Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Gisteren een achteruitrijcamera gemonteerd op mijn Renault scenic celsium 2011.
Het is priegelwerk geweest maar het is gelukt.
De kijk hoek van de camera zou 170 graden moeten zijn maar dat is minder maar
het voldoende.
Temperatuur instelling links werkt slecht.
Om aan de linkse kant de verwarming te laten werken, moet ik eerst met de temperatuur instelling knop van low naar high gaan voordat er warme lucht komt. en dat soms enkele malen herhalen.
Wie o wie zou even mee kunnen denken?
Sinds enige tijd hebben wij met onze Grand Scenic 3 uit 2009 problemen met de airco die geen koude lucht meer blaast. Er kwam ook een nare lucht en witte rook (ijskristallen) uit de roosters vandaan.
Mijn Scenic 3 is na een regenbui nat onder de motorkap. Het water loopt langs de voorruit naar benenden en lekt dan op de geluidsisolatie onder de paravan. De oorzaak lijkt een slecht aansluitend rubber van de goot aan de onderkant van de voorruit....
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Dag, ik heb soms last van een rammelend panoramadak, begrijp dat de clips op de achterste steunen vervangen moeten worden.
Origineel revisie setje komt op ca €180. Maar ik zie dat alleen de 4 clipjes voor de scenic 2 voor ca €15 te koop zijn....
ik heb lekkage in mijn auto gehad, het water kwam via de ventilatie naar beneden met als gevolg een natte bodem en de kachelweerstand kapot. Inmiddels is die vervangen, maar ik kwam erachter dat bij de voorruit een soort isolatiedoek...
beste mensen,
waar kan ik een tweedehands paravan (net onder de voorruit) vinden. die van mij is verrot door vocht. een nieuwe kost 250 euro wat ik dus te veel vond. de paravan vangt het vocht/ water op en voer deze naar de beide zijkanten af.
MVG...
Hoe kom ik bij de afvoerslangen van het panoramadak van een grand scenic 3 2011 zitten die in de A stijl aan de bestuurders kant en hoe verwijder ik de bekleding van de stijl , de slang is afgebroken +/_ 22cm dat heb ik gezien achter de ruitenwisser...
Renault grand scenic 3 (2012) 1.4 TCE 130 pk benzine
Goedendag,
Mijn airco blaast warme(lauwe)lucht en wanneer ik de airco uitzet en de verwarming aanzet blaast deze ook alleen maar warme(lauwe) lucht.
Er komt geen koude lucht eruit.
Ramen beslaan...
Wij zijn in het bezit van een Grand Scenic 2010 1.4 tce. Bevalt verder prima maar krijg nu wel wat reparaties.Zo heb ik een nieuwe remschoen moeten plaatsen want de achterrem bleef steeds “hangen”. Recent de condensor...
Van mijn grand Scenic III komt de airco pomp niet in. Als we hem uitlezen zien we wel airoc vraag aan of uit verschijnen bij het aan en uit zetten van de airco. Het is wel de elektronische airco klimate control
Eerst was er ook een fout...
Het rechterdeel van mijn climatecontrol geeft geen warme lucht.
Als ik de ventilator op stand max zet ook geen windflow. Als ik de roosters links dicht zet wel.
Als ik achter het dashboard kastje omhoog kijk en de knoppen bedien dan zie ik...
Tijdens mijn vakantie naar Italie heeft de aircopomp het begeven. Naast het kapot gaan van mijn koppeling een bijzonder irritant euvel.....
Kan iemand mij vertellen waar deze compressor/pomp zich bevindt? en wat voor type ik moet...
Ik heb te kampen met een defecte rechterbuitenspiegel (inklappen )van mijn scenic3 1.6dci uit 2011 (275000km). Er is reeds eerder een onderwerp hierover geweest, maar graag zou ik een (geschreven/gefotografeerde) handleiding...
Hey vrienden, sinds kort doet de airco van mijn GS III 2012 het niet meer. In 2020 werd de airco nog volledig nagekeken bij een Renault dealer. Hebben jullie een idee wat de reden zou kunnen zijn? Eventueel zou ik ook graag tips ontvangen van hoe je...
Vorige week hoorde ik een klap onder de motorkap na het starten. Toch maar de motor uitgezet en 5min later weer gestart, toen hoorde ik niets meer. Dus ik dacht, het zal wel. Gister merkte ik dat de airco het niet meer deed, werdt een...
Voor in onze Scenic III 2009 zoek ik een telefoonhouder die ik kan bevestigen in de ventilatieroosters. Ik lees echter regelmatig reviews waarin staat dat een bepaalde houder niet in alle modellen past.
Voor een aantal weken geleden heb ik een renault grand scenic 3 aangeschaft, de auto bevalt me tot op heden boven verwachting prima!
Het betreft een 7 zits 1.6l.
Nu is mij de riem van de stoel afgebroken ( de riem die je aantrekt bij...
Kan iemand mij helpen aan de handleiding om de dakdragers te monteren?
Heb ze van iemand overgenomen maar er zit geen handleiding bij. Met name hoe vast je ze moet draaien.
Rechtsvoor is het tapeinden al dol waar je de inbus in vast zet...
Bij deze wagen net als bij onze vorige het befaamde water kan niet weg via afloopjes achter ruitenwissermotoren en gaat dan vlotjes de binnenruimte in probleem gehad. :cry2:
Hallo, ik heb een scenic 3 met climate control maar deze werkt niet goed op de automatische stand.
als ik de temperatuur op 21 zet en het is koud in de auto moet hij toch redelijk snel de auto op temperatuur krijgen lijkt mij. Dat doet hij niet, hij...
Dag allen. Ik ben in het bezit van een Renault Grand Scenic 3 uit 2012. Sinds enkele weken geeft de kachelventilator het op na ongeveer een halve minuut. Hij draait dus even en stopt er dan mee. Het voertuig is voorzien van een automatische airco....
Ik ben in herbezint van een grande scenic III uit 2009 met schuif/panoramaraam. Nou ben ik aan het kijken naar een dakkoffers maar krijg van verschillende kanten te horen dat het niet kan ivm de spanning op het dak dat dan de...
ik ben nieuw hier op het forum. Al vele jaren rijden we na tevredenheid Renault. Beginnen in een R4 GTL, R5 en een megane hebben we nu een Grand Scenic dynamic uit 2009 en een Captur uit 2015. Tussentijd hebben we ook andere merken gereden....
Vandaag een uitwijkmanouvre moeten maken en in greppel terecht gekomen.
Bij uitrijden met bodem over vloer gegaan.
Dirdet naar de garage gegaan een geen schade kunnen vinden.
Thijs alles nog eens nagekeken en een ding viel me op.
Aan de...
ik heb de melding controleer airbag uit laten lezen bij de dealer (kostte €34!!)
oorzaak: opname element onder LV stoel is defect. echter de melding komt soms maar verdwijnt ook weer langere tijd.
reparatie gaat €365 kosten. halleluja!
kan ik dat...
Ik heb sinds vandaag met mijn Scenic 2013 een probleem dat er bijna geen lucht meer komt uit de roosters. De ventilator draaid volop en die hoor je ook lucht blazen alleen komt dit noet via de roosters in mijn auto. Iemand enig idee hoe dit kan en...
Ik heb een Scenic uit 2009. Het betreft een 2.0 16V automaat met clima
Zodra ik de Clima op AUTO zet en de airco inschakelt hoor ik een soort van zoemend ratelend geluid.
Het is heel erg hoorbaar en zeer irritant. Ik zet dan ook iedere keer de...
Ik heb van de scenic II de bumper een keer los gemaakt.
Maar nu bij Scenic III wil ik voorkomen dat er een lipje afbreekt waar deze mee aan het zij scherm is geklikt. Kan iemand een tip geven? waar de bevestigings boutjes end zitten weet ik al.
Heeft iemand foto's of een how to hoe je de binnenspiegel vervangt van een renault scenic 3 2011 vervangt ?
Hoe zit bijvoorbeeld het kapje aan het raam vast ? Waar de regensensor inzit.
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum