Bougies en Pen Bobines vervangen Laguna GT 2002

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
vdeweerd
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mar 2015 09:51
Actief als: particulier

Bougies en Pen Bobines vervangen Laguna GT 2002

Bericht door vdeweerd »

Model/uitvoering : Laguna GT 1.6
Bouwjaar : 2002
Brandstof : Benzine
Mijn Laguna GT 1.6 uit 2002 start soms wat lastig, beetje stotterend dit is te verhelpen met wat gas geven tot 2000 toeren daarna loopt hij soepel stationair. Ook met vlot doortrekken houd hij zo rond de 4200 toeren wat in, nu weet ik niet zeker of het aan bovengenoemde kan liggen, wat ik wel weet en kan zien is dat de bougies waarschijnlijk nog nooit zijn vervangen, hier wil ik dus als eerste mee gaan beginnen.
Welke zijn geschikt, maakt het aantal polen nog verschil evenals de elektrodenafstand?
Benzinefilter wil ik gaan vervangen en een mix Forte door de benzinetank spoelen, als het daarna aanblijft heb ik nog een aantal opties over om naar te kijken...gasklephuis, injectoren, lambasonde en misschien een verstopte kat.
Auto geeft ook wat meer witte damp/rook bij koude motor dan normaal heb ik het idee, koppakking is het niet, dit is al nagekeken en doorgemeten.
Mochten jullie nog andere ideeën hebben dan hoor ik dit graag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen