De carterstop heeft een vierkante opening. Ik had een simpele sleutel er voor gekocht in Frankrijk, maar die was zo zacht dat die nu afgeronde hoeken heeft.
Bij Brezan konden ze mij niet helpen aan een goed stuk gereedschap hiervoor. Ze kwamen met het idee om een 1/4" verlengstuk er in te stoppen. Pas dit en is dit de geëigende methode?
De carterstop zit nogal vast en aangezien het allemaal aluminium is als ik het goed heb (1.5 dci) en ik ben bang om de schroefdraad te slopen, dus ik wil absoluut goed passend gereedschap gebruiken.
Dop 17 of 19 welke ik bij mijn golf 2 nodig had voor de carterstop was toch wat handiger dan dit rare ding wat Renault gebruikt.
carterstop
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De Brezan heeft deze sleutel gewoon in het rek liggen!!!!!!
Is een standaard Renault carterstopsleutel.
Kost iets van € 9.00.
Anders past de as van een deurklink precies in het gat!
Is exact de juiste maat.
Een aandrijfvierkant erin slaan zou ik niet doen.
Je kan er je stop blijvend mee slopen, je carterpan mee vernielen of, als het afbreekt, krijg je je stop nooit meer open en moet je een nieuwe carterpan monteren.
Je kan de motor van tevoren een tijdje laten lopen zodat het carter en de stop wat warmer zijn, dit kan soms helpen.
Ook is de olie dan warmer en loopt deze makkelijker uit de motor waardoor er ook meer vuil uit het carter verdwijnt.
Antonio.
Is een standaard Renault carterstopsleutel.
Kost iets van € 9.00.
Anders past de as van een deurklink precies in het gat!
Is exact de juiste maat.
Een aandrijfvierkant erin slaan zou ik niet doen.
Je kan er je stop blijvend mee slopen, je carterpan mee vernielen of, als het afbreekt, krijg je je stop nooit meer open en moet je een nieuwe carterpan monteren.
Je kan de motor van tevoren een tijdje laten lopen zodat het carter en de stop wat warmer zijn, dit kan soms helpen.
Ook is de olie dan warmer en loopt deze makkelijker uit de motor waardoor er ook meer vuil uit het carter verdwijnt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 dec 2007
- Laatste bezoek: 19 jul 2010 21:26
Bij de brezan waar ik was keken ze alsof ze water zagen branden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut