
Ik las dat Wesley schreef dat je dan de torx 25 los moet draaien en naar binnen moet duwen.... maaruh..... als de thorx eenmaal binnen zit krijg ik hem natuurlijk nooit meer naar buiten om de nieuwe handgrepen vast te zetten (en zeker niet door die kleine opening) Of denk ik nu te moeilijk??
Ik las dat Wesley schreef dat je dan de torx 25 los moet draaien en naar binnen moet duwen.... maaruh..... als de thorx eenmaal binnen zit krijg ik hem natuurlijk nooit meer naar buiten om de nieuwe handgrepen vast te zetten (en zeker niet door die kleine opening) Of denk ik nu te moeilijk??
Hide post links |
-
- lid
Sorry voor de late reactie.
Was een weekje naar de warmere zon.
De torx die je los draait zit niet in de handgreep.
Maar die doet een U beugel bewegen.
Als je hem vast draait dan word de beugel aangetrokken waardoor de handgreep vast komt te zitten.
En bij de achter portier zit die idd achter het rubber.
Was een weekje naar de warmere zon.
De torx die je los draait zit niet in de handgreep.
Maar die doet een U beugel bewegen.
Als je hem vast draait dan word de beugel aangetrokken waardoor de handgreep vast komt te zitten.
En bij de achter portier zit die idd achter het rubber.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Bedankt voor de perfecte uitleg ! Ik ga het gelijk maandag proberen
Enne... als het gelukt is, foto's volgen![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Enne... als het gelukt is, foto's volgen
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hide post links |
-
Topic author - lid
En hier dan foto's van mijn nieuwe velgen en handgrepen.
Was (na de uitleg van Wesley015) echt super eenvoudig! Enige probleem was even het stangetje van het "mijn-afstandsbediening-werkt-niet-meer-slot" aan de bestuurderszijde. Daarvoor heb ik even de binnenbekleding los moeten maken omdat het stangetje niet recht loopt maar iets omlaag.
Per deur ongeveer 5 min bezig geweest (bestuurdersportier ong 15 min ivm het slot).
En, al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn
Ben blij dat ik het toch heb gedaan!
![Afbeelding](https://renaultforum.nl/forum/images/ext/f5b0277570d55bfafa54647078c50d14)
![Afbeelding](https://renaultforum.nl/forum/images/ext/3703f6a66724cf66d42e1d1f119e91ff)
Was (na de uitleg van Wesley015) echt super eenvoudig! Enige probleem was even het stangetje van het "mijn-afstandsbediening-werkt-niet-meer-slot" aan de bestuurderszijde. Daarvoor heb ik even de binnenbekleding los moeten maken omdat het stangetje niet recht loopt maar iets omlaag.
Per deur ongeveer 5 min bezig geweest (bestuurdersportier ong 15 min ivm het slot).
En, al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
supermooie combinatie zo, met die mooie velgen, chrome handgrepen en donkere ruiten.
Mag je trots op zijn!
Mag je trots op zijn!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid