antenne en wasstraat
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
antenne en wasstraat
Hallo mensen,
Ik heb sinds vorige week een nieuwe renault scenic, alles erop en eraan met ingebouwde navigatie etc.
Maar nu heb ik een vraag. Ik wil hem door de wasstraat doen. Moet de antenne er dan af? bij mijn voorgaande model deed ik dat namelijk niet maar ik denk ik wil het bij deze toch even weten.
wie kan mij alsjeblieft even een goed antwoord geven?
alvast bedankt,
groetjes
Loes
Ik heb sinds vorige week een nieuwe renault scenic, alles erop en eraan met ingebouwde navigatie etc.
Maar nu heb ik een vraag. Ik wil hem door de wasstraat doen. Moet de antenne er dan af? bij mijn voorgaande model deed ik dat namelijk niet maar ik denk ik wil het bij deze toch even weten.
wie kan mij alsjeblieft even een goed antwoord geven?
alvast bedankt,
groetjes
Loes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Je kan de antenne gewoon laten zitten lijkt me, zou mooi zijn als hij er elke keer af moet
Maar wassen met de hand is natuurlijk het allerbeste voor je heilige koe

Maar wassen met de hand is natuurlijk het allerbeste voor je heilige koe

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Ha Renier,
met de hand wassen is beter dat klopt maar dat kan ik niet altijd vanwege mijn rug. Ik heb wel een goede wasstraat waar ik hem altijd laat wassen. Daar spuiten ze hem eerst af en wassen hem al wat in.
ik kan natuurlijk eens weer een keer proberen om een plekje te zoeken waar je hem kan wassen en waar dan alles bij de hand is. Maar dan moet ik even zoeken.
verder is het een prachtige auto. Ik reed al een scenic maar deze rijd weer lekkerder.
groetjes
Loes
met de hand wassen is beter dat klopt maar dat kan ik niet altijd vanwege mijn rug. Ik heb wel een goede wasstraat waar ik hem altijd laat wassen. Daar spuiten ze hem eerst af en wassen hem al wat in.
ik kan natuurlijk eens weer een keer proberen om een plekje te zoeken waar je hem kan wassen en waar dan alles bij de hand is. Maar dan moet ik even zoeken.

verder is het een prachtige auto. Ik reed al een scenic maar deze rijd weer lekkerder.
groetjes
Loes
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
Hoi Loes (en anderen),
Als ik 'm in de wasstraat was, dan haal ik wel altijd even de antenne er af. Misschien is het niet persé nodig, maar het is een kleine moeite (je draait de antenne er zo af) en ik denk dat de borstels (of bij 'mijn' wastraat: de doeken) net wat beter hun werk kunnen doen als de antenne er af is.
groeten,
Rob
Als ik 'm in de wasstraat was, dan haal ik wel altijd even de antenne er af. Misschien is het niet persé nodig, maar het is een kleine moeite (je draait de antenne er zo af) en ik denk dat de borstels (of bij 'mijn' wastraat: de doeken) net wat beter hun werk kunnen doen als de antenne er af is.
groeten,
Rob
Kadjar Energy dCi 110 EDC Bose (10-2015)
Hide post links |
-
Hoi TechLine,
leuk dat je ook even reageert. Ik heb de 'stoute' schoenen maar aangetrokken en de auto zojuist door de grote wasstraat gehad met de antenne eraf. Dat was een koud kunstje en ga ik dus voortaan gewoon doen, ook op jullie advies. Ik moest nog wel even wennen want voorheen had ik geen automatische parkeerrem en nu vroeg de auto steeds om de rem omdat hij op de band ging van de wasstraat. Je moet dan de auto altijd draaiende houden. Maar ik heb de boodschap maar genegeerd
die automatische rem is toch sowiezo even wennen maar het is wel verrekte handig als je niets meer hebt aan te trekken. Even wennen is bij bv een helling, dan moet je handmatig even aantrekken en ik merkte dat hij er dan weer automatisch afging als je weer optrekt. Ook een goede verbetering bij deze auto. Zeer mooi ook de ingebouwde navigatie met Radio CD. Mooi scherm en grappig dat de kaart altijd aanwezig is zonder een bestemming te hebben ingetoetst zodat je ziet waar je rijd. Geeft prima straten etc aan. Zal vast nog wel meer opties hebben maar daar kom ik hopelijk wel achter. Ben er erg blij.
ik ben dus zeer tevreden.
jullie bedankt voor het reageren,
groetjes
Loes
leuk dat je ook even reageert. Ik heb de 'stoute' schoenen maar aangetrokken en de auto zojuist door de grote wasstraat gehad met de antenne eraf. Dat was een koud kunstje en ga ik dus voortaan gewoon doen, ook op jullie advies. Ik moest nog wel even wennen want voorheen had ik geen automatische parkeerrem en nu vroeg de auto steeds om de rem omdat hij op de band ging van de wasstraat. Je moet dan de auto altijd draaiende houden. Maar ik heb de boodschap maar genegeerd

die automatische rem is toch sowiezo even wennen maar het is wel verrekte handig als je niets meer hebt aan te trekken. Even wennen is bij bv een helling, dan moet je handmatig even aantrekken en ik merkte dat hij er dan weer automatisch afging als je weer optrekt. Ook een goede verbetering bij deze auto. Zeer mooi ook de ingebouwde navigatie met Radio CD. Mooi scherm en grappig dat de kaart altijd aanwezig is zonder een bestemming te hebben ingetoetst zodat je ziet waar je rijd. Geeft prima straten etc aan. Zal vast nog wel meer opties hebben maar daar kom ik hopelijk wel achter. Ben er erg blij.
ik ben dus zeer tevreden.
jullie bedankt voor het reageren,
groetjes
Loes
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 12 mar 2015 09:57
ik haal altijd de antenne en de dakdragers van mijn grand scenic 2004 (zondr nav) af voordat ie de wasstraat in gaat.
ik ga bij loogman in aalsmeer erdoor heen.
goede wasstraat volgens mij.
ben dr althans zeer tevreden over...
ik ga bij loogman in aalsmeer erdoor heen.

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
En toch krijg je daar swirls van op je lak, hoe je het ook wendt of keert ! Laat de zon maar op je lak schijnen en kijk goed naar die oppervlakte ! Juist , een soort van spinnewebben dat je dan ziet op je lak
En dat komt hoofdzakelijk door de wasstraat.
Of je nu een straat met doeken/lappen hebt of die vreselijke pvc draden. Overigens krijg je ook swirls van wassen met de hand wanneer je een spons gebruikt ! Sponzen en wasstraten : Het ergste wat er is !
Je auto met de hand wassen met het 2 emmersysteem met microfiberdoeken en afdrogen met speciale (weer) microfibervezelhanddoeken, dat is het beste, geloof me.
Of je moet er niet mee zitten en gewoon met swirls door blijven rijden ! HaHaHa.
Ik in ieder geval niet !!!!!!
(ik polijst en reinig hem iedere keer machinaal met Meguiars, maar dat doet niet iedereen!)
Succes allemaal
(eneeeehhhhh......antennes en dakdragers ERAF ! Hahahaha !)
Marcel

Of je nu een straat met doeken/lappen hebt of die vreselijke pvc draden. Overigens krijg je ook swirls van wassen met de hand wanneer je een spons gebruikt ! Sponzen en wasstraten : Het ergste wat er is !
Je auto met de hand wassen met het 2 emmersysteem met microfiberdoeken en afdrogen met speciale (weer) microfibervezelhanddoeken, dat is het beste, geloof me.

Ik in ieder geval niet !!!!!!

Succes allemaal

Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900 / FINISHINE

Hide post links |
-
Zoals ik al zei, moet je het wel lichamelijk kunnen en dat kan ik dus niet. Als ik de auto met de hand zou wassen met ik twee dagen onder de pannen om te liggen vanwege de rug.
Ik heb dus geen keus en zal de wasstraat kiezen. Ik doe dat al jaren en de auto ziet er altijd goed uit. Kleine onzichtbare krasjes, tja dat moet je dan maar voor lief nemen.
stoeltie dus jij maar wassen met de hand, de mazzel heb je dat je dat kunt.
groetjes
Loes
Ik heb dus geen keus en zal de wasstraat kiezen. Ik doe dat al jaren en de auto ziet er altijd goed uit. Kleine onzichtbare krasjes, tja dat moet je dan maar voor lief nemen.

groetjes
Loes
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Ik ging "vroeger" ook altijd naar Loogman, inderdaad een goede zaak.jpgeerets schreef:ik ga bij loogman in aalsmeer erdoor heen.
Tegenwoordig was ik 'm lekker met de hand, vanochtend nog en dan gelijk ook de stofzuiger er doorheen

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- lid
Loesy schreef:Zoals ik al zei, moet je het wel lichamelijk kunnen en dat kan ik dus niet. Als ik de auto met de hand zou wassen met ik twee dagen onder de pannen om te liggen vanwege de rug.
groetjes
Loes
Ha, die Loes ! Ja, sorry daar had ik dus niet bij stilgestaan !

Marcel

Hide post links |
-
Geeft niet 
ik dacht ik zeg het even.
maar met de hand is natuurlijk het mooiste maar goed. De 'baswas' hier in enschede doet het ook goed. Volgens mij is dat ook wel een goede wasstraat.

ik dacht ik zeg het even.

Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 20 apr 2025 20:21
- Contacteer:
Wat ik altijd even doe, is de spiegels inklappen.
Vooral bij borstel wasstraten scheelt dat best wel in het eind resultaat.
Je ziet de zijborstels dan (bij de Renault25) onder een schuinere hoek langs de auto gaan, bij de Scenic wat dichter erop, bij de Range maakt het niet veel uit (recht koekblik) maar anders past die niet
, en persoonlijk vind ik ze dan schoner.
Antennes haal ik er altijd af. Op de Scenic zit zo'n (gokje) 20 cm lange, en ook hier geldt dat wanneer die er niet opzit, de borstel er dan niet overheen getild hoeft te worden. Bij de R25 is de voorste zo'n lange zwieper, die staat gegarandeerd altijd over mijn voorruit gevouwen, dus ook eraf, en de navi antenne achter is precies als van de Scenic.
Enige punt is.... je moet er wel bijkunnen, en da's voor mijn moeder met haar 1.65 bij de Scenic maar net aan te doen...
Vooral bij borstel wasstraten scheelt dat best wel in het eind resultaat.
Je ziet de zijborstels dan (bij de Renault25) onder een schuinere hoek langs de auto gaan, bij de Scenic wat dichter erop, bij de Range maakt het niet veel uit (recht koekblik) maar anders past die niet

Antennes haal ik er altijd af. Op de Scenic zit zo'n (gokje) 20 cm lange, en ook hier geldt dat wanneer die er niet opzit, de borstel er dan niet overheen getild hoeft te worden. Bij de R25 is de voorste zo'n lange zwieper, die staat gegarandeerd altijd over mijn voorruit gevouwen, dus ook eraf, en de navi antenne achter is precies als van de Scenic.
Enige punt is.... je moet er wel bijkunnen, en da's voor mijn moeder met haar 1.65 bij de Scenic maar net aan te doen...

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
ooh dat van die spiegels inklappen is ook nog wel een goede tip. Ik ga dus nu voortaan zonder antenne en met ingeklapte spiegels de wasstraat in. Ik ben lang dus kan er gelukkig wel bij
Ik heb trouwens de indruk dat de nieuwste scenic ietsepietsje lager is dan het oudere model of is dat verbeelding?
De instap, is met de hoogste instelling van de stoel, m.i hetzelfde. Lekker hoog. Daarom heb ik ook o.a voor deze auto gekozen. Ik hoop dat de scenic zo hoog blijft in de latere modellen. Kan mij niet hoog genoeg zijn.

De instap, is met de hoogste instelling van de stoel, m.i hetzelfde. Lekker hoog. Daarom heb ik ook o.a voor deze auto gekozen. Ik hoop dat de scenic zo hoog blijft in de latere modellen. Kan mij niet hoog genoeg zijn.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 20 apr 2025 20:21
- Contacteer:
Weet ik niet, maar soms kan de kleur ook bedriegelijk werken. Lichtgrijs bijvoorbeeld vind ik meestal langer lijken, en allicht daarbij wat lager ?Loesy schreef:...
Ik heb trouwens de indruk dat de nieuwste scenic ietsepietsje lager is dan het oudere model of is dat verbeelding?
...
Beetje off-topic, maar in dat geval heb ik wel een range rover voor je te koop.Loesy schreef: De instap, is met de hoogste instelling van de stoel, m.i hetzelfde. Lekker hoog. Daarom heb ik ook o.a voor deze auto gekozen. Ik hoop dat de scenic zo hoog blijft in de latere modellen. Kan mij niet hoog genoeg zijn.
Zit vol-automatische luchtvering onder, in de laagste (instap) stand met de stoel in de laagste stand, is die nog net iets hoger dan de Scenic. In de hoogste stand met de stoel in de laagste stand moet ik er met 1.85meter inklimmen en kan ik mij er alleen uit laten glijden

Maar wel een riant uitzicht over de weg en andere auto's heen

¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Hide post links |
-
- lid
Loesy schreef:Ik ga dus nu voortaan zonder antenne en met ingeklapte spiegels de wasstraat in.
Loes, dan gaat ie wel sneller !

Marcel

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie