Als eerste een korte introductie van mijzelf:
Ik ben Bart, woonachtig in Noord Holland en sinds afgelopen week donderdag de trotse bezitter van een Renault Laguna GT 2.2 dci dynamique uit 2004. Hij rijdt heerlijk, ligt goed op de weg, alleen heb ik nu 3 keer de volgende situatie gehad:
- Bij afremmen om op de parkeerplek stil te komen staan slaat de motor ineens af. Starten ging direct weer, en verder was er niets aan de hand. Gebeurde donderdag (toen dacht ik nog: wellicht start/stop knop ingedrukt aangezien ik nog in de wenningsfase zat), en gisteren weer bij mijn vrouw.
Vandaag belde mijn vrouw dat de motor bij achteruit inparkeren af was geslagen, en ze vervolgens 5 keer de startknop in moest duwen om de motor weer te starten.
Ondanks dat hij heerlijk rijd als die het doet, en geen enkel onjuist geluid laat horen (stationair loopt ie vlekkeloos), bedenk ik me nu ook dat soms, als je afremt om stil te komen staan voor een stoplicht hij de laatste 10-20 km die hij moet tot stilstand meer als normaal begint te trillen (het stuur). Wellicht bestaat hier een verband? Auto rijd rechtuit op snelheid en heeft geen afwijking als je stuur loslaat.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een oplossing? Ik ben lost.

Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Bart
-