Bestemming niet bereikbaar ?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Bestemming niet bereikbaar ?
Sinds een paar weken:
Volgens mijn dashboard kan ik nog >>100 km rijden.
Kies ik op R-Link/TomTom verschillende bestemmingen <100 km.
Zegt TomTom steeds weer: bestemming niet bereikbaar. Wilt u een oplaadpunt zoeken ?
Leest TomTom dat dashboard niet (meer) ?
Volgens mijn dashboard kan ik nog >>100 km rijden.
Kies ik op R-Link/TomTom verschillende bestemmingen <100 km.
Zegt TomTom steeds weer: bestemming niet bereikbaar. Wilt u een oplaadpunt zoeken ?
Leest TomTom dat dashboard niet (meer) ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Re: Bestemming niet bereikbaar ?
@Luc Weide,
Klopt, TomTom in de R-Link heeft zijn eigen berekening voor wat betreft de actieradius. En deze is meestal krapper (afhankelijk van je rijstijl) dan dat de waarde links op de display van het dashboard weergeeft. Dus ik ben er al aan gewend om deze waarschuwing snel te negeren.
Daarnaast houdt TomTom ook geen rekening met hoogteverschillen, terwijl deze juist veel uitmaken voor wat betreft energieverbruik. (Ik heb hier inmiddels praktijkervaring mee opgedaan in Zwitserland)
Kortom, aan de TomTom valt nog het een en ander te verbeteren.
Maar schroom vooral niet om dit te melden bij Renault. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe eerder ze dit op gaan pakken.
Groet, Harm.
Klopt, TomTom in de R-Link heeft zijn eigen berekening voor wat betreft de actieradius. En deze is meestal krapper (afhankelijk van je rijstijl) dan dat de waarde links op de display van het dashboard weergeeft. Dus ik ben er al aan gewend om deze waarschuwing snel te negeren.
Daarnaast houdt TomTom ook geen rekening met hoogteverschillen, terwijl deze juist veel uitmaken voor wat betreft energieverbruik. (Ik heb hier inmiddels praktijkervaring mee opgedaan in Zwitserland)
Kortom, aan de TomTom valt nog het een en ander te verbeteren.
Maar schroom vooral niet om dit te melden bij Renault. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe eerder ze dit op gaan pakken.
Groet, Harm.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Dat de Tom Tom wat marge neemt is wat mij betreft wel te verkopen. Over hoeveel valt te twisten, mijn ervaring is dat hij bij een restafstand van 20km al begint te bokken.
Vervelender vind ik persoonlijk dat het een zogenaamde modal popup is die het hele systeem blokkeert. Allemaal prima als hij dat net ontdekt, maar elke 10 minuten of zo komt ze er weer mee. Uit ergernis stop ik dan maar de navigatie, die ik overigens meestal aan heb staan om de aankomsttijd en filemedlingen, niet voor de navigatie zelf.
Dus eens! Bijna goed geimplementeerd!
Vervelender vind ik persoonlijk dat het een zogenaamde modal popup is die het hele systeem blokkeert. Allemaal prima als hij dat net ontdekt, maar elke 10 minuten of zo komt ze er weer mee. Uit ergernis stop ik dan maar de navigatie, die ik overigens meestal aan heb staan om de aankomsttijd en filemedlingen, niet voor de navigatie zelf.
Dus eens! Bijna goed geimplementeerd!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Das gek. Dat heb ik nooit. Als ik een route plan waarvan Tomtom vindt dat ik het niet kan bereiken op de acculading dan krijg ik daar bij het plannen 1 keer een waarschuwing voor (kan niet bereikt worden, wil je laadpunt als tussenpunt toevoegen?). Als ik dan op Nee druk komt Tomtom er nooit meer op terug en brengt ie me zonder protest naar de eindbestemming. Doe ik iets anders dan jij Zoe2goe?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik wel. Zal er nog een keer extra op letten. Misschien alleen bij een automatische routeverandering, maar ik ben er zeker van dat ik gisteren een volkomen recht toe recht aan route heb gereden. Wordt vervolgt!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
@zoe2goe ik geloof dat ik toevallig de setting gevonden heb die er voor zorgt dat jij steeds de modal waarschuwingsbox krijgt. Ga na navigatie: instellingen: EVinstellingen of zoiets. Dan krijg je onderstaande scherm. Zorg dat het linksbovenste knopje UIT staat (dus met een rood kruisje erin). Dat moet het zijn. Die stond bij mij al uit...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ah! ZEER veel dank!!
Enige logica zit er wil in nu je het zegt. Ik herinner me die setting wel, maar ik denk dan: "de AUTO (ipv de R-Link) moet me natuurlijk wel waaschwen voor een bijna legen batterij". En da's "mijn" denkfout. Dat dashboard blijft wel stevig mopperen![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En kennelijk krijg je met die setting uit nog wel de eerste keer een waarschuwing? Hoe dan ook, ga ik proberen. Nogmaals dank!
Enige logica zit er wil in nu je het zegt. Ik herinner me die setting wel, maar ik denk dan: "de AUTO (ipv de R-Link) moet me natuurlijk wel waaschwen voor een bijna legen batterij". En da's "mijn" denkfout. Dat dashboard blijft wel stevig mopperen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En kennelijk krijg je met die setting uit nog wel de eerste keer een waarschuwing? Hoe dan ook, ga ik proberen. Nogmaals dank!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut