cabrioverkenning
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 29 aug 2014 01:41
- Actief als: particulier
cabrioverkenning
Als nieuw forumlid zal ik me eerst een beetje voorstellen: 60+, in het verleden megane break gereden, daarna ander merk vanuit m'n werk. Sinds kort ben ik bij de vuilnisbak gezet en dus geen wagen meer. Puur privé hoef ik niet veel kilometers meer te rijden dus wil ik graag comfortabel en luxe rijden. Gezien mijn financiële situatie en vanuit mijn ervaring met de Megane Break kijk ik naar een Megane Cabrio tot 2003. Maar, wat zijn de aandachtspunten, de zwakke plekken, de instinkers bij dit model? Hiervoor wil ik graag hulp van meer ervaren forumleden. Wie wil mij helpen om een knappe Megane Cabrio te vinden? Alvast bedankt voor de hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
Re: cabrioverkenning
Zijn degelijke wagens,als het dak in goede staat is en de auto onderhoud gehad heeft geen miskoop.
Liefst 2sleutels erbij..
Let op distr riem,elke 5jaar. Let op de remleiding links achter,rotten regelmatig.
Eigenlijk weinig grote mankenenten. Kleine dingetjes maar spullen zijn goedkoop.
Liefst 2sleutels erbij..
Let op distr riem,elke 5jaar. Let op de remleiding links achter,rotten regelmatig.
Eigenlijk weinig grote mankenenten. Kleine dingetjes maar spullen zijn goedkoop.
Hide post links |
-
Hallo Mechanic, bedankt voor de reactie. Ik zal er zeker rekening mee houden.
Heeft iemand nog aanvulling op de tips van Mechanic?
Heeft iemand nog aanvulling op de tips van Mechanic?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Ga ermee door wasstraat bij een proefrit,weet je gelijk of dak lekt.
Hide post links |
-
Mechanic bedankt voor je adviezen. Gistermiddag een Megane cabrio automaat uit 2001 gekocht. Helemaal blij.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Prima! De dp0 automaat is prima,echter soms in noodloop. Dan is het zien of spoelen helpt,of indien storing de modulatieklep.
Wijs is het zeker om de bak goed te lsten spoelen.
Veel rijplezier.
Wijs is het zeker om de bak goed te lsten spoelen.
Veel rijplezier.
Hide post links |
-
Met behulp van de tips en adviezen op dit forum kocht ik mezelf dus een mooie megane 1.6 cabrio. De auto rijdt als een zonnetje. De automaat laten spoelen zal ik zeker doen. Eerst moet ik het startprobleem oplossen. De ene keer gaat het starten feilloos (na 1 of 2 keer), de andere keer moet ik wel 8 keer starten. Ik heb de indruk dat starten met warme motor moeilijker gaat dan met koude motor. Ik heb me al laten vertellen dat het waarschijnlijk ligt aan een defecte krukaspositiesensor(BDP-sensor) en dat ik die makkelijk zelf zou kunnen vervangen. Bij de dealer ligt de meeneemprijs rond 80 euro. Op internet zag ik 2 modellen voor mijn auto van Hella. Heeft iemand ervaring met deze sensors van Hella? En welk van de 2 zou ik dan moeten nemen?
Merk: HELLA Krukaspositiesensor € 38,37 6PU 009 163-881
Met speciale adapter; Met technische documentatie; Opm.:Bevat meer artikels dan OE set: 6PU 009 163-871; Uitv.met Autom.; OE.77 00 108 073; 2 aansluiting(en); Min.12V; Inductie sensor; Weerstand 290 Ohm. Mot.K4M 701
Merk: HELLA Krukaspositiesensor € 51,38 6PU 009 163-861
Met speciale adapter; Met technische documentatie; Opm.:Bevat meer artikels dan OE set: 6PU 009 163-851; OE.77 00 101 970; OE.S119975001; OE.S119976001; 2 aansluiting(en); Min.12V; Inductie sensor; Weerstand 290 Ohm. Mot.K4M 700; Mot.K4M 708
Merk: HELLA Krukaspositiesensor € 38,37 6PU 009 163-881
Met speciale adapter; Met technische documentatie; Opm.:Bevat meer artikels dan OE set: 6PU 009 163-871; Uitv.met Autom.; OE.77 00 108 073; 2 aansluiting(en); Min.12V; Inductie sensor; Weerstand 290 Ohm. Mot.K4M 701
Merk: HELLA Krukaspositiesensor € 51,38 6PU 009 163-861
Met speciale adapter; Met technische documentatie; Opm.:Bevat meer artikels dan OE set: 6PU 009 163-851; OE.77 00 101 970; OE.S119975001; OE.S119976001; 2 aansluiting(en); Min.12V; Inductie sensor; Weerstand 290 Ohm. Mot.K4M 700; Mot.K4M 708
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Bij ons in de garage werden de contacten doorgesoldeerd en dat werkte perfekt. Kost niets. Maar hoe of wat juist weet ik niet, weet enkel dat het erg dikwijls voorkwam.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Probleem zit vaak in de verbinding tussen stekker en sensor. Probeer eens de stekker los te halen, contacten goed reinigen en invetten. Vaak blijft het dan weg.
Doordat het probleem vaak in de verbinding zit, nooit alleen de sensor vervangen maar ook altijd de stekker.
Stekker afknippen en de nieuwe eraan solderen, wel opletten op de polariteit van de draden.
Bij pech onderweg bij benzine modellen met deze bekende sensor, vaak even stekker los/vast en start weer.
Doordat het probleem vaak in de verbinding zit, nooit alleen de sensor vervangen maar ook altijd de stekker.
Stekker afknippen en de nieuwe eraan solderen, wel opletten op de polariteit van de draden.
Bij pech onderweg bij benzine modellen met deze bekende sensor, vaak even stekker los/vast en start weer.
Hide post links |
-
Waar is "Bij ons in de garage"? Ga ik er effe langs om te laten solderen. Ben ik voor altijd van de problemen af?
Onder de motorkap zocht ik de sensor maar kon 'm niet vinden. Onder de aanzuigbuis van het luchtfilter? Heeft iemand een duidelijke overzichtsfoto?
Onder de motorkap zocht ik de sensor maar kon 'm niet vinden. Onder de aanzuigbuis van het luchtfilter? Heeft iemand een duidelijke overzichtsfoto?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Goedendag,
Overzichtfoto heb ik niet, maar als je voor de auto staat met de kap open zit rechts van de motor de versnellingsbak.
Precies in het midden waar de bak aan de motor bevestigd zit, zit de BDP sensor. Deze zit met twee m6 boutjes bevestigd.
Zet er een nieuwe op meteen nieuwe stekker en doe op de contacten zuurvrij vet.
Suc6 Martin
Overzichtfoto heb ik niet, maar als je voor de auto staat met de kap open zit rechts van de motor de versnellingsbak.
Precies in het midden waar de bak aan de motor bevestigd zit, zit de BDP sensor. Deze zit met twee m6 boutjes bevestigd.
Zet er een nieuwe op meteen nieuwe stekker en doe op de contacten zuurvrij vet.
Suc6 Martin
Hide post links |
-
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen